וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שח"ם קרא לשחקנים לא להופיע במחזמר של צדי צרפתי ושרונה פיק בגלל "תנאים פוגעניים"

24.7.2019 / 16:25

ארגון שח"ם קרא לכל השחקנים לא להשתתף במחזמר חדש המיועד לאוף ברודוויי, עליו חתומים צדי צרפתי כבמאי, שרונה פיק (בתו של צביקה פיק) כיוצרת המוזיקה ואמה מירית שם אור ככותבת, "עקב תנאי העסקה פוגעניים" - כך נודע לוואלה! תרבות. צרפתי: "קשקוש"

צדי צרפתי. אור גפן,
"קשקוש". צדי צרפתי/אור גפן

ארגון השחקנים שח"ם קרא לכל השחקנים לא להשתתף במחזמר חדש המיועד לאוף ברודוויי, עליו חתומים צדי צרפתי כבמאי, שרונה פיק (בתו של צביקה פיק) כיוצרת המוזיקה ואמה מירית שם אור ככותבת, "עקב תנאי העסקה פוגעניים", כך נודע לוואלה! תרבות.

שחקן ישראלי שנבחן למחזמר במספר שלבים, והמקרה שלו נודע לשח"ם, סיפר לוואלה! תרבות: "הסוכנות שלי פנתה אליי עם הצעה להיבחן למחזמר שצדי צרפתי מביים באוף ברודווי בניו יורק. זה מחזמר שמוזיקלית מנוהל על ידי שרונה פיק. לא רציתי להיבחן בהתחלה כי הם בפירוש אמרו שההפקה לא תממן את השהייה בניו יורק ואפילו לא את כרטיס הטיסה. הסוכנות שלי התעקשה ושכנעה אותי להיבחן, בטענה שעוד לא ברור כמה ישלמו על חזרות ועל הופעות. במהלך האודישנים התברר לי שבנוסף לכך שלא משלמים על כרטיס הטיסה ועל על שכר הדירה בניו יורק גם לא משלמים בכלל על חזרות ולא על אש"ל - לכל אלה השחקנים אמורים לדאוג בעצמם. הוצע לי 150 דולר להופעה, כשמדובר בסך הכל ב-5 הופעות. לפי ההצעה הזאת, השכר הזעום המוצע יכסה במקרה ה'טוב' רק את כרטיס הטיסה. כלומר, מי שמתקבל נאלץ לשלם מכיסו על מנת להשתתף בהפקה. החלטתי לא ללכת על זה בגלל התנאים".

"ברגע שנודע לנו בשח"ם על ההפקה ועל תנאי ההעסקה הפוגעניים בה, הוצאנו הודעה מיידית לכלל השחקנים שלא ליטול בה חלק", אמר אורי רשטיק, מנכ"ל שח"ם, לוואלה! תרבות. "שחקן הוא מקצוע לכל דבר ועניין והוא אמור לקבל תמורה ראויה על כל פעולותיו - הצגות, חזרות, נסיעות ושהייה אם ההצגה מתרחשת בחו"ל. התופעה המדוברת שבאה הלכה למעשה למכור לשחקנים את "חלום הפרסום באמריקה" היא בזויה. חשיפה או פרסום אינו מהווה תחליף לשכר ראוי או לתנאי העסקה הוגנים".

שרונה פיק. אביב חופי,
שרונה פיק/אביב חופי

"זה קשקוש", אמר לוואלה! תרבות במאי המחזמר, צדי צרפתי, בתגובה לטענות. "עושים חזרות, מקבלים אוכל, מקבלים פירות, מקבלים מתוקים. השאר לא מעניין אותי".

שחקן ישראלי שנבחן למחזמר, ובחר לא להמשיך אתכם בגלל התנאים, אמר לוואלה! תרבות שהובהר לו שההפקה לא תממן את הטיסה לניו יורק, לא את שכר הדירה, לא תשלם על חזרות ולא על אוכל. האם זה נראה לך תנאים הוגנים?

"אני לא מתערב בדברים האלה. אני בסך הכל הבמאי. זה לא ענייני. מה שאני רוצה להגיד לך שזאת הצגת פרינג'. התנאים לא מעניינים, וזה לא בדיוק מה שאתה אומר. יש תנאים כאלה ויש תנאים כאלה. זאת לא איזו הצגה שמחר יוצאת לשוק. זה מין ניסיון כזה. זה הכל. אף אחד לא עמד עם אקדח מול שחקנים ואמר להם תעשו. זה בסך הכל ניסיון. אני עובד על הדבר הזה חצי שנה. אז מה, אני מקבל כסף בשביל חצי שנה? זה פרינג'".

אז למה שח"ם הוציא קריאה רשמית לכל חבריה לא לשתף פעולה אתכם בטענה ל"תנאים פוגעניים"?

"בסדר, אבל בכל זאת יש אנשים שעובדים בהצגה הזאת. אז שח"ם פרסם ופנה לשחקנים. משתתפים בזה שחקנים, ובכל זאת, שחקן לא צריך לשמוע בדיוק מה ששח"ם אומר. שמע, אני עובד לפעמים עם מפיקים על איזה הצגה, ואני לא אומר לו כמה אני אקבל, אני עובד. אולי זה ייצא. אם זה ייצא, טוב, נעלה את זה. זה בסך הכל דבר ניסיוני, ולא דבר שמחר עומדים לפתוח קופה".

עוד בוואלה!

שח"ם מאיימת לעצור את הפקת העונה השלישית של "שטיסל"

לכתבה המלאה
seperator

משח"ם נמסר: "קראנו את תגובתו של צדי צרפתי, והזדעזענו. אמירתו כאילו קבלת אוכל, פירות ומתוקים היא תחליף לשכר ראוי היא מבזה. נראה שמר צרפתי חי בסטנדרטים של ימים אפלים בהיסטוריה בהם התייחסו לשחקנים כאל כלום ושום דבר. פשוט בושה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully