וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר כהנא, שוטרים במחסומים ושישה סרטים עלילתיים: התחרות הישראלית של פסטיבל חיפה

27.8.2019 / 8:24

חגיגת הקולנוע בחיפה פרסמה את התפריט הישראלי שלה. בתחרות העלילתית שישה סרטים, כולל אחד שיגיע לכרמל ישר מטורונטו, ובגזרה התיעודית יש לפחות שני מסמכי דוקו טריים שעשויים לעורר סערה

יונייטד קינג

(בסרטון: הטריילר של "בשורות טובות", באדיבות יונייטד קינג)

בעוד חודש וחצי ייצא לדרך פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה, והיום (שלישי) מתחילים מנהליו ומנהלותיו לטפטף מידע על מה שיוקרן בו, עם חשיפת התפריט הישראלי שלו.

כמדי שנה, הפסטיבל יתקיים במשך כל סוכות, וייצא לדרך ב-12 באוקטובר. טרם ידוע מה יהיה סרט הפתיחה, אבל היום נודע כי בתחרות הישראלית העלילתית יתמודדו שישה סרטים, שאף אחד מהם לא ביימה אישה.

בין אלה, אפשר למצוא שניים שכבר נחשפו בהקרנות מוקדמות לאקדמיה וזכו לאהדה רבה וכן לכמה מועמדויות לפרסי אופיר: "בשורות טובות" של ארז תדמור ("ארץ פצועה"), אורח קבוע בחיפה, בכיכובם של נלי תגר ורועי אסף כזוג העובר מסע עתיר תלאות כדי להביא ילד לעולם; ו"קולות רקע" של יבגני רומן, עם ולדימיר פרידמן ומריה בלקין כאשפי דיבוב סובייטים העולים לישראל בתחילת שנות התשעים. בצידם, "אפריקה" של אורן גרנר יגיע לכרמל לאחר שערך את בכורתו העולמית בפסטיבלים של סאן-סבסטיאן ושל טורונטו. הסרט צולם בבית הוריו והם גם מככבים בו, כפנסיונרים הנחושים להוכיח שהם עוד חיים ובועטים.

סרט נוסף שיוקרן בתחרות הוא "לידה" של ירון שני, המסיים את הטרילוגיה שהתחילה ב"עירום" והמשיכה ב"עיניים שלי", שרק בקיץ האחרון זכה בפרס הגדול בתחרות הישראלית של פסטיבל ירושלים. בחיפה יאפשרו גם לצפות בטרילוגיה בשלמותה.

אפריקה. עדי מוזס,
מתוך "אפריקה"/עדי מוזס

את התחרות ישלימו "מיראז'", מותחן פשע נוסף של דויד בן-ארי, מי שיצר לפני קצת יותר מעשור את "המפטיר", והפעם בכיכובם של ליאור מילר, ויקטור סבג וקים חן; ו"שעתו האחרונה של מר קול" של דורון ערן הוותיק, על פי תסריט של יהושע סובול, בו יש דמות אחת בלבד - עורך דין בשם מיקי קול, שנותרה לו שעה אחת בטרם ייכנס לכלא.

מחוץ למסגרת תחרותית, יוקרנו "המחשמלים" של בועז ארמוני ("מסווג חריג"), קומדיה על להקת אייטיז נשכחת המקבלת הזדמנות להתקמבק, בה מופיעים בין השאר טל פרידמן, אלי יצפאן בהופעה קולנועית נדירה וגם סי היימן, דפנה ארמוני ושימי תבורי בתפקיד עצמם; ו"נלסון" של לודי בוקן (אבא של ג'וליה לוי בוקן, שגם מככבת), המבוססת על סיפורו האמיתי של ישראלי שיצא בשנות החמישים למסע מן הארץ ועד וייטנאם.

קולות רקע. זיו ברקוביץ,
מתוך "קולות רקע"/זיו ברקוביץ

בתחרות התיעודית, הסרט שצפוי למשוך את רוב האש הוא "הנביא כהנא" של אילן רובין פילדס, המשרטט את דיוקנו של מייסד תנועת כך. אחרי "קינג ביבי", "החבר דב" ו"ליברמן", בין השאר, אין ספק שעולם הדוקו המקומי נמצא בתקופה פוליטית, אפילו פרובוקטיבית.

איציק לרנר, שעורר סערה לפני שנתיים עם "מגידו" על האסירים הביטחוניים, שב לטפל בנושאים רגישים והפעם עם "מעברים", העוקב אחר שוטרים צבאיים המשרתים במחסומים מחוץ לירושלים. איילת דקל, מצידה, עוקבת ב"מקום מפלט" אחר שגרת החיים במקלטים לנשים נפגעות אלימות.

סרט מסקרן נוסף הוא "בוכרא פי (א)מישמיש" של טל מיכאל, החושף את סיפורם הלא ידוע של היהודים שעמדו מאחורי תעשיית האנימציה המצרית.

ועוד בתחרות: "אנדרגראונד בלט" של הבמאית המוערכת לינה צ'פלין, העוסק במפגש הסוריאליסטי בין בלט וכדורגל; "האושר המוחלט" של אביב אור משולם, בו הבמאית יוצאת למסע בעקבות הכת שאחותה הצטרפה אליה; "מאה מיליון צפיות" של איתמר רוז, המנסה להבין מה הופך סרטון לוויראלי; ו"קויה נוי" של דניאל בינסטד העוסק בסיפורו של פיליפיני שהיה כוכב רוק במולדתו וכאן חי באנונימיות.

בוכרא פי (א)מישמיש. האחים פרנקל,
מתוך "בוכרא פי/האחים פרנקל

מחוץ לתחרות התיעודית יוקרנו "עסקה עם אלוהים" של רחלי רוסינק ואיל בן משה, סיפורו של יו"ר בבית חב"ד שעזב את קהילתו וחזר אליה אחרי עשרים שנה כאישה; ו"תעלומת הספר השחור" של בוריס מפציר הוותיק, הבודק את התהליכים שהפכו את היהודים הסובייטיים משותפים נאמנים של המדינה לאזרחים סוג ב' שנרדפו בידי סטאלין.

כמו כן, יוצגו במסגרת תחרותית 35 סרטי סטודנטים וסרטים עצמאיים קצרים, ויתקיימו מחוות לבתי הספר סם שפיגל ומנשר. כעת נותר לחכות לפרסומים נוספים לגבי הפסטיבל, ובראשם זהות סרט הפתיחה וכן שמות התוצרים הבינלאומיים שיוקרנו בו.

הנביא כהנא. אילן אוסנדרייבר,
מתוך "הנביא כהנא"/אילן אוסנדרייבר
מעברים. עפיף אמריה,
מתוך "מעברים"/עפיף אמריה
לידה. ניצן לוטם ושי סקיף,
מתוך "לידה"/ניצן לוטם ושי סקיף
בשורות טובות. האקדמיה הישראלית לקולנוע,
מתוך "בשורות טובות"/האקדמיה הישראלית לקולנוע
המחשמלים. ורד אדיר,
מתוך "המחשמלים"/ורד אדיר
מאה מיליון צפיות. אבנר שחף,
מתוך "מאה מיליון צפיות"/אבנר שחף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully