וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לטראומה: הרצח בברנוער מגיע לתיאטרון הבימה

16.9.2019 / 15:44

עשר שנים לאחר הרצח בברנוער שבו נרצחו ניר כץ וליז טרובישי, בתיאטרון הבימה עובדים על הצגה חדשה בהשראת אותו אירוע קשה - כך נודע לוואלה! תרבות. ההצגה, שכתב איתי סגל ויביים משה קפטן, תציף סוגיות אקטואליות נפיצות כמו טיפולי המרה, הומופוביה ופשעי שנאה

עצרת יום השנה לרצח בבר נוער. אורי לנץ
הרצח מגיע לראשונה לבמות התיאטרון. עצרת יום השנה לרצח בבר נוער/אורי לנץ

הרצח בברנוער מגיע לתיאטרון הבימה, עשר שנים לאחר התרחשותו ב-1 באוגוסט 2009, כשאלמוני חמוש שעדיין לא נלכד נכנס לבית אגודת הלהט"ב בתל אביב, ירה ללא הבחנה, רצח את ניר כץ וליז טרובישי, ופצע מעל לעשרה.

בימים אלה עובדים בתיאטרון הלאומי על מחזה ישראלי חדש בהשראת אותו פיגוע הירי, ששמו הזמני הוא "ילד אסור, ילד מותר", כך נודע לוואלה! תרבות. ההצגה נכתבת בימים אלה על ידי התסריטאי והעיתונאי איתי סגל, ותבוים על ידי משה קפטן, המנהל האמנותי של הבימה, והיא צפויה לעלות על במת התיאטרון בשנה הבאה.

ההצגה מביאה את סיפורה של משפחה שבנה נפצע בפיגוע הירי הקשה. גיבור המחזה הוא יהונתן, צעיר בן 17 וחצי, שנאלץ לצאת מהארון באופן לא צפוי ולא מתוכנן בפני משפחתו, שעות ספורות אחרי שחייו ניצלו בפיגוע בבר נוער. שרשרת אירועים דרמטית המתרחשת בימים שאחרי האירוע מביאה את גיבורי המחזה, יהונתן, חבריו ובני משפחתו, לחשבון נפש והתמודדות עם הסודות והשקרים שהיו מנת חלקם עד אז.

איתי סגל. תומריקו,
מציף באמצעות המחזה שכתב סוגיות אקטואליות נפיצות כמו טיפולי המרה, הומופוביה ופשעי שנאה. המחזאי, התסריטאי והעיתונאי איתי סגל/תומריקו

הרצח בברנוער קיבל התייחסויות בין השאר בשירים, ובהם שיר שהוציא רמי קליינשטיין בחודש שעבר, ובסדרת הדוקו "מי ירה בילדי הבר נוער" ששודרה בקשת. זו הפעם הראשונה שמחזה ישראלי מביא אל במת התיאטרון את האירוע הקשה, ומציף באמצעותו סוגיות אקטואליות נפיצות כמו טיפולי המרה, הומופוביה ופשעי שנאה.

המחזאי איתי סגל הוא עיתונאי ידיעות אחרונות, מי שבין השאר חתום על ראיונות היציאה מהארון של אורנה בנאי ורן דנקר, וכן כתב את התסריט ל"הסיפור של יוסי", סרט ההמשך ל"יוסי וג'אגר" בבימויו של איתן פוקס, כתב עם פוקס את הסדרה "משפחה טובה" ששודרה בערוץ הראשון, ושניהם חתומים ביחד גם על הדרמה הקולנועית "סאבלט" הנמצאת בשלבי עריכה ותעלה שנה הבאה.

לוואלה! תרבות נודע על הצגה נוספת המתוכננת לעלות בהבימה, "הקב"ן" שמה, גם היא נוצרה על ידי עיתונאי ידיעות אחרונות, נבו זיו, תביים אותה דפנה זילברג וישחקו בה משה אשכנזי ויעקב זדה. המחזה עוסק בקצין בריאות נפש המוצב ביחידה מיוחדת על גבול עזה ומקבל לטיפול לוחמים הישר משדה הקרב. כשאחד הלוחמים מעורר בו שדים מעברו, הקב"ן מסרב לפנות אותו לעורף. הוא מתעקש על שיטת טיפול שנויה במחלוקת - להחזיר את הלוחם הפגוע לשדה הקרב כדי שיתמודד עם הטראומה ולשיטתו כך יגיע להחלמה אמיתית. ההצגה נוצרה בהשראת מקרים אמיתיים שאירעו במבצע צוק איתן וצפויה לעלות בתיאטרון בתחילת ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully