וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתן זך: "ישראל היא רפובליקת בננות"

2.1.2003 / 16:34

נתן זך מנסה להבהיר את החזית שפתח השבוע נגד ש"ס והעולים מרוסיה

"רבים לא הבינו את ההתבטאות שלי ב'פופוליטיקה'. אני בעצמי לא הבנתי אותה. כאשר אומרים לי שיש לי 20 רגע לדבר, ובסופו של דבר אני מקבל רק 3 וחצי, זאת התוצאה. את אותם עשרים דברים שרציתי והכנתי להגיד, הצטרכתי לקצר ובסופו של דבר יצא מישמש אחד גדול. מה שאמרתי הוא שהאינטליגנציה שבנתה את המדינה, שיצרה את הספרות והאמנות הישראלית, את הקיבוצים - זאת ישראל השנייה. אנחנו דיברנו כל השנים כאילו אנחנו המיוחסים והם ישראל השנייה. אני הופך את הקערה. אנחנו ישראל השנייה. האליטות של היום זה לא אנחנו, אלא אנשי ש"ס. אנשים, לא עדות, חלקם לא נאורים ולא משכילים, שתפסו עמדות חשובות בפוליטיקה הישראלית, ועולים רוסים, שלחלקם יש אינטליגנציה גבוהה. כשאני רואה שיש מיליון עולים רוסים ורק 2 אחוזים מתוכם מצביעים למפלגת העבודה (שזו מפלגה שמעולם לא הצבעתי עבורה), אני מבין שהם לא הרוסים שבנו את מדינת ישראל, זה לא הם שבאו בראשית המאה, כי אם הדור של תקופת ברז'נייב עד פוטין. אלה הרוסים שבדעותיהם מייצגים סוג של אימפריאליזם. כך רוסיה הסתבכה באפגניסטן, וכך היא החליטה להשמיד את צ'צ'ניה. הרי ל-10 רפובליקות אחרות היא נתנה עצמאות. האנשים האלה אמונים על רוסיה אחרת, ואני לא אומר כולם. הלא אני היחיד שהוציא חוברות למשוררים רוסים בעברית. אני גדלתי על הספרות הרוסית. לא על ליברמן ולא על משנתו ולא על נתן שרנסקי, אלא על הספרות הרוסית הגדולה.

"נדמה לי שהיום, כיוון שאנחנו מדינת הגירה, האוכלוסיה השתנתה. כאשר הייתי קצין במלחמת השחרור, 600 אלף איש ניסו ליצור איזו תרבות ישראלית. ניסינו לפתח ולבנות תרבות, על מנת שנוכל לקלוט את העולים, שינחתו לתוך העברית, שיוכלו לקרוא תנ"ך. לא קרה בהיסטוריה, לצערי, מקרה שבו 600 אלף קלטו כמה מיליונים. התרבות העברית, שהיתה מזוהה עם מפא"י והקיבוצים, הפכה עכשיו למיעוט קטן, שהוא שק החבטות של מאות אלפי עולים שלא יודעים מה זה ישראל. והם אלה שבסופו של דבר יכריעו את גורלנו. נותנים לרוסים להצביע לפני שהם מבינים מה מתרחש כאן. באמריקה אתה נבחן על האזרחות, ושם אין מספר כזה של מהגרים שיכול לשנות את המפה. מישהו אמר שזה גזענות?

"אמרתי לדן מרגלית, 'אתה רוצה, קרא לי גזעני'. אבל אני עומד מאחורי הטענה שהאליטה של היום היא ש"ס. הם אלה ששולטים ומושכים בחוטים. הבעיה היא אנשי ש"ס שותים את המים שיהפכו אותם לבורים לדורי דורות. אבל הם קובעים את הממשלה, את הכנסת. אנשים לא משכילים מצביעים שוב ושוב לאלה שהכי פוגעים בהם מבחינה כלכלית. ב-48' זה היה גן עדן, התחלנו כולם מנקודה של עוני. תראה את הפער שיש פה כיום, השני הכי גדול בעולם אחרי אמריקה. ובשביל מי מצביעים העניים – בשביל העשירים.

"חיים חפר, דן בן אמוץ, מתי כספי ושלום חנוך שייכים לארץ ישראל של פעם. הם, כמוני, לא היו גזענים, הם חשבו שהם יוצרים תרבות חדשה, שהם יוצרים מדינה חדשה. הם לא ידעו שיידחקו בגלל גלי עלייה של אנשים הנשלטים ע"י פוליטיקאים שאינם מעוניינים להוציא אותם מבורותם. הרי מי שגמר ש"ס לא יעבור למחשבים, או להיסטוריה אירופית.

"שרת החינוך לימור לבנת מנסה לשנות את פני כל החינוך הישראלי, מכוונת הכל לעם של דבילים. הם רוצים להחליט שבאוניברסיטת בר אילן הרקטור והדיקן ומהנלי הפקולטות לא ייבחרו על ידי אקדמאים אלא על ידי פוליטיקאים. וזה אחרי שהשתלטו כבר על הטלוויזיה, מחקו את היידיש. היו הרי מאות אלפים של אנשי יידיש, היה להם ערוץ פעם? לרוסים נתנו מיד ערוץ, שלא קשור לישראל בכלום, חוץ מהחדשות. הכוונה לצערי היא להתנתק לגמרי מאירופה. לחיות על הזבל, על תת התרבות האמריקאית, שכל ידידי המלומדים מאירופה זרקו את הטלוויזיה בכדי לא לראות את זה. אם ברון טקסני ממדינת הנפט רוצה לגרור אותנו למלחמה עם עיראק, בכדי לנקום את נקמת אביו ובכדי להשתלט על הנפט, ואנחנו מאיצים בארה"ב להלום ולהלום - זה משום שאנחנו רפובליקת בננות. תשמע את העברית של הפוליטיקאים - אנחנו הופכים יותר ויותר לאירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully