וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רינו צרור ורזי ברקאי התנצלו בשידור: "גל"צ שידרה פייק מוחלט"

26.8.2019 / 14:41

מגישי גל"צ רזי ברקאי ורינו צרור התנצלו שהתחנה הוציאה מהקשרם את דברי ח"כ רם בן ברק (כחול לבן), "הם שחורים ואנחנו לבנים". צרור: "מדובר בפייק מוחלט, במעשה שאסור לעשות אותו". ברקאי: "בן ברק לא גזען. הוא התכוון לבני אור ובני חושך"

רינו צרור רזי ברקאי. ראובן קסטרו
התנצלו. רזי ברקאי ורינו צרור/ראובן קסטרו

העיתונאים ומגישי גלי צה"ל רזי ברקאי ורינו צרור התנצלו הבוקר (שני) בשידור על כך שגלי צה"ל הוציאה הקשרם דברים שאמר ח"כ רם בן ברק (כחול לבן), לשעבר המשנה לראש המוסד. בן ברק אמר בראיון באירוע "שבת תרבות" בסוף השבוע האחרון בשוהם לכתב גל"צ צחי דבוש: "בשביל להחליף שלטון חשוך, אנטי דמוקרטי, בשלטון ליברלי-דמוקרטי, אתה צריך כנראה מפלגה גדולה. אתה יכול לקרוא לזה ימין ושמאל, ואני יכול לקרוא לזה שיש מפלגה אחת שדוגלת בעליונות בתי המשפט, שדוגלת בדמוקרטיה, דוגלת בשיוויון בין כל האזרחים, לבין מפלגה שהיא נגד שיוויון, היא עושה הפרדה ברורה בין יהודים לערבים אזרחי ישראל, היא פוגעת בבית המשפט, היא בעצם מקדשת את עריצות הרוב. היא אומרת - במידה שיש לי 61 חברי כנסת, אני יכול כבר לעשות מה שאני רוצה, ובתי המשפט כבר לא מעניינים אותי. זה ההבדל. אתה רוצה לקרוא לזה ימין ושמאל — תקרא לזה ימין ושמאל. אתה רוצה לקרוא לזה שחור ולבן — תקרא לזה שחור ולבן. הם שחורים ואנחנו לבנים. תאמין לי, זה הסיפור".

בגלי צה"ל שידרו אתמול ביומן הצהריים בהגשת אמיר איבגי את הדברים באופן חלקי מאוד, תוך הוצאת הדברים מהקשרם והדגשת המשפט "הם שחורים ואנחנו לבנים". בחשבון הטוויטר של התחנה צייצו חלק קטן מהאמירה של בן ברק מחוץ להקשרה. בהמשך, גם בליכוד הוציאו דברים מהקשרם בתעמולת הבחירות שלהם. באחד התשדירים של הליכוד נאמר: "מופע הגזענות של השמאל ממשיך. אחרי שקראו למצביעי הליכוד 'הצ'חצ'חים של הליכוד', אנשים בשוק... אספסוף', 'מנשקי הקמעות, עובדי האלילים', עכשיו רם בן ברק ממפלגת לפיד-גנץ קורא למצביעי הליכוד 'שחורים'. לגזענות הדוחה של השמאל נענה בקלפי".

בתחילת תוכניתו "מה בוער" בגל"צ ברקאי ביקש להשמיע "הבהרה וגם התנצלות". "אתמול רצה כותרת במהדורות החדשות של גלי צה"ל, שפוליטיקאים ולצערנו גם כמה עיתונאים תפסו עליה טרמפ. התבטאות של רם בן ברק מ'כחול לבן', שאפשר אולי היה למצוא מוצלחת ממנה, הפכה בעיקר בתחנה שלנו למסע הפחדה כאילו מדובר בגזען שונא מזרחים". לקראת סוף התוכנית הצטרף רינו צרור אל ברקאי. צרור אמר: "מדובר בפייק מוחלט, במעשה שאסור לעשות אותו. אנחנו מלמדים את האנשים שלנו כאן מבוקר ועד ערב שזה בדיוק מה שאנחנו לא עושים (...) מתוך הטקסט הזה אנחנו לא יודעים אם הוא גזען או לא גזען". ברקאי אמר: "אני יודע שהוא לא גזען. הוא התכוון לבני אור ובני חושך". צרור: "השימוש המהיר שאנחנו עושים בשאלה הגדולה של שחור ולבן במקרה הזה היא להערכתי איומה ונוראה, ולא טוב שגלי צה"ל התעסקו בחומרים האלה באופן הזה (...) הוויכוח האמיתי לא נוגע בכלל בשחור ולבן". "אני מתנצל", הוסיף ברקאי. "קיבלתי המון המון תגובות על הפייק הזה שנוצר כאן אתמול". לאחר דבריהם השמיעו את השיר "חייל לבן מכה חייל שחור" שכתב חנוך לוין וביצעה חוה אלברשטיין.

רם בן ברק, יש עתיד. אתר רשמי
"הוצא מהקשרו". ח"כ רם בן ברק/אתר רשמי

מוקדם יותר, ח"כ בן ברק צייץ בטוויטר בתגובה לסערה: "אפשר לא להסכים לדעתי האידיאולוגית אבל בשום פנים ואופן אי אפשר להאשים אותי בגזענות, ההיפך. מצפה מגלי צה"ל שיתנצלו על הפרובוקציה. מהליכוד אני לא מצפה לכלום". בהמשך, צייץ בני גנץ: "אתמול הואשם ח"כ רם בן ברק בגזענות - הבוקר כבר הגיעה ההתנצלות. זו הזדמנות להעביר מסר שגם בקמפיין בחירות עלינו להישאר קודם כל נאמנים לעצמנו ולאמת. לאלו שניסו להשמיץ, לסלף ולשפוך את דמו של רם, אגיד רק שעל ראש הגנב בוער הכובע".

הוצאת הדברים מהקשרם עוררה תגובות רבות במערכת הפוליטית. שר החוץ ישראל כץ צייץ: "אחרי התבטאותו הגזענית והמזלזלת של רם בן ברק, נגד תומכי הליכוד 'השחורים', יש ללפיד וגנץ אפשרות אחת בלבד: לפטר אותו מיד מהרשימה לכנסת, או להיות שותפים". גם שר הפנים אריה דרעי גינה את דבריו של בן ברק. "‏הגזענות עדיין כאן, חיה ובועטת, לצערנו. ח"כ רם בן ברק תתבייש! לכנות אנשים שחורים, כי הם בוחרים להצביע למפלגה שאינה נראית לך? פעם בבונים, פעם מנשקי קמעות וכעת שחורים".

מנגד, בתוכניתו של ברקאי אמר שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון (כחול לבן): "מה שהליכוד בהנהגתו של נתניהו זה הפוסל במומו פוסל. שמעתי שוב ושוב את אותה התבטאות ב'שבת תרבות' של חה"כ רם בן ברק. אף אחד באולם לא חשב שהוא מתייחס פה למשהו גזעני, לאשכנזים ולמזרחים, כולל המראיין. יממה לאחר מכן מישהו לקח קטע, הוציא אותו מהקשרו, הפך את זה לשחורים ולבנים. מה שרם בן ברק הסביר, הוא דיבר על תפיסה חשוכה שמדינת ישראל מובלת אליה כרגע, על ידי ראש הממשלה נתניהו, בכל התחומים, לבין מה שאנחנו בכחול לבן מתכוונים להביא. זה החושך והאור".

ביומן הצהריים של התחנה אמר היום המגיש אמיר איבגי: "מערכת יומן הצהריים עומדת מאחורי הדברים ששודרו כאן אתמול".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "חוזקתה ועוצמתה של גלי צה"ל - בריבוי הדעות והקולות המושמעים בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully