וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במתקפה חריגה על ראשי "קשת": "עושים פיגוע בדמוקרטיה"

31.8.2019 / 22:36

יממה לאחר שקרא להחרים את הערוץ, ברקע דיווחיו של גיא פלג על תיק 4000, המשיך ראש הממשלה לתקוף בחריפות את בכיריו - אבי ניר ואבי וייס, כמו גם את בעלי השליטה יצחק תשובה ודרורית ורטהיים. "אף אחד לא בחר אותם, הם לא נותנים שיתחרו בהם כי הם מתנגדים לתקשורת חופשית"

בנימין נתניהו, 20.08.2019. AP
תוקף. נתניהו/AP

לאחר שקרא לציבור להחרים את קשת, תקף הערב (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו את בכירי החברה וטען כי מנכ"ל קשת אבי ניר, מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס, ובעלי המניות יצחק תשובה ודרורית ורטהיים, "עושים פיגוע בדמוקרטיה הישראלית", כלשונו.

במקביל למאבק שהוא מנהל נגד הכתב לענייני משפט של "החדשות", גיא פלג, תקף נתניהו במהלך שידור חי בעמוד הפייסבוק שלו את קשת. הוא טען כי קשת משחירה את דמותו כל יום, "כמו שהם משחירים את דמותה של ישראל. הם תקפו אותי גם אמש באולפן שישי, אפילו את הדיווח שלהם הם עיוותו". לדבריו, אנשי הערוץ עושים לו משפט שדה ערב בחירות "כדי להטות את תוצאות הבחירות.

"מי עושה את זה? זה לא רק גיא פלג, הוא בובה, זה בפועל הרביעייה הסודית שמושכת בחוטים - אבי וייס מנכ"ל חדשות 12, אבי ניר שמוביל את "קשת", דרורית ורטהיים, יצחק תשובה - אף אחד לא בחר אותם, הם לא נותנים שיתחרו בהם כי הם מתנגדים לתקשורת חופשית. למה אתם חושבים שהם מתגייסים נגדי? כי אני מנסה לשבור את המונופול שלהם. אבי וייס מנחה את פלג ואת אברמוביץ'. והם מדברים על עיתונות חופשית בזמן שהם מגוייסים לחלוטין לעשות פיגוע לדמוקרטיה הישראלית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בובה". גיא פלג/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול, לאחר שנדחתה בקשתו של נתניהו למנוע פרסום התמלילים מחקירתו בחדשות 12, הוא יצא במתקפה חריפה וחסרת תקדים נגד כלי תקשורת כשתקף את קשת ואת הסדרה "הנערים" שהיא הפיקה בשיתוף עם HBO. הוא כינה את הסדרה "אנטישמית", טען כי היא "מוציאה שם רע ושקרי למדינת ישראל" והמליץ להפסיק לצפות בערוץ קשת 12. הסדרה, שעלתה לשידור החודש, מבוססת על סיפור חטיפתם ורציחתם של שלושה נערים ישראלים בגוש עציון בידי מחבלים פלסטינים מהחמאס ביוני 2014, ועל רצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו ח'דיר שהיה בעקבות זאת. יוצריה הם חגי לוי, יוסף סידר ותאופיק אבי ואיל.

"ערוץ התעמולה קשת 12 הפיקו סדרה אנטישמית בשם "הנערים" (Our Boys), שמופצת בעולם ומוציאה שם רע ושקרי למדינת ישראל", כתב. "אני לא מופתע מכך ש"קשת" משחירה בשקר את דמותה של ישראל, שכן אני רגיל לכך ש"קשת" משחירה אותי מדי יום. הסדרה "הנערים" מקדישה דקות בודדות של קטעי ארכיון קרים ומנותקים לרצח שלושת הנערים. מייד לאחר מכן ולכל אורך הסדרה, העלילה כולה מתנתקת מסיפור הירצחם המזעזע, ומתמקדת במקרה אחד - רצח הנער הערבי בירושלים, מקרה מזעזע אבל נדיר מסוגו.

"כ-120 משפחות שכולות מפורום "בוחרים בחיים" יצאו במכתב קורע לב נגד הסדרה (...). מאז שהסדרה עלתה בחודש שעבר רבים מכם פנו אליי ושאלו מה אפשר לעשות. המלצתי ברורה: אל תצפו ב"קשת" או בתכנים של "קשת". "קשת" וערוץ 12 מרוויחים מרייטינג. הרייטינג נקבע על פי הצפייה של כ-700 משפחות בישראל שמחוברות למכשיר "פיפל מיטר". אם המכשיר מותקן בביתכם, או אם מישהו בסביבתכם מחובר למכשיר כזה, דירשו ממנו להימנע מלצפות ב"קשת" ובערוץ 12 בשל בחירתם להשחיר את פנינו בעולם בשקרים נגד מדינת ישראל. זוהי התשובה האמיתית בדמוקרטיה, חופש הבחירה לצפות וחופש הבחירה לא לצפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully