וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפיק יהודה טלית הלך לעולמו בגיל 74

8.6.2019 / 14:24

יהודה טלית, מהמפיקים הבולטים והוותיקים בעולם התרבות הישראלי, הלך לעולמו בביתו בהרצליה, והוא בן 74. "יהודה היה שר התרבות של ישראל", ספדה לו אשתו בתיה, "איש מקסים, רב פעלים ואהוב. היינו צריכים לחגוג חתונת זהב בחודש הבא. עצוב מאוד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בן 74 במותו. יהודה טלית/מערכת וואלה!, צילום מסך

יהודה טלית, מהמפיקים הבולטים והוותיקים בעולם התרבות הישראלי, הלך לעולמו הבוקר (שבת) בביתו בהרצליה בעקבות מחלה קשה. בן 74 היה במותו. הלווייתו תתקיים ביום שני (10 ביוני) בשעה 17:00 בבית העלמין קרית שאול.

"יהודה היה איש מקסים, רב פעלים, ומישהו הגדיר אותו כ'שר התרבות בישראל'", אמרה לוואלה! תרבות בתיה אשתו. "הוא עבד מסוף שנות השישים, במשך שנים רבות. הוצאנו לו באחרונה ספר מדהים. הוא היה איש יקר ואהוב, חם, אוהב וצנוע. הוא היה קשור מאוד לילדים, למשפחה ולי. כל חלק מיהודה נמצא בילדים ובנכדים שלנו. אנחנו נשואים חמישים שנה. היינו צריכים לחגוג חתונת זהב בחודש הבא. אני לא מאמינה שזה קורה. מרגישה בסרט. עצוב מאוד".

טלית נולד בתל אביב, ובתחילת דרכו הקים עסק שייצר ומכר מחזיקי מפתחות של ספורטאים, אמנים וחברות מסחריות. באמצע שנות השישים החל בשותפות עסקית עם חיים סבן. הם הקימו חברה שייצגה בין השאר את אריק איינשטיין, הצ'רצ'ילים והאריות, בה היה חבר סבן.

יהודה טלית. צילום מסך
הביא לארץ את דילן. יהודה טלית/צילום מסך

בסוף שנות השבעים הקים את חברת טלית הפקות. החברה הפיקה הופעות רבות והביאה אמנים בינלאומיים לישראל, ובהם בוב דילן, לאונרד כהן, דיוויד בואי, בילי ג'ואל, סטינג, דייר סטרייטס, ג'ו קוקר, דוראן דוראן, בוי ג'ורג' והיוריתמיקס. בנוסף, הוא הביא לישראל הפקות אופרה, מחזות זמר והצגות ובהן בלט בולשוי, "הספר מסיביליה" ו"רחוב 42". טלית הפקות חתומה גם על מופע ליל אהבה בצמח, המחזמר "הקוסם" המבוסס על "הקוסם מארץ עוץ" שזכה להצלחה גדולה, וההצגה המצליחה "איש המערות" בהפקה משותפת עם תיאטרון בית לסין. הוא ייצג בין השאר את כוורת, שלום חנוך, דני סנדרסון, דיוויד ברוזה ואבי קושניר.

טלית הקים גם את "טלית תקשורת", והיה שותף בחברת "איגואנה הפקות" ובחברת "סינרגיה תקשורת" שהפיקה את ערוץ YTV בלוויין; הקים את "ערוץ הקבוצות" בערוצי הכבלים והלוויין, את ערוץ התינוקות בייבי, ייצג את ערוצי נשיונל ג'יאוגרפיק בישראל ועוד.

מיכל ינאי נפרדה מטלית בפוסט נרגש בחשבון האינסטגרם שלה: "הכרנו לפני יותר מ-25 שנה.. הוא היה אמרגן נחשק ואני רציתי להיות מיוצגת אצל הטוב ביותר... אז אמא שלי, שעבדה אז באקו"ם, ואני, די ניג'סנו לו, עד שהוא נשבר..! ואז התחילה תקופה די ארוכה, כשיהודה תומך, דוחף, מסדר, עוזר וגורם לכל מה שיכולתי לחלום עליו, פשוט לקרות... תוכניות טלויזיה, מחזות זמר... תקופה מופלאה של עשייה מבורכת. יהודה תמיד יודע להפריד בין עבודה לחיים הפרטיים כך שגם אם הייינו מתווכחים במשרד בחוסר הסכמה מוחלט, שעה אחר כך ישבנו יחד במסעדה זוללים וצוחקים

"גם ברגעי לחץ יהודה תמיד היה רגוע תמיד שידר שהוא שולט בעניינים גם כשלא היה לו מושג:) יום אחד הלכנו לאחד הזכיינים לנסות למכור להם תוכנית שלי. היינו אמורים לעשות פגישה מקדימה כדי שאסביר ליהודה על מה התוכנית ולמה חשוב וכדאי להם לקחת אותה- אבל לא יצא... אז נפגשנו מחוץ למשרדים של הזכיינית, בדיוק חמש דקות לפני הפגישה ואני ניסיתי להעביר ליהודה את כל מה שיכולתי. חמש דקות מאוחר יותר יהודה כבר ישב בפגישה, נינוח כתמיד, מספר נפלאות על התוכנית כאילו ישב בכל עשרות הישיבות המוקדמות, בקיא בכל פרט וכמובן מלא חן ויכולת שכנוע- שאין דברים כאלה. מיותר לציין שיצאנו משם עם חוזה חתום!

"אז ליהודה יש חלק מאוד גדול בקריירה שלי אבל יותר חשוב למדתי ממנו שעם כל הכבוד לעבודה, משפחה זה מעל הכל ושצריך בחיים פרופורציות. יהודה אהוב היית איש יקר, נוח על משכבך בשלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
View this post on Instagram

את יהודה טלית, האיש שאתם רואים בתמונה, הכרתי לפני יותר מ-25 שנה.. הוא היה אמרגן נחשק ואני רציתי להיות מיוצגת אצל הטוב ביותר (שלום חנוך, דני סנדרסון הביא לארץ בשנות התשעים את סטינג ובוב דילן..) אז אמא שלי, שעבדה אז באקו"ם, ואני, די ניג'סנו לו, עד שהוא נשבר..! ואז התחילה תקופה די ארוכה, כשיהודה תומך, דוחף, מסדר, עוזר וגורם לכל מה שיכולתי לחלום עליו, פשוט לקרות... תוכניות טלויזיה, מחזות זמר... תקופה מופלאה של עשייה מבורכת. יהודה תמיד יודע להפריד בין עבודה לחיים הפרטיים כך שגם אם הייינו מתווכחים במשרד בחוסר הסכמה מוחלט, שעה אחר כך ישבנו יחד במסעדה זוללים וצוחקים. את טייטל "המלכה" קיבלתי לא מעט בזכותו והוא דאג לשמר אותי ככוכבת בכל הפקה שעשינו. "הקוסם מארץ עוץ", "הכל אגדה", פסטיגלים, "הקרנבל של מיכל", "קצפת"... יהודה גם ברגעי לחץ תמיד היה רגוע תמיד שידר שהוא שולט בעניינים גם כשלא היה לו מושג:) יום אחד הלכנו לאחד הזכיינים לנסות למכור להם תוכנית שלי. היינו אמורים לעשות פגישה מקדימה כדי שאסביר ליהודה על מה התוכנית ולמה חשוב וכדאי להם לקחת אותה- אבל לא יצא... אז נפגשנו מחוץ למשרדים של הזכיינית, בדיוק 5 דקות לפני הפגישה ואני ניסיתי להעביר ליהודה את כל מה שיכולתי. 5 דקות מאוחר יותר יהודה כבר ישב בפגישה, נינוח כתמיד, מספר נפלאות על התוכנית כאילו ישב בכל עשרות הישיבות המוקדמות, בקיא בכל פרט וכמובן מלא חן ויכולת שכנוע- שאין דברים כאלה. מיותר לציין שיצאנו משם עם חוזה חתום! אז ליהודה יש חלק מאוד גדול בקריירה שלי אבל יותר חשוב למדתי ממנו שעם כל הכבוד לעבודה, משפחה זה מעל הכל ושצריך בחיים פרופורציות. יהודה אהוב היית איש יקר, נוח על משכבך בשלום ?

A post shared by Michal Yanai (@michalyanai) on

הזמר דני סנדרסון ספד לטלית בעמוד הפייסבוק שלו: "היום הלך לעולמו יהודה טלית, המפיק האגדי והאהוב שלי, איתו עברתי כברת דרך של 36 שנים. היו אלה שנים של שיתוף פעולה מקצועי, אומנותי והכי חשוב, רצוף נאמנות, חדוה ואהבה. יהיה זכרו ברוך".

הזמרת ירדנה ארזי ספדה לו גם כן ברשת החברתית: "יהודה טלית הטביע חותם משמעותי בעולם התרבות והבידור בישראל במשך יובל שנים. הפקות מקוריות, מופעי אמנים בינלאומיים, פסטיבלים, הפקות וערוצי טלוויזיה ועבודה יומיומית עם רבים מאיתנו, אמני ישראל. זכיתי לעבוד איתו ועם בתיה ומשפחת טלית הפקות היקרה ללבי מאוד במשך 15 השנים האחרונות וראיתי מקרוב את אחד הענקים של הבידור הישראלי. הלב שלי יוצא היום אל בתיה שותפתו לחיים ולמקצוע, לילדים לירן, ליאת ואלינור וכמובן למיכל רוטשילד ולכל צוות העובדות והעובדים של טלית הפקות שאיבדו היום אבא אוהב. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully