וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאה צמל, עורכת דין" ברשימה המקוצרת לאוסקר האירופאי

27.8.2019 / 17:55

הדוקו השנוי במחלוקת נכנס לרשימה של תריסר סרטים מהם ייבחרו חמשת המועמדים לפרסי האקדמיה האירופאית לקולנוע בקטגורייה התיעודית. יחד איתו גם "M" העוסק בפדופיליה בבני ברק

דוקאביב

הישג נוסף ל"לאה צמל, עורכת דין": אחרי שהוקרן בפסטיבל סאנדנס וזכה בפרסים בדוקאביב ובפסטיבל קרקוב, הדוקו הישראלי המדובר נכנס לרשימה המקוצרת של האקדמיה האירופאית לקולנוע: תריסר סרטים מתוכם ייבחרו חמשת המועמדים לטקס, שיתקיים בדצמבר הקרוב בברלין.

את הסרט ביימו פיליפ בלאיש ורחל לאה ג'ונס, והוא משתמש באנימציה מטלטלת של טל קנטור כדי להציג את סיפורה של עורכת דין בשמה הוא נקרא - משפטנית ישראלית שבמשך עשרות שנים מגנה על פלסטינים הנחשדים ומורשעים בעבירות טרור. בעקבות הנושא הרגיש, התעוררה סערה ציבורית סביבו. מפעל הפיס החליט לבטל את המענק שהגיש לו לאחר זכייתו בדוקאביב ונועד לסייע בקמפיין שלו לאוסקר האמריקאי, מה שעורר מחאה נרחבת.

הסרט הופק בידי HOT 8 וגם מוקרן בערוץ, ומי שרוצה לראותו על מסך גדול יוכל לעשות זאת במהלך חודש ספטמבר, בו יוקרן בסינמטק תל אביב.

יחד עם "לאה צמל, עורכת דין" נמצא גם סרט נוסף עם הקשר ישראלי - "M" של יולנד זילברמן, שהוקרן בפסטיבל ירושלים האחרון, העוסק בקשר השתיקה סביב הפדופיליה בבני ברק.

סרטים בולטים נוספים ברשימה המקוצרת הם "ארץ הדבש", שזכה בתחרות הבינלאומית בסאנדנס ובדוקאביב, ומציג את סיפורה של הדבוראית האחרונה באירופה; ו"העדים של פוטין", על עלייתו לצמרת של נשיא רוסיה. המועמדות שלהם נראית כמעט בטוחה, אבל מעבר לכך התחרות די פתוחה ונראה של"לאה צמל, עורכת דין" ול"M" יש סיכוי גבוה להשתלב בחמישייה.

הסרט "לאה צמל עורכת דין" בבימוי רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש. יח"צ,
כובש את אירופה. מתוך "לאה צמל, עורכת דין"/יח"צ
  • עוד באותו נושא:
  • לאה צמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully