וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאור כהן: "אנחנו צריכים לקדש את האדם לפני המדינה והדת"

25.9.2019 / 0:00

רגע לפני שהם חוגגים 25 שנות חברות ויצירה במופע שיערך ביום שישי באמפי שוני, הגיעו מאור כהן ופיטר רוט לאולפן וואלה! NEWS לשיר 3 מלהיטיהם ולדבר על המוזיקה שהפכה רדודה ("נעלם תוכן ומשקל"), פוליטיקה ("העם פצוע מהפילוג") וחלומות ("לכתוב שיר שייגע בקהל"). צפו

מאור כהן ופיטר רוט/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: אביב אירגז, בימוי: ניתאי בארי, סאונד: אילן לוי, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, צילום: מתן גולדשטיין, הפקה: שי ורקר

המוזיקאים מאור כהן ופיטר רוט חוגגים בימים אלו 25 שנות חברות ויצירה. הם נפגשו לראשונה כשהיו תלמידי תיכון בתחילת שנות התשעים ומאז הם הולכים - ביחד ולחוד - דרך ארוכה, גדושה ברוקנרול ומוזיקה טובה. רגע לפני שהם מגיעים להופעת שקיעה חגיגית באמפי שוני (יום שישי, 19:30. אורחים: דן תורן ואלון עדר), הם קפצו לאולפן וואלה! NEWS לבצע שלושה מלהיטיהם - "שיר של יום חולין", "בנצי מת", "כמה שאני מתגעגע") ולדבר על מוזיקה, חלומות, ריאליטי ופוליטיקה.

איך חברות יכולה להחזיק כל כך הרבה זמן?

פיטר: "קודם כל יש לנו מזל גדול שהיא לא מושתתת על סקס. באמת, זה מזל גדול".

מאור: "נכון, סקס זה צרות"

פיטר: "זו חברות שמבוססת בעיקר על אהבה אחד לשני. וגם בקטע המוזיקלי אנחנו מאוד מתאימים. אני חושב שהאופי שלנו מתאים, אנחנו לא רבים".

באמת לא רבים?

פיטר: "כן, לא רבים. זה אפילו קצת חשוד. לא רבנו אף פעם כל השנים האלו".

ואם יש מחלוקות מוזיקליות?

מאור: "לא נפיל הרים בגלל זה. אם יש משהו שאני רואה שלפיטר ממש חשוב, אז אני אוותר. אני סומך עליו וזה גם מוכיח את עצמו הרבה פעמים. צריך לזכור גם שהיחסים פתוחים. אנחנו עושים הרבה דברים בנפרד. לפיטר יש את מוניקה סקס, להקת האם שלו. לי יש פרויקטים משלי שפיטר לא שותף בהם, אז יש לנו גם זמן להתגעגע".

וממה אתם הכי נהנים בסופו של דבר?

מאור: "אני מהרגעים על הבמה. יש את הרגע הזה על הבמה שההופעה כבר זורמת ואתה שוכח מהכול".

פיטר: "מי שהיה בהופעה שלנו יודע שזו הופעה הכי משוחררת שיש. אנחנו באמת באים ליהנות וליהנות מכל שנייה שאנחנו מנגנים אחד עם השני. באמת, הכי דוגרי".

"שיר של יום חולין" - באולפן וואלה! NEWS

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: אביב אירגז

איזה חלום מקצועי כל אחד מכם עדיין רוצה להגשים?

פיטר: "שמע, תמיד יש את הרצון הזה ככותבי שירים לכתוב את השיר הבא שקודם כל ירגש. כשאתה כותב שיר והוא עושה לך משהו, אז אתה נורא מתרגש. ואז אתה מקווה שזה יפגע בעוד המון אנשים".

מאור: "וכשזה פוגע, אז עף לך הראש. זה החלום - להצליח לכתוב שיר יותר טוב. להתקדם, בתור אמן ותיק החלום שלך הוא לא לדרוך במקום".

פיטר: "וגם להחזיק את מה שיש זה לא מובן מאליו. להיות סולד אאוט בשוני זה מגניב".

מאור: "אגב, גם את השירים הישנים אתה צריך לתחזק. הרבה חושבים, 'יאללה הוצאת איזה שיר שהצליח פעם'. עדיין אתה צריך לתחזק אותו ולהראות לאנשים שהשיר הזה עדיין קיים ורלוונטי".

כשאתם רואים אמנים צעירים שממלאים בקלות קיסריה והיכל מנורה מבטחים כמו עומר אדם, איתי לוי או עדן חסון - לא מדגדג לכם קצת? אין קנאה?

פיטר: "אני לא מקנא באף אחד, להפך. אני מאחל שכמה שיותר אמנים ימלאו יותר ויותר אולמות".

מאור: "זו מדינה שכל כך קשה לעבוד בה, בגלל שאנחנו קטנים ואין פה "טורים", ואנשים צריכים כל הזמן להמציא את עצמם מחדש, מאוד קשה פה".

פיטר: "צריך גם לזכור שמאור ואני גדלנו על רוק, אנחנו אוהבים רוק. בסופו של דבר, גם אם יוצאת לנו בלדה, השורשים שלה באדמה הם שורשים של רוקנרול. ואנחנו - מה לעשות - מדינת ים תיכון ויש פה ז'אנר אחר שהרבה יותר מצליח וככה זה כנראה צריך להיות. תשמע, מה שכן נעלם בשנים האחרונות זה קצת תוכן ומשקל, קצת מעבר ללנסות להיכנס לאיזשהו פלייליסט".

מאור: "וקצת יותר מארבעה אקורדים לשיר".

פיטר: "הכל הפך להיות כל כך רדוד ושטחי ושטוח, וכשבא פתאום בן אדם שגם יש לו מה להגיד וגם מבין קצת מוזיקה, אז זה מרומם רוח. היה לנו מזל גדול שבאיזה חלון הזדמנויות ממש קטן של כמה שנים, גם זקני צפת וגם מוניקה סקס, הצלחנו לתקוע יתד ולהשריש פה שירים שנשארו עד היום".

מאור: "והתקופה גם הייתה בדיוק כשהיה רנסנס לרוק בשנות התשעים. אפשר רק לקוות שיהיה עוד רנסנס כזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"כמה שאני מתגעגע" - באולפן וואלה! NEWS

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: אביב אירגז

אנחנו אחרי בחירות, יש פלונטר פוליטי מסובך. איזו עצה הייתם נותנים לנבחרים שלנו?

מאור: "אני חושב שהעם קצת פצוע מכל מה שעברנו בתקופה האחרונה, צריך סוג של אחדות".

פיטר: "וגם סוג של שינוי".

שבעתם מעשור נתניהו?

מאור: "אני לא חושב שזה רק נתניהו כמו שזה כל מה שנהיה פה".

מה נהיה?

מאור: "זה קצת מלחמה, שהיא די מדומיינת. אני חושב שרוב העם, 70 אחוז, די רוצים אותו דבר. ואני שמאל-שמאל, ועדיין חושב שזו תקופה שצריך למרכז את כולנו".

פיטר: "יש פה פילוג שצריך לאחות אותו, אני מרגיש שיש דווקא קרע בעם הזה בשנים האחרונות".

מאור: "התקופות הכי טובות בהיסטוריה האנושית זה כשהאדם בא לפני המדינה ולפני הדת. ברגע ששמים את האדם ואת החופש שלו כדבר ראשון, זה יעשה נפלאות. אנחנו צריכים להבין את זה. לקדש את האדם, את החופש שלו ואת החיים שלו".

פיטר, כמנהל האמנותי של 'דה וויס' - חמי רודנר אמר על קאבר שעשו לשיר שלו 'אני שונא ששוחטים לי את השיר'. אתה יכול להבין את זה?

"אני יכול להבין אותו. זו יצירה שלו. אבל איך אמרו ב'מציצים'? It's A Free Country baby. מותר לנו לעשות את זה. אם הוא בחר להסתכל על זה ככה, זה בסדר. גם אנחנו עשינו קאבר ל'שיר של יום חולין'. יכול להיות שיאיר רוזנבלום ז"ל היה אומר 'מה עשו לי ליצירה הזאת, אלוהים ישמור'. אבל מסתבר שרוב העם הצביע והשיר הזה נבחר מקום שני אחרי 'מכתב לאחי'".

"בנצי מת" - באולפן וואלה! NEWS

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: אביב אירגז
seperator

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: אביב אירגז, בימוי: ניתאי בארי, סאונד: אילן לוי, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, צילום: מתן גולדשטיין, הפקה: שי ורקר

seperator
מאור כהן פיטר רוט. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מאור כהן ופיטר רוט/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מאור כהן פיטר רוט. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מאור כהן ופיטר רוט/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מאור כהן פיטר רוט. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מאור כהן ופיטר רוט/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מאור כהן. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מאור כהן/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מאור כהן. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מאור כהן/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פיטר רוט. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פיטר רוט/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully