וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט שלוה? נבחנים ל"כוכב הבא" נדרשים להצהיר אם הם שומרי שבת

22.6.2019 / 21:17

באודישנים לעונה הבאה של "הכוכב הבא לאירוויזיון" מתבקשים הנבחנים להצהיר בכתב אם הם שומרי שבת. הורים לנבחנים דתיים הביעו חשש לאפליה: "מתמודד מוכשר ייפסל רק בגלל שהוא דתי? זה לא פייר". מ'הכוכב הבא' נמסר: "מעדכנים כדי שהמתמודדים יפעילו שיקול דעת לפי מצפונם"

צילום: באדיבות כאן 11 ו-EBU, עריכה: איתי עמרם

באודישנים לעונה הבאה של התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" (קשת 12), המתקיימים בימים אלה, מתבקשים הנבחנים להצהיר בכתב אם הם שומרי שבת או לא - כך נודע לוואלה! תרבות. הורים לנבחנים דתיים הביעו תמיהה וכעס על שאלה זאת והעלו חשש שהיא עלולה להצביע על אפליה כנגד דתיים.

גורם יודע דבר בתעשיה, המכיר חוזים של "הכוכב הבא" מהעבר, טוען בפני וואלה! תרבות כי זו הפעם הראשונה שבה נדרשים נבחנים לתוכנית להצהיר בכתב על שמירה או אי שמירת שבת. לדרישת הצהרה זאת, שנוספה בכתב יד לטפסים שניתנו לכלל הנבחנים, יש קשר לפרשת להקת שלוה. כזכור, בעונה האחרונה של "הכוכב הבא לאירוויזיון" הלהקה, שחלק מחבריה דתיים, העפילה לשלב הגמר ונחשבה לבעלת סיכויים גבוהים לזכייה. לאחר שהתברר ללהקה שלא תוכל להשתתף בתחרות האירוויזיון ללא חילול שבת, הלהקה פרשה מהתוכנית, וכך ויתרה על ההזדמנות לייצג את ישראל בתחרות שהתקיימה בחודש שעבר בתל אביב.

קודם לפרישה, פנו אנשי "הכוכב הבא" לאיגוד השידור האירופי בשאלה האם יוכלו חברי הלהקה להופיע בחזרות השופטים המתקיימות בשישי ובחזרה הגנרלית בשבת באמצעות קטע שצולם מראש, אולם מהאיגוד נמסר להם כי כל ההופעות בתחרות חייבות להתקיים בהופעה חיה. על אף שהדבר אינו בתחום אחריותה, שרת התרבות מירי רגב פנתה לאיגוד השידור האירופי בטענה כי החובה לעבוד בשבת "פוגעת בשיוויון ההזדמנויות".

חלק מטופס עליו נדרשים לחתום נבחנים לתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" ובו הם נשאלים אם הם שומרים שבת או לא. מערכת וואלה!
חלק מהטופס עליו נדרשים לחתום נבחנים לתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", שהגיע לידי וואלה! תרבות, ובו נשאלים הנבחנים אם הם שומרים שבת או לא/מערכת וואלה!

על רקע מקרה שלוה, באודישנים המתקיימים בימים אלה ל"הכוכב הבא" נוספה השנה בטופס אותו מתבקש למלא הנבחן, בכתב יד, השאלה האם הוא שומר שבת או לא. אבא לנבחנת דתיה שהלכה לאודישנים כעס על עצם השאלה, והעלה תהיות לגבי הכוונה לכאורה שמאחוריה: "הסתכלתי על הטופס ולא האמנתי. בשקט בשקט מתמודדי הכוכב הבא נשאלים על שמירת שבת", אמר לוואלה! תרבות, "מאחר והתוכנית 'הכוכב הבא' מולידה את המתמודד לאירוויזיון, ומאחר והאירוויזיון עוסק בחילול שבת, הם שואלים על הטופס כביכול שאלה תמימה. אבל מה זה בעצם אומר? שייתנו למתמודד לעשות אודישן, ויפסלו אותו בגלל האינפורמציה על הטופס? אם כך, אז זה לא פייר".

"אדם בא עם חלום ועשוי להיפסל רק בגלל שהוא שומר שבת. נראה שטדי רוצה לאחוז בחבל בשני קצותיו - להיות חלק מהאירוויזיון וגם לא לפרסם הכניסה אסורה לדתיים. התוכנית 'הכוכב הבא לאירוויזיון' אינה מיועדת לדתיים? אם זה המצב, אז שיפרסמו את זה. עולה חשש שכישרונות דתיים נפסלים, הם חושבים שזה בגלל חוסר כישרון, אבל זה אולי בכלל בגלל שהם שומרים שבת. אני חושש שלא משאירים לנו, הדתיים, מקום לחלום חלומות".

עוד באותו נושא

השרה רגב: דחיית להקת שלוה לאירוויזיון פוגעת בשוויון ההזדמנויות

לכתבה המלאה
seperator

מהפקת התכנית "הכוכב הבא" נמסר בתגובה: "ההשתפות בכוכב הבא פתוחה בפני כל זמר, כאשר הזוכה במקום בראשון בתכנית נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון. כמדי עונה, הפקת התכנית בודקת מי מהמתמודדים שומר שבת על מנת להתחשב בלוחות הזמנים בתרחיש של חזרות בסוף שבוע. בנוסף, ההפקה מיידעת מראש את המתמודדים שהאירוויזיון נערך בשבת על מנת שיפעילו את שיקול דעתם על פי צו מצפונם ואמונתם".

להקת שלוה בחצי גמר האירוויזיון - תל אביב 16 במאי 2019. רויטרס
להקת שלווה בחצי גמר האירוויזיון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully