וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיר יתומה" של אדוארד נורטון יהיה סרט הנעילה של פסטיבל חיפה

16.9.2019 / 15:00

דרמת הפשע הלוהטת של אדוארד נורטון, שביים ומככב, תנעל את חגיגת הקולנוע בכרמל. עוד בתפריט: "סקין", סרטו הארוך של גיא נתיב, וגם כמה מהזוכים הגדולים של קאן, ונציה וברלין

עיר יתומה. פסטיבל חיפה,
מתוך "עיר יתומה"/פסטיבל חיפה

לאחר שפורסם כבר כי "פורד נגד פרארי" בכיכובם של כריסטיאן בייל ומאט דיימון יהיה סרט הפתיחה שלו, פסטיבל הסרטים בחיפה הכריז היום גם על זהות סרט הנעילה שלו - "עיר יתומה" ("Motherless Brooklyn"), דרמת פשע של אדוארד נורטון, שגם מככב. הקרנת הבכורה העולמית של הסרט התקיימה רק לפני כשבועיים במסגרת פסטיבל טלוריד, והוא צפוי לזכות בהמשך להפצה מסחרית רחבה בישראל.

כמו כן, הודיע הפסטיבל על כמה מן הסרטים הבינלאומיים הבולטים שיוקרנו בו. בין אלה, "המגדלור" בכיכובם של ווילם דפו ורוברט פטינסון, שהיה מן הלהיטים הגדולים של פסטיבל קאן האחרון; "ג'ירפה" ("Beanpole") ו"בקארו" הברזילאי, שהיו גם מן השוסים החזקים של אותו פסטיבל; "סמטת הדובדבן מס' 7" ההונג-קונגי, שזה עתה זכה בפרס התסריט בפסטיבל ונציה; "פיראנות" האיטלקי, זוכה פרס התסריט בפסטיבל ברלין; "ג'ודי", דרמה ביוגרפיה על חייה של ג'ודי גרלנד, בגילומה של רנה זלווגר, שקיבל ביקורות מצוינות בפסטיבל טורונטו שננעל בתחילת השבוע; "ייוצאים לגנוב סוסים", עיבוד לרב המכר של פר פטרסון הנורבגי; ו"המזכרת" של ג'ואנה הוג, הסרט הבריטי העצמאי המוערך והמדובר של השנה.

כמו כן, יוקרנו שני סרטים אמריקאים טריים ודוברי אנגלית של במאים ישראלים - "סקין" של גיא נתיב, שכזכור זכה השנה באוסקר על סרט קצר בשם דומה; ו"ילד דבש" של עלמה הראל, המבוסס על חייו של שיה לה-באף, שגם מככב. בהקשר זה, יוקרן גם עותק חדש ומשוחזר של "חוקר המס", שאבי נשר ביים לפני עשרים שנה בארצות הברית. גם "קדוש" של עמוס גיתאי יחגוג עשרים שנה.

עוד סרטים עם טעם של פעם יהיו "בליסימה" ו"רומא עיר פרזות" בכיכובה של אנה מניאני, שיוצגו בצד סרט תיעודי חדש על אודותיה, דיוקנאות של מילוש פורמן ולואיס בונואל וגם חגיגה לרגל 25 שנה ל"פרסיליה מלכת המדבר". מעריצי "נערות שעשועים" יזכו גם להקרנה שלו וגם לסרט דוקו טרי עליו.

במסגרת "טירוף בחצות" המלבבת יוקרן בין השאר סרט ההמשך של "זומבילנד", ובגזרה הטלוויזיונית בולטת בכורה ל"המתווך", המיני-סדרה שיצרו שירה גפן ואתגר קרת לערוץ ארטה הצרפתי.

הפסטיבל ייצא לדרך ב-12 באוקטובר ויימשך לאורך כל סוכות, עד ה-21 לחודש. בקרו באתר הרשמי שלו לפרטים נוספים.

המגדלור. פסטיבל חיפה,
מתוך "המגדלור"/פסטיבל חיפה
Beanpole. פסטיבל קאן,
מתוך "ג'ירפה"/פסטיבל קאן
ג'ודי. פסטיבל חיפה,
מתוך "ג'ודי"/פסטיבל חיפה
סקין. סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג,
מתוך "סקין"/סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג
יוצאים לגנוב סוסים. פסטיבל ברלין,
מתוך "יוצאים לגנוב סוסים"/פסטיבל ברלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully