וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן ריפ טורן ("לארי סנדרס", "גברים בשחור") הלך לעולמו בגיל 88

10.7.2019 / 9:23

השחקן והקומיקאי האמריקאי ריפ טורן מת בגיל 88. טורן זכה בפרס האמי על תפקידו בסיטקום "המופע של לארי סנדרס", היה מועמד לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו בסרט "שנותיי היפות בקרוס קריק" ומוכר גם ממשחקו בסרט "גברים בשחור"

השחקן ריפ טורן. GettyImages
RIP, Rip/GettyImages

השחקן והקומיקאי האמריקאי ריפ טורן הלך לעולמו אתמול (שלישי) בביתו בגיל 88. סיבת המוות לא פורסמה. טורן זכה בפרס האמי על דמות המפיק ארתור בסיטקום "המופע של לארי סנדרס", והיה מועמד לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו בסרט "שנותיי היפות בקרוס קריק". הוא מוכר גם ממשחקו בסרט "גברים בשחור".

טורן נולד בפברואר 1931 בטקסס, ארצות הברית, ושם לידתו הוא אלמור רואל טורן הבן. אמו, תלמה, היא דודתה של השחקנית סיסי ספייסיק. לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטה עבר להוליווד, ובשנת 1956 שיחק בסרט "בייבי דול" של איליה קאזאן. בהמשך עבר לניו יורק ולמד בבית הספר למשחק "אולפן השחקנים" תחת לי שטרסברג. הוא הפך לשחקן תיאטרון בולט, ושיחק בין השאר בהצגה הראשונה של "ציפור הנעורים המתוקה" של טנסי ויליאמס.

בשנת 1983 שיחק את דמותו של מארש טרנר בסרט "שנותיי היפות בקרוס קריק", עליו זכה באוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר. שנתיים לאחר מכן השתתף בסדרה "ילדי הרצח של אטלנטה". ב-1991 שיחק בתפקיד הראשי של הארכיאולוג בסרט "בובתי דולי היקרה".

בשנת 1992 החל לגלם את דמות המפיק בסיטקום "המופע של לארי סנדרס", תפקיד עליו היה מועמד שש פעמים לפרס האמי ובאחת מהן זכה. בשנת 1996 שיחק בתפקיד אורח בסדרה "שיקגו הופ". שנה לאחר מכן שיחק בדמות צ'יף זד, ראש סוכנות הביון, בסרט "גברים בשחור". בשנות האלפיים שיחק בין השאר בסרט "דודג'בול" של בן סטילר, התארח בחמישה פרקים של הסדרה "רוק 30" והיה מועמד לפרס האמי על תפקידו בה ודיבב בסרט "כוורת בסרט".

לאורך חייו נעצר מספר פעמים בשל נהיגה בשיכרות. טורן היה נשוי לשחקניות אן וודג'וורת, ג'רלדין פייג' ואיימי רייט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully