וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן והמחזאי רמי דנון הלך לעולמו בגיל 76

3.10.2019 / 11:45

דנון, ששיחק בעשרות הצגות בתיאטראות ברחבי הארץ וכן דמויות בלתי נשכחות בטלוויזיה ובקולנוע ("מאחורי הסורגים", "לחם", "נשיקה במצ"ח"), כתב וביים עשרות מחזות. בין השאר כתב את "הבן הטוב" עם יוסי מלמן ואת "הצמה של אבא" עם אמנון לוי. הוא ייטמן מחר

השחקן, המחזאי והבמאי רמי דנון הלך לעולמו והוא בן 76. הלווייתו תתקיים ביום שישי (4 באוקטובר) ב-12:45 בבית העלמין ירקון. טקס לכבודו ולזכרו יתקיים בתיאטרון הקאמרי בשעה 10:30. בנותיו, חן דנון-זקס והגר דנון-זהבי ואמן השחקנית תחיה דנון מסרו: "אבא היה איש מאושר ושלם. נושם אומנות ומסור למשפחתו. זכינו בו וזכינו ללוות אותו עד לרגע האחרון שבו נפרד מאיתנו היום לפנות בוקר. יהי זכרו ברוך".

דנון הוא ממייסדי תיאטרון החאן בירושלים. הוא שיחק בעשרות הצגות בתיאטרון חיפה, בית לסין, באר שבע, הקאמרי והבימה. בנוסף גילם דמויות רבות בסדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע, ביניהם דמותו של פיטוסי ב"מאחורי הסורגים" שהיה מעומד לאוסקר לסרט הזר הטוב ביותר ב-1984. בנוסף כיכב בסרטים "נשיקה במצ"ח" ו"לחם".

בשלושים השנים האחרונות כתב וביים עשרות מחזות. בין ההצגות הבולטות שהיה שותף לכתיבתן: "רעולים" (בצוותא עם אילן חצור), "הצמה של אבא" (בצוותא עם אמנון לוי) ו"הבן הטוב" (בצוותא עם יוסי מלמן). בין 1992 ל-1995 היה חלק מצוות הניהול האמנותי של פסטיבל עכו. ב-2003 ייסד את התיאטרון הקהילתי בעיר שדרות. בשנת 2013 התחיל להשתתף בסדרה "פצועים בראש" וגילם את דמותו של אהוד תמיר. ההצגה האחרונה שכתב (בצוותא עם אמנון לוי) הייתה "תיקון" שעלתה בתיאטרון הקאמרי.

"רמי ז"ל היה ברוך כשרונות והצטיין בכל תחומי עשייתו כמחזאי, כבמאי וכשחקן", מסרה שרת התרבות מירי רגב. "עולם התרבות הישראלי נפרד היום ממנו, אך יצירותיו וטביעות אצבעותיו בטלוויזיה, בקולנוע ובתאטרון תהיינה חקוקות לעד בספר דברי ימיה של התרבות הישראלית, על מגוון קולותיה".

הסרט "לחם" במלואו

מאחורי הקלעים של "מאחורי הסורגים"

  • עוד באותו נושא:
  • רמי דנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully