וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות "צ'רנוביל": עשרה סרטים מטלטלים על אסונות גרעיניים

12.6.2019 / 0:00

אם "צ'רנוביל" המדוברת מדירה שינה גם מעיניכם ועוררה בכם רצון לחקור עוד את הנושא, הנה עשרה סרטי קולנוע וטלוויזיה שעסקו באסונות גרעיניים בצורה מטלטלת לא פחות. חלקם גם זמינים לצפייה ברשת

הסדרה צ'רנוביל, ג'ארד האריס, סטלן סקארסגרד. HBO,
מתוך "צ'רנוביל"/HBO

מאז עלתה לאוויר לפני כחודש, "צ'רנוביל" של HBO ו-SKY התגלתה כפצצה טלוויזיונית. הציון הממוצע שלה לפי הגולשים והגולשות ב-IMDB, 9.6, גבוה משל כל סדרה אי פעם, וגם נתוני הצפייה בה מרשימים - בישראל, למשל, נדמה כאילו כל הפיד מדבר רק עליה בזמן האחרון. הוכחה לסקרנות שהיא עוררה אפשר למצוא בנתונים שפירסמה המהדורה הישראלית של ויקיפדיה: מתברר כי האסון הגרעיני היה כאן הערך הכי פופולרי בימים האחרונים, אפילו יותר מערן זהבי.

מי שסיים את חמשת הפרקים של המיני-סדרה וחפץ לראות עוד תוצרים בנושא, ימצא הרבה חומר זמין. מאז הוטלו הפצצות האטומיות על הירושימה ונגסקי, הרבו הקולנוע והטלוויזיה לעסוק בהשלכות שיכולות להיות לפיצוץ שכזה. הדבר היה נפוץ בעיקר בשנות השישים והשמונים, תקופות בהן מלחמה גרעינית נראתה כמו משהו שעלול להתפרץ בכל רגע.

בשנים האחרונות הסוגיה קצת נעלמה מן הנוף הקולנועי והטלוויזיוני, עד ש"צ'רנוביל" החזיר אותה לאופנה. למה זה קרה דווקא עכשיו? אולי כי כבר עבר מספיק זמן לתפוס פרספקטיבה ולהאיר את ההתרחשויות באור חדש; אולי כי האסון הגרעיני היה גם ובעיקר קטסטרופה אקולוגית, והאקלים כרגע בכותרות; ואולי כי המיני-סדרה עוסקת בטיוח המחדל, ובכך מתכתב עם עידן הפייק-ניוז בו אנו חיים. כך או כך, הנה עוד עשרה סרטי קולנוע וטלוויזיה שכדאי לראות, ודי בטוח שגם הם יגרמו לכם להתחלחל מול המסך, להסתכל בשמים ולא לישון בלילה.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'רנוביל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully