וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתב עמרי מניב הוצא לחופשה מחדשות 13 עד לסיום הליך בירור

9.9.2019 / 9:36

בעקבות הכתבה שעסקה בישיבה הקדם צבאית "עוצם" בשיעורו של הרב אסף נאומבורג, הוציא הכתב עמרי מניב לחופשה מחדשות 13 עד לסיום הליך בירור, כך נמסר מדוברות הערוץ. הכתב פרסם את דבריו הרב נאמבורג ללא הקשר, כך שהשתמע שהוא משתלח בחילונים

מתוך כתבה של עומרי מניב בחדשות 13 על דברי הרב אסף נאומבורג במכינה הקדם צבאית "עוצם". צילום מסך
מתוך כתבה של עמרי מניב בחדשות 13 על דברי הרב אסף נאומבורג במכינה הקדם צבאית "עוצם"/צילום מסך

עדכון אחרון: 14:50


בעקבות הביקורת הקשה, הכתב עמרי מניב הוצא לחופשה מחדשות 13 עד לסיום הליך הבירור, בעקבות הכתבה שעסקה בישיבה הקדם צבאית "עוצם" בשיעורו של הרב נאמבורג.

לאחר שנחשפו ההקלטות המלאות מהשיעור של הרב אסף נאומבורג במכינה הקדם צבאית "עוצם", מהן עולה כי ההתבטאויות הקשות לכאורה שלו - קריאה לחילונים "רשעים" ואיסור לשרת איתם בצבא - היו למעשה חלק ממשחק ותרגיל מחשבתי, התנצל כתב חדשות 13 עמרי מניב שפרסם את ההתבטאויות של נאומבורג. "הבנתי שהדברים שנאמרו בשיעור שונים מכפי שהצגתי", כתב מניב. בחדשות 13 הבהירו כי "אכן מדובר בתרגיל מחשבתי". בימינה דורשים מהרשות השנייה לפתוח בבירור מקיף עם חדשות 13 ו"להשעות מיידית" את מניב.

במהדורת חדשות 13 פורסמו בסוף החודש הקודם הקלטות של שיעורי הרב נאומבורג במכינת "עוצם", שהקים שר החינוך רפי פרץ, שבהם הוא נשאל האם "הרשעים הם החילונים?" ועונה "כן", ומוסיף "אסור להתקרב אליהם, אסור להיכנס לצבא". עוד נשמע אומר הרב נאומבורג כי "בשם הציונות הדתית יש לנו מקריבים בנים למולך, שנקרא צה"ל, שורפים עליו את נשמות הילדים שלנו". אתמול עלו באתר "פרספקטיבה" שצפה בקטעים נוספים מהשיעורים שלא שודרו ובתוכנית "קלמן סג"ל" בכאן 11 טענות כי בהאזנה לשיעורים המלאים מתברר כי דבריו הוצאו מהקשרם, וכי בדבריו הרב נאומבורג שיחק עמדה חרדית לצורך השיעור ולצורך האתגר האינטלקטואלי.

בעקבות הדברים, הכתב עמרי מניב הגיב אמש בטוויטר: "אני מבקש להתנצל. צפיתי בשיעורים מהמכינה לפני הכתבה שפרסמתי, אחרי הפרסום היום לקחתי נשימות (הרבה..), צפיתי שוב והבנתי שהדברים שנאמרו בשיעור שונים מכפי שהצגתי. אין דבר שחשוב לי יותר מלדייק, שכשאני חתום על אייטם, זה יהיה ברזל, חבל לי שזה הוביל לשמחה לאיד כאן מפוליטיקאים שאני מסקר מתנצל".

מחדשות 13 נמסר בתגובה: "אמש הועלו בפרסומים שונים טענות בנוגע לכתבה שעסקה ברב נאומבורג. בעקבות הטענות הללו התחלנו בתהליך בדיקה מעמיק. נכון לעת הזו הבדיקה העלתה כי אכן מדובר בתרגיל מחשבתי, של איפכא מסתברא, ולא כפי שנטען. הדבר נעשה ללא כל כוונה לפגוע ברב נאומבורג. חדשות 13 תמשיך את תהליך הבדיקה הפנימי לעומק במטרה לבחון את הפרסום המקורי".

עומרי מניב.
בחופשה עד שהעניין יבורר. עמרי מניב

שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי, רפי פרץ, הגיב אמש: "לא את עלבוני אני תובע אלא את הניסיון להכתים ולהתיר את דמם של אלפי תלמידי מכינות הציונות הדתית. הערב התברר שניצן ואיווט יחד עם חדשות 13 הם מפיצי פייק ניוז - תתביישו ותתנצלו".

ראשי מפלגת ימינה דרשו הבוקר מהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לפתוח בבירור מקיף עם חדשות 13 ולהשעות מיידית את מניב. במכתב טענה ימינה כי הציטוטים שהביא מניב "הוצאו מהקשרם בכוונת מכוון, ומתוך מטרה לפגוע ולהשחיר את פניה של מכינת 'עוצם', ומתוך כך את פניה של הציונות הדתית כולה בעיניי הציבור הישראלי. לצערנו, זאת אינה הפעם הראשונה בה 'כתבים מטעם', מצנזרים קטעים ומביאים בפני הציבור קיטועי דברים, מתוך מטרה לנגח ולפגוע בציבור הציוני דתי בכלל, ובמפעל הישיבות והמכינות הקדם צבאיות בפרט. על פניו נראה כי, העיתונות שלה תפקיד מפתח במערכת הדמוקרטית הישראלית - נופלת לעיתים מזדמנות לשימוש של בעלי אינטרסים, ולקידום אידיאולוגיות מופרכות, היוצרות קיטוב, שיסוי, הסתה, ופילוג בתוככי החברה הישראלית. ברי, כי בין מעשים אלה, לבין עיתונות במובנה הטהור - אין דבר וחצי דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully