וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברים החדשים באקדמיה האמריקאית לקולנוע: ליידי גאגא, אדל - והרבה ישראלים

2.7.2019 / 12:30

האקדמיה האמריקאית לקולנוע הודיעה על צירופם של מאות חברים חדשים שיבחרו את המועמדים לאוסקר והזוכים בו, ואפשר למצוא בהם שלל שמות נוצצים וגם נציגות יפה ליוצרים ישראלים

גיא נתיב מגיב כשהוא מגלה שסרטו "Skin" מועמד לפרס האוסקר/.

האקדמיה האמריקאית לקולנוע הודיע על צירוף לא פחות מאשר 842 חברים וחברות. מתוך אלה, חמישים אחוז הם נשים ו-29 אחוז לא לבנים או לבנות. כמו כן, רבים מן המצטרפים הם צעירים יחסית. זאת, כחלק מן הניסיון המתמשך להפוך את הגוף היוקרתי, שבין השאר בוחר את המועמדים לאוסקר ואת הזוכים בו, למגוון יותר ולצעיר יותר.

בין המצטרפים החדשים לגג העולם, יש כמה וכמה שהגיעו מישראל, ולאחר שיצירותיהם זכו בשנים האחרונות לתהודה ולהערכה רבה מעבר לים, עשו צעד נוסף והתקבלו למועדון האקסקלוסיבי. מדובר בין השאר בגיא נתיב, שכזכור זכה השנה באוסקר על סרטו הקצר ודובר האנגלית "סקין"; מור לושי, מי שביימה בין השאר את "שיח לוחמים" ואת "יומני אוסלו" אותו צילם אבנר שחף, שצורף גם כן לאקדמיה; אסנת הנדלסמן קרן וטליה קליינהנדלר, שהפיקו את "ישמח חתני" וכן את "הגננת" ואת העיבוד האמריקאי שלו; והאנימטור המוביל גיל אלקבץ, שלמד בבצלאל ופועל באירופה מזה שנים.

בצד המוזיקלי, הודיעה האקדמיה על צירופם של ליידי גאגא, אדל, מרק רונסון ואנני לנוקס. שמות בולטים נוספים שצורפו הם טום הולנד, הלוא הוא ספיידרמן, קלייר פוי מ"הכתר", קמי קוטן מ"עשרה אחוז", אליזבת מוס מ"סיפורה של שפחה" והשחקן הצרפתי הוותיק ז'אן-לואי טרנטיניאן, שרק בגיל 88 נזכרו לצרף אותו.

כל אלה מצטרפים לעוד כמה אנשי ונשות קולנוע מישראל שצורפו לאקדמיה בשנים האחרונות, ובהם גל גדות, הבמאי ערן ריקליס, הצלם גיורא ביח ואחרים, שמצטרפים לחברים ותיקים יותר כמו ארי פולמן, יוסף סידר וחיים טופול.

מור לושי.
מור לושי
גיא נתיב. GettyImages
גיא נתיב/GettyImages
בראדלי קופר, ליידי גאגא בטקס האוסקר 2019. GettyImages
מצטרפת לבראדלי באקדמיה. ליידי גאגא/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully