וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבל כרמי מנסור: "נתקלתי ביחס מפלה בנתב"ג לא פעם אחת"

4.8.2019 / 8:41

בדיון בחדשות הבוקר עם ניב רסקין בקשת 12, סיפר המבזקן שיבל כרמי מנסור, על חוויותיו בנתב"ג כדרוזי וכבעל שם ערבי. "אני מדגיש לכם קצת את החזות שלי ואת המבטא, אתם יכולים לתאר לכם מה עוברים אנשים שנראים אולי קצת פחות כמו היהודי הממוצע בנתב"ג"

שיבל כרמי מנסור, ניב רסקין. צילום מסך
אפליה גם בלי חזות ערבית. שיבל כרמי מנסור עם ניב רסקין/צילום מסך

בסופו של דיון בחדשות הבוקר עם ניב רסקין בקשת 12, שעסק בפרופיילינג ובדיקות ביטחון נרחבות שנעשות בשדות תעופה בישראל ובארצות הברית, העביר המגיש את השידור אל שיבל כרמי מנסור. המבזקן הדרוזי לא הצליח להימנע מלתרום מחוויותיו בנושא "בתור מישהו שנתקל ביחס מפלה בנתב"ג לא פעם אחת, ואני לא נחשד ככזה שמתבכיין". הדיון התקיים על רקע דבריו של שגריר ישראל בפנמה, רדא מנצור, שכתב בפייסבוק פוסט שעורר סערה ובו סיפר כי הוא ומשפחתו הושפלו בנתב"ג.

"לגבי ארצות הברית", הוסיף מנסור, "בארצות הברית האמריקאים מטקסס, האירופים מגרמניה וערבי מערב הסעודית נבדקים אותו דבר, מה שלא קורה בנתב"ג. כשנתב"ג כותבים שאין להם מדיניות שמפלה על בסיס גזע, לא יודע, אני כמעט נפלתי מהכיסא".

"שיבל, רגע, אתה רוצה להגיד שאתה אישית חווית אפליה בנתב"ג או חווה אותה עדיין?", שאלה מירי מיכאלי, המשתתפת כפנאליסטית בתוכנית. "כן כן", השיב מנסור, "ואני מדגיש לכם קצת את החזות שלי - זו לא בדיוק החזות (שנראית חשודה) - ואת המבטא, אתם יכולים לתאר לכם מה עוברים אנשים שנראים אולי קצת פחות כמו היהודי הממוצע בנתב"ג, בוא נגיד ככה".

משה דץ, שהתארח באולפן, הצטרף אף הוא לדיון: "אבל שיבל, מה היית עושה? יש פיגועים, מה אתה היית עושה?". "יש לי תשובה אחת - מה שהייתי עושה, זו תשובה שמקבלי ההחלטות היו צריכים לקבל", אמר מנסור. "אני כאזרח של המדינה לא אמור לסבול מזה. או שבודקים את כולם או שלא. או שבודקים את כולם אותו דבר, כמו בארצות הברית, או שלא. זה הכי פשוט.

צפו בקטע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully