וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון לונדון: "ערבים - פראי אדם", 'כאן': "פרובוקטור עול ימים"

26.8.2019 / 20:57

ירון לונדון אמר בתוכניתו "גאולה ולונדון" בכאן: "הערבים הם פראי אדם. הם לא שונאים רק יהודים, הם רוצחים את עצמם בראש ובראשונה". מכאן נמסר: "אמירה אומללה של פרובוקטור עול ימים ולא של אושיית תרבות. מצפים להתנצלותו עד מחר". ח"כ עמיר פרץ: "לונדון חצה את הגבול"

ירון לונדון גאולה ולונדון. צילום מסך
ירון לונדון/צילום מסך

ירון לונדון השמיע שוב התבטאות קשה בתוכניתו "גאולה ולונדון" בכאן 11. במהלך דיון עם העיתונאי גדעון לוי והסופרת גלית דיסטל-אטבריאן שעסק בביקורות על הסדרה הישראלית-אמריקאית "הנערים", אמר לונדון: "הערבים הם פראי אדם. אני מקבל את העמדה הזאת. הערבים הם פראי אדם. הם לא שונאים רק יהודים, הם רוצחים את עצמם בראש ובראשונה. הבט ימינה, שמאלה, קדמה, מזרחה, מערבה - ערבים טובחים ערבים, אין בעיה". מכאן נמסר בתגובה: "מדובר באמירה אומללה של פרובוקטור עול ימים ולא של אושיית תרבות. מצפים ממר לונדון להתנצל על האמירה עד מחר בחצות היום".

בסיום תוכניתו אמר לונדון: "אמרו לי העורכים שלי באוזנייה שכבר ברשתות החברתיות יש מחאות על ההתבטאות שלי בעניין הרצחנות של הציוויליזציה הערבית. אז אני מניח שזה יילך ככה. ערבים ואנשי שמאל מושבע יאמרו - לונדון הוא גזען. אנשי ימין יאמרו, אפילו לונדון השמאלן אומר שהערבים הם רצחנים. זה משעמם, אל תעשו את זה בבקשה. תודה רבה לכם".

זו התבטאות נוספת של לונדון בזמן האחרון שמעוררת סערה וביקורות שליליות רבות. לפני כחודשיים, בדיון על הנטייה לגעת בבטנן של נשים בהיריון בתוכניתו "גאולה ולונדון", סיפר לונדון לתדהמת שותפתו לתוכנית, גאולה אבן, על מקרה שבמסגרתו תפס לאישה זרה את השד במעלית שבה נכחו רק שניהם, לאחר שהיא נגעה בכרסו. לונדון ספג תגובות חריפות על התקיפה שבה הודה. בשבוע שעבר התייחס לביקורות נגדו בעניין זה, בראיון לפודקאסט "מה קורה כאן" בהגשת לי-אור אברבך, ושוב השמיע אמירות חריפות: "הן מטומטמות אלו שהתנפלו עליי, כולל מירי רגב".

בשבוע שעבר, במהלך התוכנית שציינה עשור להתאבדותו של דודו טופז סיפר לונדון על שיחה שהייתה לו עם הבדרן והמגיש המנוח. לונדון סיפר שאמר לטופז: "בעצם אתה רוצה את הכוס הגלקטי". גאולה אבן חשה מבוכה מדבריו ואמרה: "כל תוכנית אני צריכה לעצור אותך מלדבר ככה?!". לונדון שאל: "לא יפה להגיד כוס גלקטי?". אבן אמרה: "זה דבר מזעזע".

דבריו של לונדון היום עוררו תגובות זועמות רבות. יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, אמר: "ירון לונדון חצה את הגבול. מדובר בהתבטאות אומללה וחסרת אחריות שלא צריכה להימצא בשיח הציבורי ובוודאי לא במרקע. עליו להתנצל. מקומה של גזענות מחוץ למרקע, מחוץ לשיח ומחוץ לחיינו. צר לי שירון לונדון מגבה את הרוח הגזענית שמגיעה מבלפור". ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) מסר: "ירון לונדון , שקרא בשבוע שעבר לנשים 'כוס גלקטי', קרא היום לערבים 'פראי אדם'. את פרא האדם הגלקטי הזה צריך להוריד ממסכי הטלויזיה וטוב שעה אחת קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully