וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא האבסורד: לוקסמבורג שלחה לאוסקר את קומדיית הכיבוש הישראלית "תל אביב על האש"

24.9.2019 / 14:16

אחרי שהאקדמיה הישראלית בחרה לא להעניק את האופיר לקומדיית הכיבוש "תל אביב על האש", לוקסמבורג עטה על ההזדמנות, וניצלה את העובדה שהיתה שותפה בהפקת הסרט כדי לשלוח אותו מטעמה לאוסקר האמריקאי. ומה הסיכויים שלו להיות מועמד לפסלון? טובים מאוד

יונייטד קינג/יונייטד קינג

ביום ראשון האחרון, "תל אביב על האש" של סאמח זועבי היה מועמד לפרס אופיר אך לא זכה בו, ולכן גם לא נבחר להיות הנציג הישראלי לאוסקר האמריקאי. עם זאת, עדיין לא אבדה תקוותו להיות מועמד לפרסי האקדמיה האמריקאית בקטגוריית הסרט הזר. זאת, כיוון שלוקסמבורג בחרה בו היום כנציג הרשמי שלה לתחרות.

רגע, אם זה סרט של במאי פלסטיני-ישראלי, שמככבים בו שחקנים כמו יניב ביטון וקייס נאשף, הופק בידי אמיר הראל ונתמך בידי קרן הקולנוע הישראלית,, איך זה שהוא מייצג את לוקסמבורג? מה למדינה המרכז-אירופאית המנומנמת ולקומדיה על הכיבוש, שעוסקת בתסריטאי המתגורר במזרח ירושלים, באופרת סבון המצטלמת ברמאללה ובקצין ישראלי המשרת במחסומים?

ובכן, קרן הקולנוע הלוקסמבורגית היתה שותפה אף היא להפקה, והשקיעה כספים רבים. כמו כן, חלק מהסרט מצולם בלוקיישן, כלומר באזורנו - אבל כל הסצינות המתרחשות בין ארבע קירות, ומדובר בשבעים אחוז מהסרט, צולמו באולפן בלוקסמבורג. כמו כן, אמנם הבמאי והכוכבים מישראל, אך רבים מאנשי הצוות היו לוקסמבורגים: מנהלת ההפקה, המלחין, מעצבת התפאורה וכיוצא בכך.

תל אביב על האש. יונייטד קינג,
מתוך "תל אביב על האש"/יונייטד קינג

בעבר, מדינות היו חייבות לשלוח לאוסקר האמריקאי סרט הדובר בעיקר באחת מן השפות הרשמיות שלה, אך כעת התקנון השתנה - ומדינה יכולה לשלוח כל מועמד פוטנציאלי, במידה והיא עומדת בתנאי הסף מבחינה ההשקעה הכספית בו, אנשי הצוות שבו וכיוצא בכך. בזכות זאת, לדוגמה, בלגיה שולחת השנה את "האמהות שלנו", סרט של במאי גוואטמלי, שצולם במדינתו ודובר את שפתה, והקשר הבלגי שלו הפקתי-תקציבי בלבד.

יש לציין, כי נראה של"תל אביב על האש" סיכויים לא רעים בכלל להשתלב בחמישיית המועמדים הסופיים לאוסקר. הסרט ערך את הקרנת הבכורה העולמית שלו בפסטיבל ונציה, ומאז הוקרן בעוד עשרות פסטיבלים ברחבי העולם. הוא זכה לביקורות נלהבות מכלי תקשורת בינלאומיים בולטים, הופץ בשלל מדינות וגם זכה להצלחה מסחרית - עם מכירות של מעל מאה אלף כרטיסים, מדובר בלהיט הישראלי הכי גדול בקופות צרפת מזה שנים רבות.

כלומר, בהחלט ייתכן מצב בו "תל אביב על האש" יהיה מועמד לאוסקר ו"ימים נוראים", המועמד הישראלי הרשמי, לא יהיה. מעניין יותר, בהחלט ייתכן גם שהשניים ימצאו את עצמו מתחרים זה מול זה, בקרב ראש-ראש בין שני סרטים ישראלים שבאופן ביזארי למדי, גם לוקסמבורג נכנסה לתוכו.

לוקסמבורג החלה לשלוח סרטים לאוסקר האמריקאי באופן קבוע רק בתחילת-אמצע העשור הקודם, ומאז מעולם לא זכתה למועמדות. האם "תל אביב על האש" יאפשר לה לעשות היסטוריה? בינואר הקרוב נגלה את התשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully