וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינו את הדרכונים וטוסו לבלות: פסטיבלי המוזיקה הכי שווים לקיץ 2019

13.6.2019 / 0:08

החל מפסטיבל סיגט שמביא מעל לאלף אמנים מכל ז'אנר מוזיקלי לאי באמצע הונגריה ועד לפסטיבל לולהפלוזה שאהוב במיוחד על חובבי הרוק האלטרנטיבי: בהיעדר אמנים בינלאומיים שמגיעים להופיע בארץ, קבלו 7 פסטיבלי מוזיקה ששווה לטוס אליהם בקיץ הקרוב

לא כל האמנים שאנחנו אוהבים מגיעים לישראל, וגם כשהם מגיעים - הם דורשים סכומי כסף אדירים. הפתרון שמצאו לא מעט ישראלים לתופעה היא לחסוך כסף לנסיעה אחת שכוללת גם טיול בחו"ל, וגם מנה מרוכזת של הופעות מוזיקה טובות. תיירות פסטיבלים כבר הפכה לפעילות די שגרתית אצל הישראלי חובב המוזיקה הממוצע, כאשר גם השנה כבר לא מעט ישראלים טסו לניו יורק לפסטיבל הגברנרס בול בניו יורק בסוף מאי, או לפסטיבל קואצ'לה בקליפורניה באפריל. ועכשיו, כשהשמש כבר מזכירה לנו שהקיץ ממש כאן, החלטנו לשים את האצבע על כמה מהפסטיבלים החמים, המוכרים (והמוכרים פחות) של קיץ 2019. הכינו את הדרכונים, וסעו למסע מוזיקלי.

סיגט

זה לא פסטיבל - זו מפלצת. מעל לאלף אמנים מכל ז'אנר מוזיקלי אפשרי - מפופ קליל ועד רוק כבד, משתלטים על אי שלם באמצע הדנובה הכחולה והופכים אותו לאירוע המוזיקלי הגדול ביבשת למשך שבוע שלם. המחירים הנגישים של מזרח אירופה הופכים אותו לשילוב מושלם - גם הרכבי המוזיקה הטובים ביותר, גם שהייה במחירים שפויים (כולל אפשרות לשדרוג לאוהלי VIP) וגם המון אפשרויות לאוכל טוב ושתייה טובה וזולה על רקע נופים קסומים ורומנטיים. זאת ככל הנראה הסיבה שתוכלו לשמוע המון שפות בפסטיבל, שמושך אליו תיירים מכל רחבי היבשת - והעולם. ניתן לרכוש חבילות שכוללות לינה וכרטיסים לחלק או לכל ימי הפסטיבל דרך זאפה איסתא מיוזיק, המשווקת הרשמית של הפסטיבל בישראל.

איפה: אי סמוך לבודפשט, הונגריה

מתי: 7-13 באוגוסט

הכוכבים הבולטים: הפו פייטרז, אד שירן, פלורנס אנד דה משין, ריצ'רד אשקרופט, פרנץ פרדיננד, ג'וני מאר, ג'יימס בלייק ועוד ועוד ועוד

הטוב: האמנים, המיקום, המחיר

הרע: להסביר בעבודה לאן נעלמת לשבוע

המכוער: הדיוטי פרי בבודפשט

פסטיבל סיגט זיגט. פסטיבל סיגט,
יותר מאלף אמנים. פסטיבל סיגט/פסטיבל סיגט

גלסטונברי

בהרבה מובנים מדובר בפסטיבל הגדול בעולם אבל קודם כל מבחינה פיזית - כאשר משנה לשנה החווה שמארחת את חובבי המוזיקה הופכת למבוקשת יותר, וגדולה יותר. ב-2015 גודלו של השטח המגודר של הפסטיבל הגיע ל-3.6 דונם (העיר גבעתיים, לצורך השוואה, מתגאה בשטח מוניציפלי של 3.2 דונם). מעבר להיותו הפסטיבל המבוקש ביותר, מה שהופך אותו גם לאחד היקרים ביותר - הוא גם כולל כמה מסורות משעשעות, למשל השמועה השנתית הקבועה על כך שמדונה עומדת להופיע בהפתעה בפסטיבל. אבל אל דאגה, לעומת האירוויזיון בתל אביב, סביר להניח שלא תצטרכו לשמוע את מלכת הפופ מזייפת שם.

איפה: סאמרסט, דרום-מערב אנגליה

מתי: 26-30 ביוני

הכוכבים הבולטים: מאות אמנים במעל ל-10 במות מקבילות, בין השאר סטורמזי, הקילרז, הקיור, ליאם גלאגר, מיילי סיירוס, קיילי מינוג, ג'נט ג'קסון, טיים אימפלה, הכימיקל בראדרז, אינטרפול ועוד המון

הטוב: רשימת האמנים בלתי נגמרת

הרע: כמעט בלתי אפשרי להשיג כרטיסים, והספסרים חוגגים

המכוער: לשתות מילקשייק פטריות, סוג של קטע בפסטיבל הזה

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

לולהפלוזה

אחד מהפסטיבלים האהובים על חובבי הרוק האלטרנטיבי, אבל הוא מיועד לחובבי מוזיקה מכל הסוגים וכולל בין השאר גם מסיבות דאנס עם כמה מהדי.ג'ייז הגדולים בעולם. מדובר בפטסיבל שרץ בשיקגו (ובמקביל במקומות נוספים) מאז 1991 והכניס את הסיומת "פלוזה" ליותר מדי מילים באנגלית. ויש גם כמה גימיקים נחמדים, כמו למשל כוכב הכדורסל הגדול, תרתי משמע, שיגיע להקפיץ את הרחבה השנה.

איפה: שיקגו, ארה"ב

מתי: 1-4 באוגוסט

הכוכבים הבולטים: הסטרוקס, הצ'יינסמוקרס, צ'יילדיש גמבינו, טיים אימפלה, אריאנה גראנדה, טוונטי וואן פיילוטס ועוד עשרות אמנים

הטוב: אחד מהמותגים הגדולים בעולם המוזיקה, שמאז נולדו לו חקיינים ברחבי העולם

הרע: המון זקנים שיגידו לכם שבשנות התשעים היה יותר כיף בפסטיבל (הם לאו דווקא טועים)

המכוער: מזג האוויר הבלתי צפוי של שיקגו

בריטיש סאמר טיים

פסטיבל BST נוסד לפני שש שנים בסך הכל בהייד פארק, אבל מאז כבר הפך את עצמו למוסד שמבטיח כל שנה את השמות הכי גדולים - ומקיים. כל זה, בלי באמת הרגשה של "פסטיבל" אמיתי, אלא יותר של המון הופעות גדולות שמאוגדות לימים מרוכזים. האופציה הטובה ביותר לחובבי מוזיקה שלאו דווקא מעוניינים לישון באוהל, אלא לצפות בהמון אמנים גדולים, ואז בסוף היום ללכת למלון נחמד ולישון כמו בן אדם. בין השאר הפסטיבל יארח השנה את שילוב הפעולה שרבים מחכים לו בין בוב דילן לניל יאנג - אלא שרשמית ההופעה שלהם לא נחשבת לחלק אינטגרלי מהפסטיבל (והכרטיסים להופעה נמכרים בנפרד) עקב התנגדותו של יאנג, תומך נלהב למען איכות הסביבה, לספונסרים המזהמים של הפסטיבל.

איפה: לונדון, אנגליה

מתי: 5-7 ביולי, 12-14 ביולי

הכוכבים הבולטים: בוב דילן וניל יאנג, סלין דיון מארחת את ג'וש גרובן, סטיבי וונדר מארח את ליונל ריצ'י, ברברה סטרייסנד מארחת את בריאן פרי וקריס קריסטופרסון, פלורנס אנד דה משין, רובי וויליאמס מארח את בלאק אייד פיז, קין, טקסס ועוד

הטוב: שילובים מפתיעים והופעות חד פעמיות

הרע: כיאה לפסטיבל שפונה לגילאים מבוגרים יותר - המחירים בהתאם

המכוער: האף של ברברה סטרייסנד

FIB (פסטיבל בניקאסים)

יש פסטיבלים טובים ממנו, אבל אין פסטיבלים כיפיים ממנו. זה המוטו של הפסטיבל הידידותי של ספרד, שמציע נופים קסומים של כחול, ירוק וחום שמתערבבים יחד כשברקע מיטב המוזיקה הספרדית המודרנית - לצד שמות בינלאומיים גדולים. לאו דווקא הבחירה הבנאלית לתיירים, ואולי זה מה שהופך אותו למומלץ כל כך.

איפה: חוף בניקאסים, באמצע הדרך בין ולנסיה לברצלונה, ספרד

מתי: 18-21 ביולי

הכוכבים הבולטים: פטבוי סלים, לנה דל ריי, קינגס אוף ליאון, פרנץ פרדיננד ועוד

הטוב: קהל הפסטיבלים הכי ידידותי בעולם

הרע: ידידותיים מאוד, אבל לא ממש מדברים אנגלית

המכוער: הישראלי הממוצע מנסה לדבר ספרדית

SITG (תפארת בדשא)

זה התחיל מאירוע של יום אחד ב-2001 ומאז הפך לאחד הפסטיבלים המדוברים בעולם. כיום, Splendour in the Grass הוא פסטיבל החורף הגדול ביותר באוסטרליה, אבל למען הסר ספק, המבקרים הקבועים של הפסטיבל טוענים בתוקף שיולי באוסטרליה זה בדיוק הזמן לפתוח אוהל ולישון מתחת לכוכבים.

איפה: חוף ביירון, ניו סאות' ווילס, אוסטרליה

הכוכבים הבולטים: צ'אנס דה ראפר, טיים אימפלה, צ'יילדיש גמבינו, SZA, ג'יימס בלייק, קורטני בארנט, וולף אליס

הטוב: החורף האוסטרלי

הרע: זה עדיין פחות שווה מהקיץ האוסטרלי

המכוער: ציד קנגרו. זה לא קשור לפסטיבל אבל זה מכוער

WIRELESS

עוד פסטיבל בו אין אפשרות לשינה במקום, אבל בכל זאת מדובר באחד מאירועי המוזיקה השחורה הגדולים בעולם. מדי שנה, הראפרים ואמני ההיפ-הופ הגדולים בעולם מגיעים לפארק פינסבורי בלונדון כדי לתת בראש, כאשר הפסטיבל מתגאה ב"רענון" שהוא ערך השנה ברשימת האמנים. במקום להישאר לישון במקום, תידחפו בסוף כל יום עם עוד עשרות אלפים אל תוך אחת מתחנות האנדרגראונד של לונדון ותסעו לאחד מהמלונות בעיר. לא בטוח שזה עדיף על אוהל.

מתי: 5-7 ביולי

איפה: לונדון, אנגליה

הכוכבים הבולטים: קtרדי בי, מיגוס, אייסאפ רוקי, ריי סרמורד, טראוויס סקוט, ליל אוזי ורט, פיוצ'ר ועוד

הטוב: הזדמנות להכיר את אמני המוזיקה השחורה הגדולים של הרגע - כמו גם של המחר

הרע: הוויתור המודע על כמה מהשמות הגדולים באמת בעולם המוזיקה השחורה

המכוער: התור הנוראי והקלסטרופובי לטיוב

  • עוד באותו נושא:
  • סיגט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully