וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו, ילדודס, שבו לי על הרגל השלישית

10.12.2000 / 10:34

אסף ציפור על "התלת-רגליים", טרילוגיית ספרי הקאלט שנרכשה זה עתה להפצה קולנועית

אין כמו הרשת לפיקנטריה מהעולם הרחב. כולם מדברים עכשיו על זה שחברת טאצ'סטון רכשה את הזכויות לטרילוגיית התלת-רגליים של ג'ון כריסטופר. הספרים, שמתארים עולם עתידני שנמצא תחת כיבוש חוצנים תלת-רגליים, זכו למעמד של ספרי קלאט, הרבה בזכות הסיפור המיתולוגי על סדרת הטלוויזיה היוקרתית "התלת-רגליים" של הבי.בי.סי.

ב- 1984 "התלת רגליים" היתה אמורה להיות ההפקה הכי יוקרתית של הבי.בי.סי. עולם שלם, מדיאבלי באופיו, בו נודדת חבורת ילדים כשבעקבותיהם התלת-רגליים ההרסניים, כולל טיולים בלונדון החרבה ומסעות לאורך בריטניה הבוערת. אלא שעלויות הסדרה גלשו הרבה מעבר למצופה והבי.בי.סי, לראשונה בתולדותיו, פשוט עצר את ההפקה, והטרילוגיה שודרה בלי העונה השלישית והמסיימת שלה. הצופים עקבו במשך שתי עונות אחרי חבורת הילדים שמנסה להגיע אל העיר המוזהבת, שם, כך מספרים, חיים אנשים חופשיים, ואז, בפתח העיר, נגמר הכסף. עד היום משודרת הסדרה בשידורים חוזרים בלי סוף, מה שכמובן העלה את ערכה כקלאסיקה לא מובנת, ועכשיו מדברים עליה כדוגמה מיתולוגית לאיך טלוויזיה, בהיותה קודם כל כלי מסחרי, חונקת ושמה גבולות לדמיון ולחזון.

עם השנים התחיל דיבור על זה שלא הכסף היה הבעיה, אלא החזון האפוקליפטי הקודר שהפחיד את הבי.בי.סי. בתגובה טענו בבי.בי.סי שהסדרה פשוט לא היתה טובה מספיק בשביל להצדיק את העלויות. ג'ון כריסטופר, שכתב את הספרים, הוא אגב בכלל שמו הבדוי של סמואל יוד, סופר אניגמטי שפרסם תחת שבעה שמות בדויים שונים כ- 70 ספרים, ביניהם ספרי ילדים רבים. ג'ון כריסטופר היה היחיד מבין השבעה שזכה להצלחה. את הסדרה אפשר למצוא היום רק אצל אספנים (4 קלטות, 13 פרקים, בלי סוף). הספר "התלת-רגליים" תורגם לעברית. "מלחמת העולמות" פוגש את "סוד הגן הנעלם". בקרוב הסרט.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully