וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל רשת 13 על ריב שליין-רהב: "זה לא מוסיף לנו כבוד"

16.6.2019 / 15:32

מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי שלח מכתב לעובדיו בעקבות העימות בין המגיש ליאור שליין ליחצ"ן רני רהב, שבמהלכו אמר רהב: "מר שליין, אני פשוט משתין עליך" לאחר ששליין העביר ביקורת על רהב. ורשבסקי כתב: "אני מאמין בחופש ביטוי, אבל ביקורת חייבת לשמור על ענייניות"

רני רהב וליאור שליין. ראובן קסטרו, אור גפן, דנה קופל, ראובן קסטרו
רני רהב וליאור שליין/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו, אור גפן, דנה קופל

"המקרה לא מוסיף כבוד ל'רשת 13'" - כך כתב מנכ"ל רשת 13, יוסי ורשבסקי, במכתב ששלח היום (ראשון) לעובדי הערוץ, בעקבות העימות בין המגיש ליאור שליין ליחצ"ן רני רהב. בסוף השבוע תקף רהב את שליין בסרטונים ברשתות החברתיות, בהן אמר בין השאר: "מר שליין, אני פשוט משתין עליך". זאת לאחר ששליין מתח בתוכניתו "גב האומה" ביקורת חריפה על תוכניתם של רהב ושרון גל ברשת, וטען כי הם טועים בעובדות, לא מתעמתים עם מרואיינים שמשקרים, נוחים לפוליטיקאים ושומרים על ראש הממשלה נתניהו.

ורשבסקי הגיב לכך במכתב במילים אלו: "ביום שלישי האחרון, במונולוג הסיום של 'גב האומה' ביקר ליאור שליין בצורה חריפה את תוכניתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ב'קשת', ואת תוכניתם של שרון גל ורני רהב אצלנו ב'רשת 13'. ליאור למעשה ביקר את מקבלי ההחלטות בשני הערוצים, דהיינו את מנכ"ל קשת ואותי, על שידור התוכניות. קראתי את המונולוג לפני השידור ולמרות אי הנוחות, אישרתי אותו ללא כל שינוי. אי הנוחות לא נבעה מהביקורת שהופנתה כלפי, אלא משיפוט לא נכון לחלוטין של תוכנית נוספת שלנו - 'שרון ורני בע"מ'. התערבות צריכה להגיע רק במקרים קיצוניים. אישרתי לשרון ורני לשדר תגובה מנומקת בתוכניתם ששודרה ביום שישי האחרון. הם בחרו שלא להגיב. רני רהב בחר להגיב ברשתות החברתיות הפרטיות שלו וגם עם זה חשבתי אי נוחות. אני מאמין בחופש הביטוי, אני מאמין בחופש העיתונות, אולם ביקורת וחופש ביטוי צריכים לשמור על ענייניות. המקרה הנ"ל לא מוסיף כבוד ל'רשת 13' ולא יחזור על עצמו בעתיד".

העימות בין השניים החל לאחר שבתוכנית "גב האומה" ששודרה השבוע, שליין מתח ביקורת על התוכניות של "שרון ורני בע"מ" שמגיש רהב עם שרון גל ברשת 13 ועל התוכנית "אופירה וברקוביץ'" המשודרת בקשת 12. "בערוץ שלנו, רשת 13, ערוץ שמעסיק את מיטב העיתונאים, אנשי החדשות והתחקירים, אנשים כמו רביב דרוקר, אילה חסון, יעקב אילון ותמר איש שלום, הם מסתכלים על 'אופירה וברקו' ואומרים: מה זה הדבר הזה? זה חובבני, זה שכונה, זה עלבון לאינטליגנציה, גם אנחנו רוצים כזה! וקיבלנו. 'אופירה וברקו' בגרסה המונגשת. כי אם חשבנו ש'אופירה וברקו' זה שכונה, אז שרון ורני זה שכונת מצוקה".

כנס הטלוויזיה EFFECTV. ניב אהרונסון
מנכ"ל רשת 13, יוסי ורשבסקי/ניב אהרונסון

שליין גם חזר על הגדרה שבה רהב הגדיר את עצמו בתוכנית, "הדיוט", בהתייחסות לכך שרהב לכאורה לא מכיר את החוק, לטענתו. "רני לא מכיר את החוק. מזל שבטלוויזיה אי ידיעת החוק לא פוטרת מהנחיית תוכנית אקטואליה". עוד אמר כי רהב משאיר "שובל ריר במסדרון". עוד אמר שליין: "מי שהחליט לשדר את התוכניות האלה חושב שלא צריך לכבד את הצופים במקצוענות, בידע, בשכל. מי שמשדר תוכניות כאלה קורא לצופים 'טיפשים' (...). עם תוכניות כאלה התקשורת פוגעת בעצמה"

בתגובה לכך, רהב העלה סרטון לרשתות הבחרתיות בהן הוא אוחז בבובת ילד משתין, ואמר: "מר שליין, אני פשוט משתין עליך", ובסרטון נוסף שבו החזיק בובה אחרת ואמר "מר שליין, אתה מבין בדמוקרטיה? אתה לא דמוקרטי. אתה רוצה דמוקרטיה של שליין ואני רוצה מדינה דמוקרטית". בנוסף, כתב לשליין בטוויטר בתגובה למונולוג שלו: "תגיד מה נסגר איתך! ביפן עושים חרקירי על רייטינג עלוב שאתה מקבל על תוכנית בפריים טיים! אני במקומך הייתי מפסיק לנבוח, נכנס למלונה ושותק. מאחל לך שיהיה לך רייטינג כמו לאופירה וברקו על מנת שתבין שצניעות לא תזיק לך. אתה יצור דפקטיבי לחלוטין שמקנא באופירה וברקו ובשרון ורני וזה פתטי".

בנוסף, בתגובות בטוויטר כתב רהב על שליין, בהתייחס לכך ששליין בן זוגה של חברת הכנסת לשעבר מרב מיכאלי: "הוא היה צריך להתפטר בתקופת הבחירות בדיוק כמו גאולה אבן... אבל הוא... מחזיק מעצמו צדיק!!! חצוף" (הפיסוק כך במקור), הוא הסביר כי דיבר אל בובה כי שליין "לא נראה לי דמות אנושית מי יודע מה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully