וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יש לפבלו מ"המורדים" נגד יהודים?

19.12.2002 / 17:31

הערות אנטישמיות שמפטיר החתיך במהלך הפרקים הראשונים של הסדרה מובילות בסופו של דבר לקתרזיס ברוח טובה. המפיק הישראלי יאיר דורי: "הסכמתי עם התסריטאים שחשוב להתמודד עם הבעיה"

פולמוס זוטא נוסף סביב "המורדים" התעורר הבוקר בסיועו של כתב "מעריב" טל פרי ועורכיו הנמרצים יתר על המידה. מקור הפולמוס: הערות אנטישמיות שמפטיר פבלו, אחד מגיבורי הסדרה, במהלך הפרקים הראשונים של הטלנובלה הפופולרית. כך, למשל, כששואלים את פבלו אם יהודים לומדים בבית ספרו, הוא עונה: "בשביל מה צריכים אותם פה? יש להם בתי ספר משלהם". בפרק אחר מחמם פבלו את האווירה בעזרת הבדיחה הבאה: "יהודי ונוצרי נפגשים. הנוצרי שואל את היהודי אם זה נכון שסבא של הסבא שלו צלב את ישו. היהודי עונה שלא, אבל הוא הרוויח הרבה כסף כשמכר לרומאים את הפטיש והמסמרים". ניקולס, גיבור אחר בסדרה, מתבייש ביהדותו וחי בפחד מתמיד שסודו יתגלה.

מינה סימנטוב, דוברת ערוץ 10, מסרה בתגובה: "'המורדים היא סדרה שלא מתביישת לגעת בנושאים בעיתיים שמעסיקים את הנוער. דמותו של פבלו, בפרקי הסדרה המוקדמים שהתחלנו להקרין החודש, אכן נגועה בדעות קדומות נגד יהודים. בלי לקלקל לצופי הסדרה, אני יכולה לגלות שזה ישתנה וייפתר בהמשך הסדרה בצורה יפה ונוגעת ללב".

הילה חורב, מנהלת התוכניות של ערוץ פוקס קידס, שבו מוקרנים פרקים מתקדמים יותר של "המורדים", מספרת כי כשהתחילו לשדר את הסדרה בארגנטינה, הקהילה היהודית הגיבה באופן קשה, אבל בסופו של דבר הסתבר כי הסדרה פשוט מעלה את הבעיה על פני השטח, ואף פותרת אותה באופן חיובי – כשהיחסים בין פבלו וניקולס תופסים תפנית מפתיעה.

המפיק הישראלי יאיר דורי, ממפיקי הסדרה, מסכם: "פבלו בסדרה הוא לא אנטישמי חסר תקנה אלא מצטט משפטים שאביו נוהג לומר בלי לחשוב יותר מדי על משמעות הדברים. אני ישראלי גאה כבר 40 שנים, אבל כילד בארגנטינה הרגשתי את זה על בשרי והסכמתי עם צוות ההפקה והתסריטאים שחשוב להתמודד עם הנושא ולא לטאטא את הבעיה מתחת לפני השטח".

קצת חבל, אם כך, שכותרת הכתבה "במעריב" היא "'המורדים' שונאים את היהודים". שכן, בסופו של דבר, אם להאמין לאישים הדידקטיים הנ"ל, הם דווקא במהלכה של משימה חינוכית נגד האנטישמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully