וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם יש גן עדן, עמוס תמם יקריא לכם אותו. צפו

בשיתוף אייקאסט, בשיתוף אייקאסט

23.9.2019 / 7:58

לספרים יש קסם משל עצמם וכשהם מוקראים על ידי מי שכתב אותם או על ידי שחקנים וקריינים, המילים מקבלות משמעות מיוחדת. הכירו את פלטפורמת "אייקאסט ספרים מוקלטים" שתאפשר לכם לשמוע יותר מ-2,000 ספרים בקולם של ירון לונדון, רבקה מיכאלי, עמוס תמס ועוד רבים וטובים

אייקאסט היא ההוצאה לאור והפלטפורמה המובילה לספרים מוקלטים בעברית, עם קטלוג המונה יותר מ-2,000 כותרים מהטובים והמובילים בשפה העברית, שמוקראים על ידי הסופרים עצמם או על ידי קריינים ושחקנים מפורסמים.

בשנת 2018 בלבד התווספו לקטלוג יותר מ-500 ספרים מוקלטים וכיום יש כ-11,000 שעות האזנה באייקאסט, בקטגוריות שונות ולכל הגילאים: ספרי ילדים ונוער, פרוזה, ספרות מתורגמת, ספרי שירה ועוד. לספרים המוקלטים ניתן להאזין דרך האתר או באפליקציית "אייקאסט ספרים מוקלטים".

המאזינים של אייקאסט מתפרשים באופן כמעט שווה על פני קבוצות הגילאים, כאשר הקטלוג מחולק כחצי-חצי לספרים למבוגרים וספרים לילדים ונוער. משפחה שמקשיבה לספרים מוקלטים באייקאסט תמצא את כל התכנים שהיא מחפשת, בין אם אלה ספרי פעוטות קצרצרים, סדרות מתח ופנטזיה לבני הנעורים או רבי מכר וקלאסיקות להורים, לסבים ולסבתות.

אז לאיזה ספרים תאזינו באייקאסט?

כמובן שהנטייה היא תמיד לחפש את הספרים החדשים והמדוברים ביותר שעוד לא קראתם, אבל כדאי לזכור שעולם האודיו מציע חוויה חדשה ומרגשת אפילו כאשר מדובר בספרים שכבר קראנו. כך האזנה לרבקה מיכאלי שמבצעת בקומיות מופלאה את "הדבר היה ככה" של מאיר שלו, או לעמוס תמם שמרגש ומצמרר בקולו כאשר הוא מבצע את "אם יש גן עדן" של רון לשם, תעיר בכם תחושות שונות לגמרי מאלה שהיו לכם כאשר קראתם את הספרים לפני שנים. ספרים מוכרים יהפכו פתאום לחדשים לחלוטין עבורכם: תומר שרון ועידן אלתרמן הופכים את ספריו של דויד גרוסמן למופעים חווייתיים, ששון גבאי ואסתי זקהיים מפיחים רוח חדשה ב"עד שיום אחד" של שמי זרחין, ויונה אליאן-קשת שובת לב בספרה של נאוה סמל "חתונה אוסטרלית". אפילו מחזות קלאסיים של מולייר ושייקספיר שקוראים לרוב עבור בחינות בספרות בלבד זוכים לביצועים חיים ומופלאים, מצחיקים ומרגשים עד דמעות.

בעולם הז'אנרים הפופולריים ביותר בספרים המוקלטים הם מתח ומסתורין, רומנטיקה ומדע בדיוני/פנטזיה. בישראל הז'אנרים המועדפים הם מתח מסתורין וספרי עיון לסוגיהם: מדע פופולרי, ספרי העצמה עצמית וביוגרפיות.

כמו בכל חנות ספרים פיזית או מקוונת, גם באייקאסט ניתן למצוא את הסופרים הבולטים בספרות הישראלית, ביניהם יובל נח הררי, עמוס עוז, דויד גרוסמן, נעה ידלין, דורית רביניאן וכמובן שגם סופרים בעלי שם עולמי כמו מרגרט אטווד, הרלן קובן ואליס מונרו. בשנים האחרונות סופרים רבים שמזהים את הצמיחה המהירה של שוק הספרים המוקלטים יוזמים בעצמם את הקלטת ספריהם באייקאסט מתוך רצון להציע לקוראיהם חוויה שלמה וייחודית - כך אנשים רבים מתחילים לקרוא בספר מודפס בבית וממשיכים להאזין לו ברכב בדרך לעבודה. ואם כבר מדברים על יוזמות של סופרים, יש לציין כי בעוד שתחום הספרים המוקלטים הופך לסוג התמחות בפני עצמו עבור קריינים ושחקנים, באייקאסט ישנה קטגוריה רחבה ומגוונת עם יותר מ-600 ספרים שאותם הסופרים קוראים בקולם. עבור המאזין, שמיעת הסיפור בקולו של הסופר מוסיפה ממד נוסף של אינטימיות לחוויה, ומעצימה את החיבור עם הטקסט. הסופרים, שמכירים את הטקסט שכתבו טוב יותר מכולם, יכולים להעשיר את החוויה בהדגשה של בדיחה שאולי לא הייתה לגמרי ברורה לאדם אחר, או להעביר מסר כמעט סמוי בטקסט בנימת קול ידענית וברורה. בין הסופרים הפופולריים שקוראים את ספריהם בעצמם ניתן למצוא את א.ב. יהושע, ירון לונדון, חיים שפירא ויעל דיין.

אם להפנות לרגע את המבט החוצה, אייקאסט הולכת בעקבות שוק ספרי השמע העולמי - סופרים רבים בעולם מוציאים לאור את ספריהם בגרסת שמע לפני גרסת הדפוס או מוותרים על גרסת הדפוס לחלוטין. בארצות הברית הסופר סטיבן קינג פרסם את הסיפור Drunken Fireworks כספר מוקלט, ורק חודשים לאחר מכן הספר ראה אור בגרסה מודפסת. בישראל ראו אור השנה בגרסת שמע בלבד "קולנוע לב" - תסכית ספרותי-מוסיקלי מאת אשכול נבו המלווה בפסקול מאת ירדן בויטנר, והנובלה "הספד לאגרנט" מאת ינץ לוי בקולה של גילה אלמגור.

אייקאסט לאייפון

אייקאסט לאנדרואיד

בשיתוף אייקאסט, בשיתוף אייקאסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully