וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ארקדי דוכין: גם דני רובס ביטל את השתתפותו במופע של עמותת אלע"ד

21.8.2019 / 16:31

לאחר ביטול השתתפות ארקדי דוכין במופעי "בית בגיא" בגיא בן הינום, בסדרת מופעים של זאפה ועמותת אלע"ד, גם דני רובס ביטל את השתתפותו באירוע. זאת, בעקבות לחצים של ארגון שמאל. רובס: "אינני מעוניין להכניס את האומנות שלי לקו האש של התנצחויות פוליטיות"

ראיון עם דני רובס לקראת מופע השקת אלבומו החדש. צילום סטילס: מגד גוזני, צילום ודאו: אבי כהן, אבי כהן
"אינני פוליטיקאי". דני רובס/אבי כהן, צילום סטילס: מגד גוזני, צילום ודאו: אבי כהן

יום לאחר שנודע על ביטול הופעתו של הזמר, היוצר והמוזיקאי ארקדי דוכין במופעי "בית בגיא" בגיא בן הינום בירושלים, גם דני רובס ביטל את השתתפותו באירוע. סדרת המופעים הופקה בשיתוף פעולה בין קבוצת זאפה והרשות לפיתוח ירושלים לעמותת אלע"ד, המגדירה את עצמה כמי שעוסקת ב"חיזוק הקשר היהודי לירושלים לדורותיה, העמקת הזהות והחינוך היהודי והעמקת הקשר היהודי לארץ ישראל". בשבוע שעבר התקיים המופע הראשון, רובס היה אמור להופיע ברביעי עוד שבוע ובסוף שבוע הבא היה אמור להופיע דוכין. נועם חורב הופיע במסגרת זו בשבוע שעבר ובהמשך אמורים להופיע בין השאר שלומי קוריאט ומשה להב.

רובס מסר בתגובה: "אינני פוליטיקאי. אני מופיע בכל מקום בו רוצים לשמוע את המוזיקה שלי, אבל אינני מעוניין להכניס את האומנות שלי לקו האש של התנצחויות פוליטיות. אמשיך להשמיע את שירי ואת דעותיי הליברליות והדמוקרטיות בכל מקום בו לא מעורב סכסוך פוליטי".

בית השנטי. ניר פקין
"נמנע מפוליטיקה". ארקדי דוכין/ניר פקין

לביטולים אלו קדם קמפיין של פעילי "Free Jerusalem", המגדיר את עצמו כ"קבוצת אקטיביזם בירושלים הפועלת להגברת המודעות והפעילות נגד הכיבוש בכלל", שיצאו נגד שיתופי הפעולה של מועדון זאפה עם אלע"ד. פעילים רבים שלחו הודעות לאמנים ולזאפה שכתבו כי עמותת אלע"ד היא פוליטית. מטעמו של דוכין נמסר לאחר הביטול: "הדעתנות של ארקדי מתבטאת בשירים שלו כאקטואליה רגשית. כשמדובר בדברים מובהקים שמוגדרים כמחלוקת פוליטית, ארקדי נמנע מזה".

מזאפה נמסר בתגובה: "קבוצת הזאפה פועלת בכל רחבי הארץ במגוון רחב של פרויקטים בשיתוף פעולה הדוק עם רשויות וגופי תרבות. כך נהגנו גם עם הפניה שקיבלנו מהרשות לפיתוח ירושלים ועיר דוד. מתוך הכרה שהפעילויות המוצעות לקבוצה הינן במסגרת החוק ומתקיימות במתקנים הקשורים באופן ישיר לרשות המקומית או שליחיה. כגוף העוסק במוזיקה וקידום התרבות בישראל חשוב לנו להבהיר כי זאפה איננה נוקטת כל עמדה פוליטית, וכי כל אמן המופיע על במותינו ובפרויקטים בהם זאפה מעורבת רשאי לפעול לפי הבנתו ושמורה לו זכות הביטול, כפי שפעלו ארקדי דוכין ודני רובס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully