וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה פוליקר: "המוזיקה הצילה אותי מחתונה וקריירה כספר"

24.6.2019 / 10:00

זועם על מי שקורא לסקול גייז באבנים ("שיסתמו את הפה"), מצטער שלא ברח בגיל 16 לחו"ל ("הייתי במחנה ריכוז של אבא") ומדבר על סטטיק ובן אל ("ילדים אוהבים, אז גם אני"): יהודה פוליקר מוציא שיר חדש עם להקת "ויגן פרנדלי" ומדבר על תסכול, געגועים ועומר אדם. ריאיון

פוליקר - ריאיון/צילום: דייב שחר, עריכה: נועה לוי

לפני כמה שנים הזמינה להקת "ויגן פרנדלי" - סופרגרופ המורכב מגבע אלון, עמיר רוסיאנו (ג'נגו) ואסף רייס - את יהודה פוליקר להופעתם במועדון הבארבי. פוליקר הגיע, הופתע לגלות "להקה בת זונה", כלשונו, ושם קיבל החלטה לשתף פעולה עם שלושת המוכשרים. "אמרתי 'זהו, אני לוקח אותם לאלבום הבא שלי'. ישבנו ביחד, בחרנו שירים, התחלנו הקלטות ובקרוב נצא עם האלבום החדש", אומר פוליקר בריאיון לוואלה! תרבות. היום יוצא "עליך ועלי", שיר חדש של פוליקר ו-ויגן פרנדלי, שאת מילותיו כתב מיכה שטרית, עוד אמן שפוליקר רצה לעבוד איתו: "שנים פנטזתי שיכתוב לי. שלחתי לו מנגינה, הוא אהב ושלח לי מילים. זה חלום שמתגשם".

לריאיון המלא צפו בוידאו למעלה

גבע אלון: "להיות מאחורי מישהו כמו יהודה זה כבוד, זה כיף וזה מרתק. עושים דברים יפים יחד".

רייס: "העשייה של האלבום היא חוויה מאוד מעשירה עם יהודה".

ג'נגו (עמיר רוסיאנו): "אני לא מאמין שזה קורה לי. בצעירותי קניתי את התקליטים של בנזין ושל תיסלם, וכל היום הייתי יושב בבית ותוהה את מי ביניהן אני אוהב יותר. עכשיו סופסוף הכול מתחבר לי. בנזין ניצחו, ואני לא מאמין שאני שומע את יהודה מנגן את הסולואים האלה. אני מתרגש ומספר לילדים שלי שניגנתי עם יהודה".

יהודה, מה ההבדל בין העבודה שלך עם ויגן פרנדלי לבין העבודה שלך עם הלהקה הרגילה שלך?

פוליקר: "עם ויגן פרנדלי זה כמו בנזין. בס, גיטרות ותופים. רוקנרול אמיתי".

אתה מתגעגע לרוקנרול הזה?

"איך לא? זה הבסיס שלי".

"עליך ועלי", השיר החדש של פוליקר (מילים: מיכה שטרית, לחן: יהודה פוליקר)

מה אתה אוהב במוזיקה הישראלית כיום?

פוליקר: "אני משתדל לא לשמוע רדיו ישראלי כי אני מתכנן לעשות אלבום ביוונית. המשורר הדגול של יוון השאיר לי אוצר בלום של 60 שירים, וזה פנינים שיש רק לי. אז עכשיו כשאני מאזין למוזיקה, אני משתדל לשנן את השפה היוונית".

ובכל זאת מה תפס לך את האוזן בזמן האחרון?

ג'נגו (צוחק): "הוא אוהב את דודו פארוק, הוא אמר לי מקודם, אבל אני לא רוצה להוציא את זה פה".

עומר אדם? סטטיק ובן אל? אתה מכיר את היצירה שלהם?

"תראה, אני מקווה שהם יישארו ויוכיחו את עצמם. עומר זמר נהדר. העם אוהב את זה, אז מי אני שאתווכח עם הצלחות ואהבת הקהל? סטטיק ובן אל - הילדים אוהבים. ואני אוהב ילדים. אז מה שילדים אוהבים - אני גם אוהב".

ויש משהו בעולם שאתה אוהב?

"אני קצת לא מחובר, האמת. יש אחד שקוראים לו אדי משהו".

אד שירן?

"כן, אד שירן. אותו אני אוהב. גם את קולדפליי. וכמובן את כל הלהקות מתקופתי - הביטלס, לד זפלין, פינק פלויד, קווין. וואי וואי היינו עושים קאברים לקווין פעם. שמע, קרש ההצלה שלי הייתה הגיטרה. אם לא הייתה לי את הגיטרה, הייתי בעולם אחר. אני לא יודע איך החיים שלי היו מתגלגלים, אבל במפגש הראשון שלי עם הגיטרה, היא פשוט הצילה אותי".

הצילה ממה בעצם?

"מהכול. מלהישאר לגור בחיפה, מלהתחתן ולהקים משפחה, מלפתוח מספרה. זה כמעט מנע ממני לחוות את החלום הזה של הרוקנרול. הייתה לי גיטרה, ואז באו אלביס והביטלס והייתי יושב ומנגן. ובנוסף לכל הייתי גם מגמגם אז הגיטרה בשבילי הייתה שפה. למדתי שפה על הגיטרה".

עוד באותו נושא

"להזכיר לעולם את הזוועות": אלפים השתתפו במצעד החיים ה-31

לכתבה המלאה
יהודה פוליקר בשיר חדש תבוא. דן פרץ,
"יודעים איפה אנחנו חיים". פוליקר וחברי 'ויגן פרנדלי'/דן פרץ

יהודה, אתה יכול להבין את התסכול של אנשים שהיו רוצים לשמוע את האמנים בישראל מדברים יותר על המצב?

"קודם כל אנחנו יודעים איפה אנחנו חיים ואנחנו יודעים מה שקורה מסביב. מה שיש לי להגיד אני אומר בשירים".

תן לי דוגמא.

"איך קוראים לאהבה שלי", "מי הבא בתור ומי בתור הבא", "רדיו רמאללה" - הגעגועים לתחנה הישנה שאולי יום אחד תחזור. יש שירים שאתם אולי לא מכירים, כמו "הילדים באים והילדים הולכים" עם מילים כמו "מושכים וממשיכים, משחקים את המשחק, מישהו יבכה ומשהו יצחק, מישהו ייצא שלם ומישהו פגוע, אני תמיד חושב על המקרה הכי גרוע".

מה הדבר שהכי מטריד אותך בחברה הישראלית?

"מטריד אותי שאיבדנו את הביחד. וזה תודות לכל מיני אנשים שתורמים לזה שנתפלג. אבל אנחנו עם אחד ואנחנו חייבים לדעת שאם לא נהיה ביחד, הדרך קצרה אל התהום".

אתה חושב שיש לדעתך שיפור במצבה של קהילת הלהט"ב? קל היום יותר להיות להט"ב בישראל?

"קל להיות להט"ב בתל אביב, תל אביב זו הבועה, אבל עדיין אתה שומע את כל האנשים החשוכים האלו, שבשבילם זה לסקול באבנים ולהרוג. מי אני שאתווכח איתם בכלל? שיחיו את חייהם ושיתנו לי לחיות את חיי. למרות הכול, אני מאמין שלאט לאט מתחילים להבין שלהיות גיי או להיות שונה זה לא בדיוק מה שהם חושבים שזה. זה משהו שבא מהנפש. אלוהים ברא את זה, ואם אלוהים ברא את זה והם מאמינים באלוהים, אז שיסתמו את הפה".

יש החלטות בקריירה שלך שאתה מתחרט עליהן?

"כן. גדלתי הרי בתוך מחנה ריכוז עם אבא שלי שלא שחרר אותי והשאיר אותי ככה. אני מבכה עד היום שבגיל 16-17 כמו שאני נראיתי, עם שיער ארוך וגיטרה, לא היה לי אומץ לקחת מזוודה ולנסוע ללונדון. אני מאמין שהיו שומעים אותי ומצרפים אותי לאיזו להקה".

seperator

הופעות קרובות של יהודה פוליקר

אמפי יבנה - 11.7
היכל התרבות ת''א - 31.7 (30 שנה ל"אפר ואבק")
בית גבריאל (לילה משותף עם קרן פלס) - 16.8
ירושלים - חוצות היוצר, אורחת: יובל דיין - 22.8
אמפי שוני - 24.8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully