וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני דניאל על החשד לאונס: "12 בחורים במקום שלושה - זה השבר?!"

21.7.2019 / 14:17

דברי רוני דניאל ברדיו 103FM ("היא הייתה רגילה לשניים-שלושה, לפתע פתאום 12, זה השבר?") מעוררים סערה. ח"כ עאידה תומא-סלימאן קראה לדניאל "בהמה". העיתונאית נעה לנדאו: "השיחה ברדיו היא אות ומופת לאיך לא מסקרים עבירות מין". בהמשך דניאל התנצל על דבריו

התבטאות של עיתונאי "החדשות" רוני דניאל ברדיו 103FM מעוררת סערה. בתוכנית "הקבינט" בהגשת רוני דניאל, יואב לימור ואלון בן-דוד עלה לשידור ביום חמישי האחרון שליח "חדשות 13" לקפריסין, דורון הרמן, ודיווח על חקירת 12 הצעירים הישראלים החשודים בביצוע אונס קבוצתי בתיירת בריטית. הרמן סיפר לשלושת המגישים כי לטענת המשטרה המקומית, הבריטית קיימה במהלך הימים שקדמו לאונס לכאורה יחסי מין בהסכמה עם שלושה מן הנערים, אך בוקר אחד מצאה את עצמה עם תריסר נערים. בתגובה לכך שאל דניאל: "היא הייתה רגילה לשניים-שלושה, לפתע פתאום 12, זה השבר?".

(עדכון, 16:29) בהמשך, התנצל דניאל על הדברים שאמר. "מעולם לא חשבתי להתייחס בקלות דעת לאירוע כל כך חמור", כתב היום (ראשון) בטוויטר. "בעיני אונס - בין אם זה אדם אחד, 2 או 12, בכל המקרים הוא אירוע חמור ביותר. זכותה של כל אשה להחליט בדעה צלולה עם מי לקיים יחסי מין, אך התנאי הוא שמדובר במעשים בהסכמה ובדעה צלולה. אם הובנתי אחרת אין לי אלא להצטער ולהתנצל".

דבריו של דניאל עוררו סערה. הכתבת המדינית של "הארץ" נעה לנדאו, ציטטה את דבריו של דניאל בשידור וכתבה: "אמיתי לגמרי". בנוסף כתבה: "כל השיחה הזו היא אות ומופת לאיך לא מסקרים עבירות מין". "היא הייתה רגילה לשניים שלושה, לפתע פתאום 12, זה השבר? - ככה מגיב רוני דניאל הבהמה לאונס קבוצתי של נערה. הם גם טורחים לציין בדיווח שהנערים אמורים להתגייס ליחידות קרביות. חסר רק שיגיד ש'הילדים שלנו מלח הארץ!'", כתבה חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש). העיתונאי רותם שטרקמן כתב שהשיחה בין העיתונאים "מזעזעת - הצחוקים בהתחלה ובסוף, כולנו היינו בני 17, הדיבורים על האלכוהול וכל שאר הרמיזות שלהם".

יצוין כי לאורך השיחה הבהירו יואב לימור, אלון בן דוד ודורון הרמן שאין שום הצדקה למעשים מהסוג הזה והדגישו שהיה צריך לומר שזה לא סביר. לימור אף אמר כי העובדה שהצעירים מתגייסים ליחידות קרביות כלל לא רלוונטית.

אולפן שישי אמנון אברמוביץ' רוני דניאל ערד ניר. צילום מסך
מעורר סערה. רוני דניאל/צילום מסך

עמותת "קולן" לקידום השיח והעשייה הפמיניסטית בישראל הגיבה: "כן, רוני דניאל, זה השבר, כשאונסים אותך. זה לא משנה כמה אנשים את רוצה במיטה שלך, ולא משנה אם מי שכבר ביום לפני, כשחודר אליך מישהו שאת לא הסכמת לשכב איתו, זה אונס. די כבר עם האשמת הקרבן הזו. כמו ששרמוטות יכולות להגיד כן, שרמוטות יכולות להגיד לא. ואת ה"לא" שלנו צריך לכבד, תמיד".

טרם התקבלה תגובה מ-103FM. עם זאת, הקטע הרלוונטי הוסר מן האתר של התחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully