וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב לירון לונדון: "סיפרת בשידור חי על תקיפה מינית, עליך להתפטר"

26.6.2019 / 10:00

ירון לונדון סיפר אמש כי חפן שד של אישה זרה לאחר שנגעה בכרסו. השרה רגב: "עד כאן - ירון לונדון, הגיע זמנך ללכת". מנכ"לית איגוד הסיוע לנפגעי תקיפה מינית: "מפגן ה'צחוק' של לונדון מביך, מביש ודוחה". לונדון סרב להתחרט ואמר כי היה חוזר על המעשה

גאולה ולונדון, ירון לונדון, גאולה אבן. צילום מסך
"ירון לונדון, זמנך עבר". מתוך התוכנית "גאולה ולונדון"/צילום מסך

"וידוי ההטרדה" של ירון לונדון אתמול בתוכניתו "גאולה ולונדון" מעורר סערה. כזכור, אתמול סיפר ירון לונדון כי תפס לאישה זרה את השד במעלית שבו נכחו רק שניהם ללא הסכמתה לאחר שהאישה נגעה בכרסו במפתיע וללא הסכמתו.

"עד כאן - ירון לונדון, הגיע זמנך ללכת", כתבה שרת התרבות והספורט מירי רגב בעמוד הפייסבוק שלה. "אתה לא מבין שלמעשה סיפרת בשידור חי על אקט של תקיפה מינית שביצעת? אתה באמת לא רואה את ההבדל בין לגעת בכרס שלך לבין לחפון שד של אישה? כמה אפשר להיות מנותק מהמציאות? עליך להתפטר כאן ועכשיו. ואם לא תעשה זאת, על תאגיד השידור הציבורי להשעות אותך מיידית ולמנוע ממך את היכולת להמשיך ולזהם את השיח התקשורתי במימון כספי משלמי המסים".

ח"כ שלי יחימוביץ' צייצה אמש גם היא תגובה לדבריו של לונדון: "שוביניסטים גסים שהתעדנו לכמה שנים כי הבינו שאפעס, כבר קצת בעייתי לבצע מעשים מגונים ולהתגסס, מרגישים חופשי להיות שוב האדם הקדמון. כנראה במסגרת קמפיין ההתמסכנות 'אוף, כמה קשה להיות גבר וכמה הגזמתן עם החוצפה הפמיניסטית לדרוש לא להיות קרבן לעברות מין'".

יו"ר הוועדה לעניינים פליליים בלשכת עורכי הדין, עו"ד אייל בסרגליק, מסר: "נגיעה בגופה של אישה ללא הסכמה היא עבירה פלילית חמורה של תקיפה מינית. במקרה האמור גם אם אין מתלוננת הרי שעל פי הודאתו בשידור חי ביצע לונדון מעשה פלילי משפיל ומבזה, וחובה על משטרת ישראל לכל הפחות לזמנו לחקירה ואף להמליץ על הגשת כתב אישום. דמו של איש אינו סמוק משל אחר, לונדון הודה וחובה שיורשע, עלינו כחברה להוקיע תופעות כאלה ולבוא חשבון עם עברייני מין גם אם הם ידוענים וגם אם אין מתלוננת".

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, אמרה: "מפגן ה'צחוק' של ירון לונדון אינו רק סר טעם, הוא מביך, מביש ודוחה. אם עד היום לונדון לא מבין שהמעשה שהוא מתאר הוא תקיפה מינית, לא ברור מה כבר יעזור לו. 20 שנה מאז נחקק החוק למניעת הטרדה מינית, אין סוף פרסומים בנושא, ולונדון לא הפנים ולא הטמיע. ההתפארות שלו במעשים שעשה כאילו מדובר במעשייה 'מצחיקה' אינה רק מביכה אלא מעידה שאדם כזה אינו צריך יותר להופיע על גבי המרקע. ירון לונדון, זמנך עבר".

אוה מדז'יבוז' מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה מסרה: "דבריו של ירון לונדון הם בדיוק הסיבה שבגללה אסור להמעיט לרגע בחשיבותו של קמפיין me too. הקלות הבלתי נסבלת שבה גבר מוכר וידוע מרשה לעצמו להטריד מינית אישה ומתרץ את התנהגותו הנלוזה בעלבון, היא מתן לגיטימציה לאלימות. צר לי על כך שאותה אישה לא התלוננה בזמן אמת. צר לי על כך שמר לונדון רואה לנכון להתגאות בהתנהגותו. השנים האחרונות מחייבות אותנו לשרטט מחדש את גבולות ההתנהגות המקובלת וחלק ממנה טמון גם בגינוי מוחלט של כל התנהגות אלימה כלפי נשים. אני מצפה ממנהליו של לונדון בתאגיד השידור הציבורי להבהיר את עמדת התאגיד בצורה נחרצת וחד משמעית".

מכאן נמסר בתגובה: "הדברים שנאמרו על ידי לונדון אינם מקובלים ויבדקו עמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ירון לונדון בארוע מחווה למוטי קירשנבאום במלאת שנה למותו, תיאטרון צוותא 9 בספטמבר 2016. מגד גוזני
לא התנצל ואמר כי היה חוזר על המעשה. ירון לונדון/מגד גוזני

מנגד, היו גם מי שתמכו בלונדון. העתונאית והמגישה לינוי בר גפן כתבה: "לא מבינה את ההתעלפות מהאנקדוטה הזו. הוא כבר סיפר את זה בתקשורת לא פעם. אישה ביקשה להעליב, פיזית ומילולית אדם והוא העליב אותה פיזית ומילולית בחזרה. ביג דיל". והעיתונאית סימה קדמון כתבה: "מי שמניחה יד על בטן של גבר זר, שלא תתפלא שהוא תופס לה שד".

לונדון עצמו אמר היום לתקשורת כי הוא אינו מתנצל ואף אמר כי היה חוזר על מעשהו. בשיחה מבודחת עם שי גולדשטיין ולאה לב ברדיו 103FM אמר המגיש, תוך שהוא והמגישים מתלוצצים: "רציתי לטפל באותו איבר, שהוא סובל מאותן כוחות משיכה של כדור הארץ. במה הסתבכתי בדיוק? האם אתם כופרים בכוח המשיכה של כדור הארץ? השדיים בתרבות המערבית היו איבר ארוגני, כלומר אחד מאברי הגירוי, ולכן הם גם מקודשים וגם מבוזים. אסור לחשוף אותם, אסור לגעת בהם, אלא למי שמתירים כמובן. בתרבות המערבית תוקפן של האיסורים האלה אבד, מכיוון שנשים חושפות את שדיהן גם בשפת הים וגם לצורכי גירוי, גם לצורכי הנקה, בפומבי. השד הוא עניין די משוחרר. ואפילו נשים פמיניסטיות כדוגמת אלה שהתנפלו עלי היום טוענות בחמת זעם על זכותן להניק בפומבי או זכותן ללכת חצי ערומות. אני בעד זה. כמובן שזה מפחית מהתוקף של הקדושה של השדיים. לכן אינני רואה בעניין הזה של טפיחה על שד הבדל גדול בין טפיחה על כרסי. זה וזה איברים פרטיים, ואדם זר איננו רשאי להפקיע אותם".

במסגרת התוכנית "גאולה ולונדון" אתמול (שלישי) בכאן 11, בדיון על הנטייה לגעת בבטנן של נשים בהיריון, סיפר לונדון לתדהמת שותפתו לתוכנית, גאולה אבן, על מקרה שבמסגרתו תפס לאישה זרה את השד במעלית שבה נכחו רק שניהם. "פעם נסעתי במעלית בבניין רב קומות", סיפר, "ואישה שברור היה לגמרי על פי מדיה שהיא עורכת דין, הדורה, עלינו שנינו במעלית לבד ותוך כדי הנסיעה אנחנו מוצאים איש את מבטו של רעהו, והיא עושה לי ככה" - לונדון הניח את ידו על בטנה של אבן ואז טפח על כרסו שלו וחיקה את האישה - "'לונדון, מה זה, מה זה'? אז אני הנחתי את היד על השד שלה". "מה?", הזדעקה אבן. "הנחתי את היד על השד שלה", המשיך לונדון. "ואמרתי לה, 'גם זה כבר לא מה שהיה". אבן אמרה: "שמע, זה מזעזע". לונדון הגיב: "אבל למה זה רק מזעזע מה שהיא עשתה לי?", שאל לונדון. "כי שד זה אבר עם משמעות מינית וכרס לא!", השיבה אבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully