וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכון לעוגה: הסרטים שבזכותם קיבלנו את "אמריקן פאי"

ירון ואג

19.8.2019 / 0:00

לרגל עשרים שנה לצאת "אמריקן פאי", חזרנו לקומדיות הנעורים שקדמו לו ושימשו השראה לקומדיית הנעורים עתירת ההורמונים - מ"אסקימו לימון" ועד הסרט שג'וני דפ נשבע להשמיד כל עותק שלו

1999 היתה אחת השנים המוצלחות ביותר בהיסטוריה של הקולנוע האמריקאי: "מגנוליה" "המטריקס", "הכל אודות אמא", "מועדון קרב", "אמריקן ביוטי", "גרין מייל", "עיניים עצומות לרווחה", "פרויקט המכשפה מבלייר", "החוש השישי", "נוטינג היל", "מהומה במשרד", "להיות ג'ון מלקוביץ'", "אודישן", "שלושה מלכים", "אקזיסטנז", "רעב מוטרף", "אוסטין פאוורס" - הקלאסיקות הללו הן רשימה חלקית ביותר.

"אמריקן פאי", שעלה לאקרנים החודש לפני עשרים שנה, לא מגיע לקרסולי יצירות המופת הללו. עם זאת, הוא השיב לתודעה את מסורת סרטי חרמנות הנעורים - והוליד שלושה המשכונים רשמיים וארבעה ספין אופים, שיצאו ישירות לדי.וי.די והיו בלתי ניתנים לצפייה. בשנים האחרונות הז'אנר הלך וגווע. "סופרבאד" (2007) ו"פרוג'קט אקס" (2012) הן שתי היצירות הראויות האחרונות שיצאו למסכים והזכירו ברוחן את "אמריקן פאי".

התסריט ל"אמריקן פאי" נכתב על ידי התסריטאי הטירון אדם הרץ, והונח בזמנו על שולחנו של מפיק ביוניברסל עם הכותרת: "קומדיית סקס נעורים בלתי גמורה שיכולה להיעשות בפחות מ-10 מיליון דולר שהקוראים של האולפן ישנאו, אבל נראה לי שאתה תאהב". תקציבו עמד בסופו של דבר על 11 מיליון דולר, אך התוצאה היתה הצלחה מסחררת בקופות והכניסה 235 מיליון ברחבי העולם.
אז נכון, כוכבי "אמריקן פאי" אמנם לא המשיכו לקריירות מפוארות במיוחד, אבל הסרט עצמו עשה היסטוריה. אולי מפוקפקת, אבל עדיין היסטוריה.

ההיסטוריה הזו לא נולדה בחלל ריק. לפניכם מוגשת רשימה של סרטים שהקדימו את "אמריקן פאי" וסיפקו את ההשראה לעלילותיהם של בני העשרה האמריקאים ומטרתם הנעלה: לאבד את בתוליהם לפני שיהיה מאוחר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully