וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן רוטגר האוור ("בלייד ראנר") הלך לעולמו בגיל 75

24.7.2019 / 20:20

הכוכב ההולנדי הענק, שהתפרסם בזכות "בלייד ראנר", זכה בגלובוס הזהב על "הבריחה מסוביבור" וכיכב בעשרות סרטים וסדרות, מת בגיל 75 בעקבות מחלה

רוטגר האוור. צילום מסך
האוור ב"בלייד ראנר"/צילום מסך

רוטגר האוור, מגדולי שחקני הקולנוע ההולנדים הגדולים ככל הזמנים, שהיה לאייקון בינלאומי, הלך היום לעולמו. השחקן מת בגיל 75 בעקבות מחלה. כך מסר סוכנו.

האוור החל את דרכו במולדתו בשנות השבעים, כששיתף פעולה עם הבמאי פול ורהובן, בתחילה בטלוויזיה ואז בסרט הפולחן "טורקיש דילייט". הוא עבר להוליווד בתחילת שנות השמונים, גילם טרוריסט ב"מרדף אל תוך הלילה" הנשכח בכיכובו של סילבסטר סטאלון, ובמהרה הגיע התפקיד הגדול ביותר שלו - הרפליקנט רוי בטי ב"בלייד ראנר". מונולוג "הדמעות בגשם" שהוא נושא לקראת סופו של הסרט נחשב בצדק לאחד הרגעים הגדולים בתולדות הקולנוע העכשווי.

תפקיד ענק נוסף של ההולנדי במהלך שנות השמונים היה בסרט האימה "הטרמפיסט". באותו עשור התאחד עם פול ורהובן באפוס דובר אנגלית, "רומן הדמים" המופתי, וכיכב כמובן גם בשלל סרטים נוספים.

רוטגר האוור. GettyImages
האוור באחת מהופעותיו הציבוריות האחרונות, לפני ארבע שנים/GettyImages

האייטיז היו התקופה המוצלחת בקריירה של האוור, אבל הוא המשיך לעבוד גם לאחר מכן, לא פעם אצל במאים שגדלו על סרטיו, למשל "באטמן מתחיל" של כריסטופר נולאן. אפשר היה לראותו גם ב"עיר החטאים" ובסדרות כמו "דם אמיתי". לאחרונה הגיח גם ב"האחים סיסטרס", אך רוב הסצינות שלו נחתכו מן הסרט, ולפני מותו הספיק להצטלם לכמה פרויקטים נוספים, שאותם כבר לא יזכה לראות על המסך בחייו.

האוור זכה בגלובוס זהב אחד, על הופעתו בסרט הטלוויזיה "הבריחה מסוביבור" מ-1987, בו גילם את סאשה פצ'רסקי, קצין הצבא האדום היהודי שהוביל את המרד במחנה ההשמדה הנאצי. הוא הותיר אחריו את רעייתו ואת בתו, גם היא שחקנית.

עוד בוואלה!

רשעים וטוב להם: לקראת ליל כל הקדושים, מצעד שלושים הנבלים הגדולים בתולדות הקולנוע

לכתבה המלאה

המונולוג המפורסם מתוך "בלייד ראנר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully