וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני הלחנתי את 'הבלדה על יואל משה סלומון' ולא שלום חנוך"

5.6.2019 / 11:36

המוזיקאי הבריטי רוב האקסלי, שפעל בישראל בשנות השישים והשבעים והיה חבר בלהקת הצ'רצ'ילים, טוען כי הוא זה שהלחין את הקלאסיקה של אריק איינשטיין ולא שלום חנוך כפי שמופיע ברשימת הקרדיטים באלבום. "מעט מעציב אותי ששמי לא מקושר לשיר כה חשוב בהיסטוריה של ישראל"

המוזיקאי הבריטי רוב האקסלי, שפעל בישראל בשנות השישים והשבעים והיה חבר בלהקת הצ'רצ'ילים, טוען כי השיר "הבלדה על יואל משה סלומון" של אריק איינשטיין לא הולחן על ידי שלום חנוך אלא על ידו. בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב האקסלי: "אני רוצה להבהיר כי בניגוד לרשימת הקרדיטים באלבום 'שבלול' שלפיהם הלחן שייך לשלום חנוך, למעשה אני כתבתי את הלחן. לשיר המקורי היו מילים באנגלית (...). אני מתאר לעצמי שזו ודאי טעות בקרדיטים שמופיעים באלבום, אך מעט מעציב אותי שהשם שלי לא מקושר לשיר כל כך חשוב בהיסטוריה של ישראל".

נידר עוז, מנהלת יחסי הציבור של שלום חנוך, מסרה בתגובה: "שלום חנוך הלחין את השיר המדובר לאחר שקיבל את הטקסט שכתב יורם טהרלב מידיו של אריק איינשטיין. לא ברור מה גרם לרוב הקסלי לחשוב שהלחן שלו ועוד לאחר חמישים שנה. בהצהרתו חסרת הבסיס הזאת הוא פוגע בשלום חנוך וגורם לו נזק ואני מקווה שיעצור עם זה בהקדם על מנת שלא נצטרך לפעול נגדו בצעדים משפטיים".

את "הבלדה על יואל משה סלומון" כתב הפזמונאי יורם טהרלב. השיר מבוסס על סיור היסטורי, שהוביל לייסוד המושבה העברית הראשונה בארץ ישראל, פתח תקווה. השיר נכללל באלבומם של אריק איינשטיין ושלום חנוך "שבלול", שיצא ב-1970. ב-1973 הוקלטה גרסה שנייה לשיר שנכללה באלבום "ארץ ישראל הישנה והטובה" של אריק איינשטיין. עיבוד זה הפך לעיבוד המושמע והמפורסם של השיר. שלום חנוך עצמו ביצע גרסה משלו לשיר באלבומו "על פני האדמה" שיצא ב-1983.

הפוסט של רוב האקסלי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully