וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרכב הנורבגי ג'אגה ג'אזיסט יגיע להופעה בישראל

12.9.2019 / 10:34

שמיניית הג'אזטרוניקה Jaga Jazzist חוגגת השנה 25 שנים על הבמות, ואחת מהן תהיה זו של הבארבי בתל אביב. ההרכב הנורבגי יגיע עם עשרות כלים וצעצועים מתחלפים, ובעיקר מוזיקה מכשפת

חלוצי הג'אז האלקטרוני/ אינסטרומנטלי/ אקספרימנטלי מגיעים לראשונה לישראל. מאחורי ההרכב הנורבגי ג'אגה ג'אזיסט, שהשנה ימלאו 25 שנים לפעילותו, שישה אלבומי אולפן מלאים, שישה אי.פי ושני אלבומי לייב עם האורקסטרה, והם נחשבים מיקירי הלייבל האלטרנטיבי המוערך נינג'ה טיון. אל ישראל הם יגיעו בחודש דצמבר הקרוב, רגע אחרי שסיימו את העבודה על אלבום חדש שייצא באביב 2020 וייכנס לרפרטואר ההופעה.

את ההכרה הרחבה שלהם מחוץ לנורבגיה, הם קיבלו ב-2002, כשה-BBC הבריטי כינה את אלבומם השני, "A Livingroom Hush", אלבום הג'אז הטוב של השנה. האלבום הכיל שעטנז של סגנונות מוזיקליים מכל העולמות. משם הדרך להמלצות במגזיני המוזיקה הגדולים והופעות בכל העולם הייתה קצרה. קראו להם חלוצי תנועת הניו-ג'אז (או "ג'אזטרוניקה") העולמי, והם הפכו לחביבים על מוזיקאים רבים ומפורסמים ברחבי העולם.

אחרי תהפוכות רבות במהלך השנים בהרכב הנגנים, נשאר עמוד התווך הראשי, שמורכב בראש ובראשונה משלישיית אחים - לארס, מרטין ולין הורנטבת', שהקימו את ההרכב כשהיו בני נוער, בעיירה הקטנה טונסבורג, נורבגיה. ברשימת המלאי של כלי הנגינה בהרכב אפשר למצוא חצוצרה, טרומבון, גיטרה חשמלית, גיטרה בס, תופים, טובה, קלרינט, קלידים, ויברפון, לצד לא מעט צעצועים אלקטרוניים שונים. במהלך הדרך הם הזכירו כמה מההשראות שלהם, רשימה שכוללת בין היתר את סופט מאשין, ג'ון קולטריין, אפקס טווין, סטריאולאב, טורטויז ועוד.

בדצמבר, רגע לפני חג המולד וסוף השנה האזרחית, תגיע השמינייה לנגן לראשונה בישראל עם רפרטואר עשיר, עם לפחות 15 כלים שונים על הבמה של הבארבי, ועם אלבום חדש באופק הקרוב. לקטעים הבולטים של ההרכב. זה יקרה ב-20 בדצמבר 2019 בבארבי, תל אביב, ב-20:30. מחירי הכרטיסים במכירה מוקדמת - 159 ש"ח. לאחר מכן מחיר כרטיס יהיה 179 שקלים, ובקופות 199 שקלים. ניתן לרכוש כאן.

על ההפקה אמונים מונוקרייב, האחראים גם על ייבוא המופעים של חוזה גונזלס וג'וניפ, Ibeyi, זירו 7, מאדהאני, אוקרביל ריבר ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully