וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לאחר שקיבל מועמדות לפרס אופיר: נפטר מעצב הפסקול אלכס קלוד

24.7.2019 / 13:48

מעצב הפסקול הבכיר אלכס קלוד (64) מת מסרטן ביום בו היה אמור להתחיל הטיפול בו ויומיים לאחר שהוכרז על מועמדותו לפרסי אופיר על עיצוב פסקול הסרט "ימים נוראים". הוא זכה בשישה פרסי אופיר

אלכס קלוד ז"ל. מתוך עמוד הפייסבוק של אלכס קלוד, צילום מסך
נפטר יומיים לאחר הכרזה על מועמדות נוספת שלו לפרסי אופיר, וביום שבו היה אמור להתחיל הטיפול בו במאבק נגד סרטן הריאות. אלכס קלוד/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של אלכס קלוד

אלכס קלוד, מבכירי מעצבי הפסקול, המנהלים והעורכים המוזיקליים בישראל, הלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 64. לפני כחודש התגלה בגופו סרטן ריאות. היום היו אמורים להתחיל הטיפולים בו, אך לפנות בוקר פונה מביתו לבית חולים, ושם נקבע מותו.

קלוד, זכה בשישה פרסי אופיר - על עיצוב הפסקול הטוב ביותר של הסרטים "כיפור", "חתונה מאוחרת", "בופור", "לבנון", "הערת שוליים" ו"פוקסטרוט". הוא נפטר יומיים לאחר שהוכרז על מועמדות נוספת שלו לפרסי אופיר, על עיצוב פסקול הסרט "ימים נוראים". הלווייתו תתקיים היום ב-17:00 בבית עלמין ירקון.

קלוד נולד בוורשה והפך כאן לאחד מבולטי יוצרי הפסקולים לסרטים, לתיאטרון ולמופעי בלט. סרטים נוספים עליהם חתום קלוד כמעצב פסקול: "ילדי השמש", "מפריח היונים", "רבין - היום האחרון", "מיסטר גאגא", "המתנחלים" ו"לעבור את הקיר".

קלוד נפטר כחודשיים לאחר שהלכה לעולמו אשתו הראשונה. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים.

תולי חן, שותפו הקבוע של אלכס קלוד שגם עבד עמו על "ימים נוראים" וחולק עמו את המועמדות לאופיר, ספד לו בפייסבוק - "אבדה ענקית לעולם הסאונד בסרטים, איש כך כך מיוחד ומוכשר. תנחומים למשפחה". הבמאי שמוליק מעוז, שעבד עימו ב"פוקסטרוט" וב"לבנון", ספד - "אלכס קלוד, חברי היקר, שעיצב את פסקול חיי, נפטר. קמתי הבוקר ליום עצוב מאוד". הפורום הדוקומנטרי כתב - "אלכס עיצב את הפסקול של הקולנוע הישראלי כולו".

  • עוד באותו נושא:
  • אלכס קלוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully