וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר והיוצר האמריקאי דניאל ג'ונסטון מת בגיל 58

12.9.2019 / 0:12

המוזיקאי והצייר האמריקאי דניאל ג'ונסטון מת מהתקף לב. בן 58 היה במותו. ג'ונסטון, בעל סכיזופרניה והפרעה דו קוטבית, השפיע על המוזיקה האלטרנטיבית, ובין מעריציו נמנו קורט קוביין, דיוויד בואי וטום וויטס. לפני שש שנים הופיע בתל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דניאל ג'ונסטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הזמר, היוצר והצייר האמריקאי המשפיע דניאל ג'ונסטון מת ביום שלישי בעקבות התקף לב. בן 58 היה במותו. ג'ונסטון שהה בחייו תקופות ארוכות במוסדות פסיכיאטריים, אובחן כבעל סכיזופרניה והפרעה דו קוטבית.

ג'ונסטון היה אאוטסיידר בולט ודמות מוערכת במוזיקה האלטרנטיבית בעולם. המוזיקה שלו הייתה שילוב בין לואו-פיי, פולק פסיכדלי, גאראז' וקאנטרי, עם מנגינות מלודיות ופשוטות, וטקסטים כנים וחריפים שהוגשו בקול ילדותי וסדוק. בצעירותו עבד כמנקה שולחנות במקדונלד'ס ונהג לחלק ללקוחות ולעוברים והשבים קלטות עם המוזיקה שלו.

הוא נחשב לאמן משפיע במיוחד על המוזיקה העצמאית ב-30 השנה האחרונות. רשימת מעריציו כללה בין השאר את חברי פרל ג'ם, סוניק יות', ווילקו, דיוויד בואי, טום וויטס, בק וקורט קוביין, שבתחילת שנות ה-90 לבש החולצה המזוהה עם ג'ונסטון - עליה כתוב "?Hi, how are you" - לראיונות מצולמים איתו. בנוסף לעיסוקו המוזיקלי, ג'ונסטון היה גם צייר ואמן פלסטי.

בשנת 2005 תועד ג'ונסטון בסרט הדוקומנטרי "השטן ודניאל ג'ונסטון", בבימויו של ג'ף פויירצייג שזכה עליו בפרס הבמאי התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל סאנדנס. בשנת 2014 הופיע במועדון בארבי בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully