וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל דיכוי נשים ולהט"ב: ניקי מינאז' ביטלה הופעתה בערב הסעודית

10.7.2019 / 9:51

הזמרת האמריקנית נענתה לקריאת ארגוני זכויות אדם והחליטה לבטל את הופעתה בפסטיבל ג'דה שהייתה אמורה להתקיים ב-18 ביולי: "אין דבר שאני רוצה יותר מלהופיע מול מעריציי בערב הסעודית, אך חשוב לי גם להביע תמיכה בזכויות נשים, להט"ב וחופש הביטוי"

אימג'בנק GettyImages

הזמרת האמריקנית ניקי מינאז' הודיעה אמש (שלישי) על ביטול הופעתה בערב הסעודית, שהייתה אמורה להתקיים ב-18 ביולי במסגרת פסטיבל בינלאומי בעיר ג'דה, כאות הזדהות עם זכויות הנשים והלהט"ב שמדוכאות בממלכה. "אחרי מחשבה עמוקה החלטתי שלא להתקדם עם ההופעה המתוכננת בג'דה", מסרה. "אמנם אין דבר שאני רוצה יותר מלהציג את המופע שלי למעריצים שלי בערב הסעודית, אולם אחרי שבחנתי את הנושאים לעומק, חשוב לי להביע בבירור את התמיכה שלי בזכויות נשים, להט"ב וחופש הביטוי".

הראפרית האמריקנית, הידועה בהופעתה הפרובוקטיבית ובמילות השירים, ענתה לכמה שאלות של מעריצים מאוכזבים מערב הסעודית ותהתה איתם איך נראים חייהם של אנשי קהילת הלהט"ב ושל נשים בממלכה, שמנסה בחודשים האחרונים להיפתח יותר ויותר למערב. בציוץ בטוויטר, היא נתנה גם דוגמא מהופעה שהייתה לה בג'מייקה: "כשירדתי מהבמה שם, הקיפו אותי שוטרים עם רובים שלופים. הם היו מוכנים לקחת אותי לכלא בטענה ששכחתי לצנזר כמה קללות בשירים. יכולתי לעשות טעות קטנה ולהיכנס שם לכלא כי זו מדינה שלא נותנת זכויות לנשים".

ניקי מינאז' והחבר בג'קוזי. אינסטגרם, צילום מסך
ארגון זכויות האדם מודה לה. מינאז' והחבר/צילום מסך, אינסטגרם

בערב הסעודית עדיין נאכפת ההפרדה בין גברים ונשים במסעדות, בתי קפה, בתי ספר ציבוריים ובאוניברסיטאות. עם זאת, יורש העצר מוחמד בן סלמאן הצליח להגמיש כללים אחרים, כשהתיר לנשים לנהוג לאחר שנים שלא הורשו, ולהשתתף באירועי ספורט. ארגון זכויות האדם, שמקום מושבו בניו יורק, קרא בשבוע שעבר למינאז' ולשאר האמנים שמשתתפים בפסטיבל בג'ה לבטל את הופעתם. לאחר הודעת הביטול של מינאז', בירך אותה הארגון: "ככה נראית מנהיגות. אנו מודים למינאז' על החלטתה להתעלם מהניסיון השקוף של המשטר בערב הסעודית לנצל אותה ליחסי ציבור. עמדתה המוסרית של מינאז' שונה מאמנים כדוגמת ג'ניפר לופז ומאריה קארי, שבעבר העדיפו לשלשל לכיסיהן מיליוני דולרים ולהופיע אצל ממשלות דיקטטוריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully