וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת הסדרות הגדולות בעולם חוזרת למסך, ויש כמה דברים שחייבים לדעת

אילן קפרוב בשיתוף פרטנר TV, בשיתוף פרטנר TV

30.6.2019 / 0:06

רגע לפני שסדרת הלהיט מבית נטפליקס חוזרת לעונה שלישית, הגיע הזמן לרענן את הזיכרון במאורעות העונה השנייה והדרמטית, כולל פרטי מידע שימשיכו להתפתח בעונה החדשה

כמעט שנתיים חלפו מאז ביקורנו האחרון בהוקינס, אינדיאנה, ולא מעט השתנה בעיירה רדופת המפלצות. חמשת גיבורי "דברים מוזרים" ניצלו את הפגרה כדי להפוך מילדים חמודים לצעירים מרשימים, והסדרה עצמה תנסה להדביק את הקצב עם קפיצה של 9 חודשים בזמן ליולי 1985. קווי עלילה רבים מהעונה השנייה צפויים להתפתח ולהסתעף בעונה הקרובה, ומטבע הדברים הזמן הארוך שחלף עשוי להשכיח מאיתנו פרטים חשובים. לכן, זה הרגע לשוב אחורה בזמן אל 2017 ולהיזכר בעלילה של עונה 2, האופן בו שינתה את הדינמיקה בתוך חבורת הוקינס והסיום שיותר ממרמז על הצפוי לנו בעונה הקרובה.

לאחר ששב מן "העבר השני" הודות למאמץ המשותף של חבריו, הופר ואמו להציל אותו מהדמוגורגון - הטראומה של היקום המקביל והאפל ממשיכה לרדוף את וויל באיירס. התקפי הזיות אקראיים מחזירים אותו אל "העבר השני", שם נגלית לנגד עיניו מפלצת עצומה ומרובת רגליים. במקביל מנסים חבריו של וויל להתמודד עם חסרונה של אילבן, שהקריבה את עצמה בסיום העונה הראשונה כדי לגבור על הדמוגורגון. מייק מתקשה להתאושש מהאובדן של חברתו ומושא אהבתו, בעוד לוקאס ודסטין מצליחים לעשות זאת בזכות העניין שמגלים שניהם בתלמידה החדשה בבית הספר - מקס, שהגיעה לעיירה מקליפורניה עם אחיה החורג והאגרסיבי.

דברים מוזרים עונה 2. Jackson Lee Davis/Netflix,
החבורה המקורית. "דברים מוזרים"/Jackson Lee Davis/Netflix

אילבן כמובן חיה ובועטת, לאחר שנמלטה מ"העבר השני" רק כדי לגלות שצוירה על ידי הרשויות כאשמה העיקרית באירועי העונה הקודמת. חבריה שיודעים את האמת אינם יכולים לגלות זאת לאיש, ולכן היא נמלטת אל היער, שם היא חיה עד שהופר מוצא ומשכן אותה בבקתה ביער. אחרי כמעט שנה של שיקום ואידיליה בין השניים, אילבן מתחילה למאוס בגלות שנגזרה עליה ונמלטת מהבקתה כדי להתאחד עם חבריה.

מי שבוחר לא להימלט הוא וויל, שבעצת בן זוגה החדש של אמו, בוב, מחליט להתעמת עם המפלצת הענקית בסיוטיו החוזרים ונשנים. כתוצאה מכך היא משתלטת על גופו. הצרות נמשכות גם עם דסטין, שמוצא יצור קטן ומסתורי בפח האשפה הצמוד לביתו, ומחליט לאמץ אותו חרף האזהרות של חבריו. הוא מעניק לו את השם ד'ארטניאן (על שם גיבור "שלושת המוסקטרים"), משכן אותו בכלוב ומאכיל אותו. בסתר ליבו הוא מקווה שבעזרת דארט הוא יוכל למשוך את תשומת ליבה של מקס, שפיתחה בינתיים יחסי ידידות עם לוקאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דברים מוזרים עונה 2. Jackson Lee Davis/Netflix,
משהו חריג מתרחש. "דברים מוזרים"/Jackson Lee Davis/Netflix

כשחבריו מנסים ללכוד את דארט בניגוד לרצונו, מחליט דסטין לשחרר אותו לחופשי בלי ידיעתם, והחבורה כולה יוצאת לחפש אותו בחשיכה בספרייה העירונית. אילבן מגיעה אל המקום בדיוק כשמייק ומקס חולקים שיחה שמרחוק נראית אינטימית. פגועה וכועסת, היא גורמת למקס להחליק מהסקייטבורד שלה ועוזבת מבלי ליצור קשר עם איש. במקביל חוקר הופר תופעה מסתורית שגורמת להחרבת מטעים נרחבים של דלעת.

הופר מכניס את ג'ויס לסוד העניינים בחקירה שלו, והשניים פורסים בביתה תרשים סבוך שמתאר את התפשטות הריקבון ברחבי העיירה. בכל אותו הזמן הולך וויל ומאבד את זהותו תחת השפעתה של המפלצת. הוא סולד מאמבטיות חמות וחווה זיכרונות שאינם שלו, ומתעדות למעשה את התפשטותה של המפלצת ברחבי העיירה בדומה לאופן שפחד מתפשט בקרב בני אדם.

דברים מוזרים עונה 2. Jackson Lee Davis/Netflix,
וויל סובל. "דברים מוזרים"/Jackson Lee Davis/Netflix

דארט מתגלה כדמוגורגון פעוט שגדל בקצב מסחרר וטורף את החתולה של דסטין, שמצדו ממשיך לשמור עליו בביתו. במקביל, במעבדת הוקינס מסתירים החוקרים את השער ל"עבר השני" שמשמש את המפלצת כדי להפיץ את הווירוס שלה ברחבי העיירה.

גם בקרב החבורה מתגלים קרעים, כשמייק מבקש להדיר את מקס מהסודות שחולקים שלושת החברים, למורת רוחו הגוברת של לוקאס. בסופו של דבר מייק נוטש את לוקאס, דסטין ומקס ויוצא לתמוך בוויל החולה. אילבן עוזבת את הוקינס כדי להתאחד עם אמה. בעונה הראשונה גילינו שד"ר ברנר גזל את אילבן מאמה כדי לבצע עליה ניסויים, ובניסיון למנוע ממנה לאתר אותה - הכניס אותה למצב צמח. אילבן עושה שימוש בכוחותיה כדי להתאחד עם מוחה של האם, ומגלה זיכרונות על ילדה שחלקה עם אילבן חדר בילדותן והייתה נתונה אף היא לניסויים של ד"ר ברנר. היא יוצאת לאתר אותה.

דברים מוזרים עונה 2. Jackson Lee Davis/Netflix,
אילבן מגיעה לעזרה. "דברים מוזרים"/Jackson Lee Davis/Netflix

בייאושם להתמודד עם השורשים המאיימים הפושטים ברחבי העיירה וגורמים לריקבון, מחליטים מדעני הוקינס לשרוף אותם וגורמים בכך לוויל - המחובר למפלצת - לחוות כאבי תופת. המדענים עומדים בפני הבחירה להמשיך ולתקוף את המפלצת בחום שממנו היא סולדת, כשהמשמעות היא הריגתו של וויל.

דארט (כעת גדול, מפחיד ורעב הרבה יותר) נמלט שוב מביתו של דסטין, הפעם ללא עזרתו, והנער פונה לעזרתו של סטיב כדי לאתר אותו. תחת השפעתה של המפלצת, מכווין וויל את החוקרים אל המערות שמתחת למעבדת הוקינס בטענה שדרכם יוכלו לעצור את המפלצת. שם מחכה להם מארב של דמוגורגונים בוגרים, בדיוק כמו דארט בשלב הזה.

דברים מוזרים עונה 2. Jackson Lee Davis/Netflix,
החבורה מתאחדת. "דברים מוזרים"/Jackson Lee Davis/Netflix

אילבן עושה את דרכה לשיקגו, שם היא מאתרת את אחותה. סצנת הפתיחה של העונה הציגה אותה בתור "מספר שמונה", אבל היא מציגה את עצמה בתור קאלי. כשסביבה חבורה של בני נוער שנפלטו מבתיהם (אך אינם בעלי יכולות על טבעיות), היא מובילה מסע נקמה והרג בכל מי שהיו מעורבים בניסויים של ד"ר ברנר. כוח העל שקיבלה קאלי כתוצאה מהניסויים הוא היכולת לייצר מניפולציות על המציאות, ולגרום לקורבנותיה לראות את מה שהיא חפצה בו. היא עושה שימוש ביכולת הזו כדי להוביל אותם אל מותם.

העוינות שבה מתקבלת אילבן על ידי חבריה של קאלי ועל ידי אחותה, מבהירים לה שמקומה אינו איתם. היא לומדת ממנה כיצד לשלוט על כוחותיה ומאתרת באמצעותם את מייק, שנמצא בצרה בכניסה למעבדת הוקינס. היא מחליטה לחזור הביתה.

דברים מוזרים עונה 2. Jackson Lee Davis/Netflix,
עוזר לוויל. "דברים מוזרים"/Jackson Lee Davis/Netflix

מעבדת הוקינס נמצאת תחת מתקפה של אינספור דמוגורגונים שמותירים הרס ומוות בדרכם. בוב, בן זוגה החדש של ג'ויס, נופל אף הוא קורבן ונהרג. בשלב הזה החבורה כולה מתאחדת מחדש, כולל מקס שהפכה רשמית לחלק מהצוות, ג'ונתן וננסי (שבילו חלק גדול מהעונה במריבות אוהבים) וסטיב. לוקאס ודסטין מעניקים למפלצת את השם "מצליף המוחות", על שם דמות של מפלצת במשחק מבוכים ודרקונים, שביכולתה לשלוט על מוחם של אחרים ולגרום להם לעשות כרצונה.

תוך כדי שיחה עם וויל הקשור למיטה, הוא מצליח לאותת לאחרים בדמות קוד מורס שהוא מקיש על הכיסא "סגרו את השער". אילבן מגיעה בדיוק בזמן כדי להציל את חבריה ממתקפת דמוגורגונים. אחרי פגישה מלאת רגשות סוערים, מבצעת החבורה שני פעולות במקביל. ג'ויס מחממת את חדרו של וויל וגורמת למפלצת לצאת מגופו כמו וירוס, כשבמקביל אילבן נכנסת אל מעמקי מעבדת הוקינס וסוגרת את השער.

אחרי הזוועות שעברו, זוכים הילדים סוף סוף למעט רגעי חסד בנשף החורף של בית הספר. אילבן רוקדת עם מייק, לוקאס עם מקס, וויל זוכה להצעת ריקוד מילדה אחרת ודסטין נותר לרקוד עם ננסי. אך בכל אותו הזמן ממשיך מצליף המוחות - עדיין חי ומעורר אימה - להתנשא במלוא קומתו מעל בית הספר מ"העבר השני".

דברים מוזרים עונה 2. Jackson Lee Davis/Netflix,
עוד רגע הם חוזרים! "דברים מוזרים"/Jackson Lee Davis/Netflix

העונה השלישית של "דברים מוזרים" תעלה במלואה בפרטנר TV ב-4 ביולי 2019. נדרש מנוי לנטפליקס.

אילן קפרוב בשיתוף פרטנר TV, בשיתוף פרטנר TV

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully