וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת התיאטרון מיה טבי הלכה לעולמה בגיל 73

25.8.2019 / 9:54

לאחר מאבק ממושך במחלה קשה אשת התיאטרון מיה טבי הלכה לעולמה. טבי תרמה לתיאטרון הישראלי בתחום ייצוג המחזאות הבינלאומית בארץ, בו עסקה כ-50 שנה. היא סייעה בהעלאתם על בימות התיאטרון בארץ של מחזות מאת ברטולד ברכט, סמואל בקט, הרולד פינטר ועוד. בת 73 היתה במותה

מיה טבי. צילום מסך
יהי זכרה ברוך. מיה טבי/צילום מסך

אשת התיאטרון מיה טבי הלכה לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. טבי תרמה לתיאטרון הישראלי בתחום ייצוג המחזאות הבינלאומית בארץ, בו עסקה כ-50 שנה. בת 73 היתה במותה. ארונה יוצב בתיאטרון הקאמרי מחר (שני) בשעה 15:00.

טבי עלתה עם הוריה מפולין לארץ בשנת 1948. היא נישאה בגיל צעיר לשחקן טוביה טבי. מאוחר יותר נסעה ללמוד שפות ובלשנות בארצות הברית. היא ייצגה בארץ סוכנויות בינלאומיות של גדולי ומצליחי המחזאים בעולם, וסייעה בהעלאתם על בימות התיאטרון בארץ, ובהם ברטולד ברכט, קורט וייל, אלן אייקבורן, סמואל בקט, הרולד פינטר, דיוויד מאמט, טום סטופארד ופלוריאן זלר.

היא היתה ממקימי המכון למחזאות ישראלית על שם חנוך לוין, אשר שם לו למטרה לקדם את המחזאות הישראלית בארץ ובעולם, שימשה בו כמנהלת המחלקה לזכויות יוצרים וקידמה מחזאים ישראלים בחו"ל. במסגרת זאת היתה שותפה בפסטיבל ישראדרמה, שחושף את המחזאות הישראלית בפני קהילת התיאטרון הבינלאומית. בנוסף, טבי ייצגה מחזאים מובילים בארץ, כסביון ליברכט, גלעד עברון ואילן חצור.

טבי הותירה אחריה בעל, השחקן טוביה טבי, שני בנים ונכדים.

  • עוד באותו נושא:
  • מיה טבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully