וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון לונדון התנצל: "חלילה לי מלחשוב כי הערבים פראי אדם"

27.8.2019 / 9:57

ירון לונדון התנצל על אמירתו כי הערבים הם "פראי אדם" שאמר אמש בתכניתו בכאן 11: "אני מודה כי מדבריי שנאמרו בלהט הדיון ניתן היה לשמוע הכללה גורפת. על כך אני מתנצל מעומק הלב ומבהיר כי חלילה לי מלחשוב כי הערבים הם פראי אדם"

ירון לונדון בארוע מחווה למוטי קירשנבאום במלאת שנה למותו, תיאטרון צוותא 9 בספטמבר 2016. מגד גוזני
מתנצל. ירון לונדון/מגד גוזני

ירון לונדון התנצל על אמירתו שלפיה הערבים הם "פראי אדם": "מדבריי שנאמרו בלהט הדיון ניתן היה לשמוע הכללה גורפת. על כך אני מתנצל מעומק הלב ומבהיר כי חלילה לי מלחשוב כי הערבים הם פראי אדם". מכאן נמסר: "אנו מקבלים את ההתנצלות. אין בשידור הציבורי מקום להתבטאויות מסוג זה. אנו מזמינים את הצופות והצופים לכאן 11 הערב".

אתמול אמר לונדון בתוכניתו בתוכניתו "גאולה ולונדון" בכאן 11, במהלך דיון שעסק בביקורות על הסדרה הישראלית-אמריקאית "הנערים": "הערבים הם פראי אדם. הם לא שונאים רק יהודים, הם רוצחים את עצמם בראש ובראשונה. הבט ימינה, שמאלה, קדמה, מזרחה, מערבה - ערבים טובחים ערבים, אין בעיה". כאן הגיבו לדבריו בחריפות: "מדובר באמירה אומללה של פרובוקטור עול ימים ולא של אושיית תרבות. מצפים ממר לונדון להתנצל על האמירה עד מחר בחצות היום". אמירתו הובילה לתגובות זועמות רבות ברשתות החברתיות, בתקשורת ובפוליטיקה.

בעקבות הדברים, מסר הבוקר (שלישי) לונדון את הדברים הבאים: "רבים, בעיקר מקרב צופינו הערבים, נפגעו מדברים שאמרתי אמש בתכנית 'גאולה ולונדון' בכאן. בשעת לילה שמעתי את הקלטת התוכנית ומצאתי כי הסתבכתי בלשוני, התנסחתי שלא כראוי וכי יש סיבה לעלבונם. אני מתנצל על כך. אסביר את כוונת דבריי: הדיון סב על הסיבה שבגללה התעניינו יוצרי הסדרה 'הנערים' בגורלו של הקורבן הערבי מוחמד אבו חדר ובאישיותם של רוצחיו היהודים, יותר מאשר ברוצחיהם של הנערים מגוש עציון. טענתי כי יהודי אינו משתומם על כך שערבי רוצח יהודי. לעומת זאת, מתוך תפיסתו את עצמו כבן לעם נעלה מבחינה מוסרית, הוא מתקשה להשלים עם העובדה שמקרב בני עמו יצא רוצח נתעב. יוצרי הסדרה הונעו על ידי הרצון לגלות את שורשיי הנגע, המפחיד אותם יותר מאשר מתנכל חיצוני. את היחס השונה לרוצחים משני העמים הסברתי בכך שיהודים תופסים את הערבים כפראי אדם רצחניים. התבוננות בסביבתנו הגיאוגרפית, כך אמרתי, מאששת את התפיסה הזאת. כמובן שבאומרי "הערבים" לא התכוונתי לפרט הערבי, אלא להתנהגותן של החברות הערביות במדינות השכנות. מקביעה זו אין בדעתי לחזור, אך אני מודה כי מדבריי שנאמרו בלהט הדיון ניתן היה לשמוע הכללה גורפת. על כך אני מתנצל מעומק הלב ומבהיר כי חלילה לי מלחשוב כי הערבים הם פראי אדם".

ירון לונדון. אביב חופי
ירון לונדון/אביב חופי

באחרונה התבטא לונדון מספר פעמים באופן בעייתי בתוכניתו "גאולה ולונדון". לפני כחודשיים, בדיון על הנטייה לגעת בבטנן של נשים בהיריון, סיפר המגיש לתדהמת שותפתו לתוכנית, גאולה אבן, על מקרה שבמסגרתו תפס לאישה זרה את השד במעלית שבה נכחו רק שניהם, לאחר שהיא נגעה בכרסו. לונדון ספג תגובות חריפות על התקיפה שבה הודה. בשבוע שעבר התייחס לביקורות נגדו בעניין זה, בראיון לפודקאסט "מה קורה כאן" בהגשת לי-אור אברבך, ושוב השמיע אמירות חריפות: "הן מטומטמות אלו שהתנפלו עליי, כולל מירי רגב".

בשבוע שעבר, במהלך התוכנית שציינה עשור להתאבדותו של דודו טופז סיפר לונדון על שיחה שהייתה לו עם הבדרן והמגיש המנוח. לונדון סיפר שאמר לטופז: "בעצם אתה רוצה את הכוס הגלקטי". גאולה אבן חשה מבוכה מדבריו ואמרה: "כל תוכנית אני צריכה לעצור אותך מלדבר ככה?!". לונדון שאל: "לא יפה להגיד כוס גלקטי?". אבן אמרה: "זה דבר מזעזע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully