וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן 11 מפסיקה לאלתר את הקשר עם יוצרי "מחוז ירושלים": "בגדו באמון הציבור"

8.8.2019 / 13:03

בעקבות פרשת שתילת הנשק בבית של פלסטיני מעיסאוויה לצרכי צילומי הסדרה "מחוז ירושלים", התכנסה מועצת התאגיד והחליטה לנתק קשר עם "קודה תקשורת": "בתאגיד אין מקום ואין כל סובלנות לשקרים לציבור ולהפללת אנשים חפים מפשע. הסדרה הוסרה מכל הפלטפורמות של התאגיד"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

בעקבות פרשת שתילת הנשק בבית של פלסטיני מעיסאוויה לצרכי צילומי הסדרה "מחוז ירושלים", הודיע תאגיד השידור הציבורי כאן 11 כי הוא מפסיק לאלתר את ההתקשרות עם יוצרי הסדרה, חברת "קודה תקשורת" בבעלותו של רם לנדס. "מועצת התאגיד רואה בחומרה רבה את השתלשלות האירועים הקשורים בהפקת סדרת הדוקו-ריאליטי "מחוז ירושלים" וקיימה בירור ודיון מעמיקים בנושא.
כל מה שאירע בפרשה נוגד את מהות תאגיד השידור הציבורי ואת ערכיו הבסיסיים. מדובר בהתנהלות בזויה, הנוגדת לחלוטין את האחריות הגדולה המוטלת על השידור הציבורי ועל העוסקים בו, ונוגדת את ההכרח שבאמינותו. מדובר בבגידה באמון הציבור ובאמון תאגיד השידור הישראלי.

"בתאגיד אין מקום ואין כל סובלנות לשקרים לציבור ולהפללת אנשים חפים מפשע", נכתב עוד בהודעת התאגיד. "יידע כל מי שעובד למען השידור הציבורי כי עליו להתייחס ביראת קודש לכללי האתיקה. לפיכך הוחלט כי תופסק לאלתר העבודה עם חברת "קודה" באופן גורף, וכי תופסק לאלתר העבודה עם כל המעורבים בזיוף. המועצה בחנה את התנהלות התאגיד ומצאה כי לא היה אפשר לעלות על הדעת כי ההפקה וגורמים במשטרה יבצעו מעשה שכזה ויפעלו בניגוד מוחלט לכללי האתיקה. הסדרה הוסרה מכל פלטפורמות התאגיד כדי למנוע פגיעה נוספת בכל מי שנפגע מהאירועים, והתאגיד יבחן דרכים להגברת הפיקוח על הפקות חיצוניות".

שלשום כאמור נחשף בעיתון "הארץ" כי השוטרים המתועדים בסדרה שתלו רובה בביתו של תושב עיסאוויה לצורך הצילומים. בעקבות התגובות הציבוריות החריפות לכך, החליטה "כאן 11" להוריד את כל פרקי הסדרה מהרשת, והם כבר לא זמינים ביוטיוב וכדומה.

הדוקו-ריאליטי "מחוז ירושלים", העוקב אחר פעילותם של שוטרי יחידות המודיעין, היס"מ וכיוצא בכך באזור שבשמו הוא נקרא, עלה לאוויר באמצע מאי האחרון. בתחילה הוא זכה לתהודה רבה ולכמות גדולה במיוחד של צפיות ביוטיוב וכיוצא בכך, והיה לאחת הגאוות הגדולות של מחלקת התוכן של התאגיד - כעת, כמובן, הדברים נראים אחרת.

תושב עיסאוויה שבביתו הושתל נשק ע"י המשטרה לצורך צילום הסדרה "מחוז י-ם", הגיש 
תלונה למח"ש על פגיעה בפרטיותו ובשמו הטוב, שימוש בסמכות לרעה ובדיית ראיות. רוני כנפו
הפלסטיני ששביתו הושתל הנשק/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully