וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מקום לאגדות: בתוך שקר הריאליטי, סיפורם של שירי ולירן מעורר השראה

30.6.2019 / 7:34

בעולם שבחוץ מערכת היחסים בין שירי ולירן לא הייתה שורדת, בדיוק כפי שהיא עצמה הצהירה, מעל לשעתיים של דייט בבר. ובתוך ים של אי אמון בעולם הריאליטי, מתנוסס סיפורם האמיתי והמופלא של השניים שנשארו יחד. אתמול קיבלנו הוכחה סופית לכך

חתונה ממבט ראשון/כתב: אמנון גולדמן. צילום: אבי כהן. עריכה: אביב ארגז. תודה לקארין ארד

שני פרקי ההחלטה שסגרו בשבוע שעבר את העונה השנייה של "חתונה ממבט ראשון" היו משעממים וצפויים. הרי ידענו לאן העסק הולך וקיבלנו בשוויון נפש סיום מינורי לחצי שני עלוב במיוחד. מה שהגיע אחר כך כבר היה על סף המכעיס. הפסיכולוגים דני ויעל נתנו ב"חי בלילה" עצות לזוגיות של צוקית ודודו, שידעו כבר מזמן (לכאורה, לכאורה) שאינה קיימת. דקלה התראיינה ל"מאקו" והודתה שאלון קבר את האינטימיות ביניהם כבר אחרי ירח הדבש. אורטל בזוגיות בת חצי שנה בזמן שעל המסך היא ועידו ניצלים מהאשמות הדדיות ברצח. בת אל אמרה כאן בוואלה! תרבות שהפערים בינה לבין יוגב היו בלתי מחיקים למרות הדיאלוגים המעשירים של "מאמי-נשמה" ויוגב אישר ב"ישראל היום" שזה אכן המצב. המוניטין המעורערים מלכתחילה של פורמט הריאליטי ספגו עוד מכה. הכול פיקציה.

כמעט הכול. מריאליטי הרי למדנו כבר לא לצפות ליותר מדי. בתוך ים של אי אמון מתנוסס בגאון גם אי אחד של אמון - הסיפור מעורר ההשראה, על אמת וללא ציניות, של שירי ולירן. הפרק ששודר אתמול (קשת 12) על החיים המשותפים של השניים לא רק היה מעניין יותר מכל החודש האחרון בעונה הנוכחית, הוא גם היה החשוב ביותר. הוא הציג לנו ללא מסיכות את פניה ורבדיה של המעשייה הרומנטית, שהסתיימה כנגד כל הסיכויים ב-Happily Ever After. יכול להיות שמתישהו יתברר לנו שגם אצלם זה לא עבד (חמסה, חמסה, מלח מים), אבל שם לפחות יש תהליך אמיתי, חזק ובריא. אם שירי מכריזה בגאון ש"אני רואה בלירן את האבא של הילדים שלי" ואם הוא מעז לקרוא לה בבדיחות הדעת "חצופה", מילה שלא היה מעז להוציא מהפה במהלך הצילומים בלי שיהיו לכך השלכות, כנראה שלאגדות עדיין יש מקום גם במאה ה-21.

לירן ושירי שירי חתונה ממבט ראשון. צילום מסך
מעשייה רומנטית. שירי ולירן/צילום מסך

יש הרבה אלמנטים מרגשים בזוגיות הבלתי אפשרית הזאת: הנינוחות של שירי והחיבה שהיא מרעיפה בטבעיות על לירן, העובדה שכשהוא אומר "הבית נמצא איפה שהלב נמצא", היא לא מגיבה ב"נו די, לירן" אלא שואלת רטורית איפה הלב שלו נמצא, הבקשה האגבית שלו "מאמי, תעבירי רגע את השלט" - כל מה שקורה, ובכן, בין בני זוג רגילים. זה מאוד לא מובן מאליו, אבל כל אלה דברים שבסך הכול יכולנו לנחש שיגיעו בין שני אנשים שנמצאים כמעט שנה ביחד.

מה שקשה היה לנבא הוא כמה רחוק תיקח שירי את הפתיחות הזאת. כולנו זוכרים את הסלידה שחשה כלפי לירן בערב החתונה. בבית היה קל לנו להבין שזה המצב - שמבחינתה לא הוא האיש שאמור לשחרר אותה מהתסביכים ומהחרדות שלה. בסוף השבוע הזוגי באילת, כשפתחו את אלבום החתונה, היא ברחה מהתמודדות עם הנושא, זרקה לו את ה"זה לא אתה, זו אני". אז זה הספיק, כי לירן הוא אחד שנותן קרדיט בלתי מוגבל.

אתמול כבר זכינו לראות אותה סוגרת את המעגל. זו הייתה הפעם הראשונה שבה שירי אמרה לו שכן, הכול הופנה אליו כי הוא זה שהיה שם. "היה לי קשה לשמוע שאני לא הטיפוס שלה", הודה לירן. בזמן הצילומים הוא באמת ובתמים האמין שהבעיה של שירי הייתה אצלה ולכן הניח לה לנפשה. האמונה הזאת הייתה בדיוק מה שהפך מבחינתה את היוצרות ושאפשר לה גם להתוודות בפניו שכן, בניגוד למה שאולי חשב, פעם הוא לא באמת היה הנסיך אלא הצפרדע.

עוד באותו נושא

"זה דווקא לא סוף רע": בת-אל חושפת מדוע יוגב והיא נפרדו

לכתבה המלאה
לירן ושירי שירי חתונה ממבט ראשון. צילום מסך
כנגד כל סיכוי. שירי ולירן/צילום מסך

התוכנית אמש התחלקה לשלושה. בחלק הראשון ראינו את החיים החדשים של לירן ושירי, השלישי, בו חזרו השניים למפגש עם המשפחה של לירן בצרופה, היה מיותר ונמרח, מאריך את הפרק יתר על המידה כמיטב המסורת בתוכנית. הקטע האמצעי היה המעניין והמעשיר ביותר. שניהם (בעיקר שירי) נאלצו לחיות בו מחדש את הימים הראשונים והקשים של מערכת היחסים שלהם. ההאזנה שלה לרדיו ברכב הייתה רגע טלוויזיוני חזק. שום דבר לא מכין אותך לחשיפה הזאת, הסכימו שניהם, ופתאום הבנו איך זה נראה מהצד של שירי, כמה קשה להיות בעור של עצמך כשמדינה שלמה רואה בך מפלצת.

את מה ששירי ספגה, אם בצדק ואם לאו, בטוקבקים ובתקשורת המדוברת לאורך העונה, היה קשה לכל אחד להכיל. גם לו הייתה רוצה להתחפר, ואפשר להניח שרצתה, עד יעבור זעם, כשמדובר בתוכנית הכי נצפית על המסך קשה לברוח מהביקורות ומהנאצות. העובדה שהיא מתמודדת גם עם זה בגבורה היא עדות נוספת למהפך שעברה. מאחת שלא יכלה לעבור רגע במחיצתו של לירן בלי לחשוש שיעשה לה פדיחות ולהסתובב בדירה עם תריסים פתוחים, היא ניצבת היום כחומה בצורה מול אלפי טוקבקים רעילים ומסתכלת בלבן של העיניים למוקשים שנגלים שוב לנגד עיניה.

לירן ושירי שירי חתונה ממבט ראשון. צילום מסך
הסנדקים. דני ויעל הפסיכולוגים/צילום מסך

בעולם שבחוץ מערכת היחסים בין שירי ולירן לא הייתה שורדת, בדיוק כפי שהיא עצמה הצהירה, מעל לשעתיים של דייט בבר. מבחינה זאת, צריך לומר דווקא מילה טובה לפסיכולוגים ולתוכנית, שהכזיבו בכל אספקט אחר אבל בשידוך ביניהם נצצו. הם "כלאו" את שירי עם השדים שלה ועם לירן, הכריחו אותה לתת צ'אנס לאדם שלא היה ראוי מבחינתה להזדמנות הזאת.

ועדיין, לא ממש האמנו שזה אכן קרה. אמרו לנו שהם ביחד ועדיין היינו סקפטיים. אתמול קיבלנו את ההוכחה לכך שלא מדובר במס שפתיים ובזוגיות מאולצת. גם אחרון הספקנים ראה את קבלת הפנים של שירי ללירן לאחר שחזר מסין והבין שבניגוד לבלונים האחרים בתוכנית, את שלהם יהיה קשה מאוד לפוצץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully