וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ימים נוראים" ו"מילים נרדפות" יוקרנו בפסטיבל טורונטו

13.8.2019 / 17:00

שני הסרטים הישראלים המדוברים יוקרנו באירוע הקולנוע החשוב בצפון-אמריקה. במקרה של "ימים נוראים", העוסק בימים שקדמו לרצח רבין, זו תהיה בכורה עולמית, ויחד עם ההודעה על הקרנתו בטורונטו יצא גם הטריילר הראשון שלו

טריילר הסרט "ימים נוראים"/יח"צ

אחר צהריים טובים לקולנוע הישראלי: פסטיבל טורונטו הודיע כי שני הסרטים הישראלים המדוברים של השנה, "מילים נרדפות" של נדב לפיד ו"ימים נוראים" של ירון זילברמן, יוקרנו באירוע - החגיגה הקולנועית החשובה בצפון אמריקה, ומן החשובות בעולם. הפסטיבל ייפתח בחמישה בספטמבר.

במקרה של "מילים נרדפות", תהיה זו בכורה צפון-אמריקאית, אחרי הבכורה העולמית בפסטיבל ברלין ולפני שיוקרן בפסטיבל ניו יורק. במקרה של "ימים נוראים", זו תהיה בכורה עולמית.

"מילים נרדפות", בכיכובו של התגלית הגדולה טום מרסייה, עוסק בצעיר ישראלי העובר לפריז ומגלה כי אפשר להוציא אותך מישראל, אבל אי אפשר להוציא את ישראל מתוכך. "ימים נוראים" עוסק בימים שקדמו לרצח רבין ומתמקד בדמותו של יגאל עמיר, בגילומו של יהודה נהרי הלוי. ההקרנה שלו תתקיים בשבעה בספטמבר, ותנכח בה דליה רבין, בתו של ראש הממשלה המנוח. יחד עם ההודעה על הצגתו בפסטיבל טורונטו יוצא גם הטריילר הראשון שלו, אז הנה הצצה חמה מהתנור לתוכו.

"מילים נרדפות" כבר הופץ בישראל, כמו גם בצרפת. "ימים נוראים", כך נודע היום, ייצא כאן ב-26.9, קצת אחרי פרסי אופיר, בהם הוא מככב עם עשר מועמדויות, כולל בקטגוריות המרכזיות. יחד עם ירון זילברמן, כתב את הסרט רון לשם, מי שעומד כעת גם מאחורי "אופוריה".

נוסף לכך, גם "מאמי" של קרן ידעיה יוקרן בפסטיבל, במה שתהיה בכורתו העולמית מחוץ לישראל (הוא כבר הוקרן בפסטיבל ירושלים וזכה שם בפרסי המוזיקה והצילום). כמשתמע משמו, מדובר בעיבוד קולנועי לאופרת הרוק הפולחנית.

ימים נוראים. האקדמיה הישראלית לקולנוע,
מתוך "ימים נוראים"/האקדמיה הישראלית לקולנוע
מילים נרדפות. פסטיבל ברלין,
מתוך "מילים נרדפות"/פסטיבל ברלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully