וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני פיטרסון הובא למנוחות: "היית לוחם אמיתי שלא מוותר"

3.10.2019 / 19:11

בהשתתפות מאות בני אדם, ביניהם מוזיקאים רבים, בני משפחה וחברים, הובא המוזיקאי והגיטריסט רוני פיטרסון למנוחות בבית הקברות ביפו. שלום חנוך נפרד ממנו: "הוא היה מאוד מסור ומאוד אחראי. היו לו אצבעות פלדה ונחישות של פלדה". אשתו" החיים איתך היו ים סוער"

עריכה: ליר שפיגלר

מאות בני אדם הגיעו לחלוק כבוד אחרון למוזיקאי והגיטריסט רוני פיטרסון, שהלך לעולמו ביום שני בגיל 62. "הוא היה מעדיף שתבואו להופעה בזאפה אבל נראה לי שזו ההופעה האחרונה שלך", ספדה לו רעייתו נילי. "אני מאד נבוכה לדבר מול קהל, תמיד הייתי מאחורי הקלעים. על הבמה ידעת לתת את כל כולך, אני הייתי שם מאחור לחזק, לתחזק, להגיד שיהיה בסדר. נתת למוזיקה את כולך ותמיד דאגת לומר 'את גאונה, את הכי טובה, אני אוהב אותך'. התחתנתי איתך כי הצחקת אותי. החיים איתך היו ים סוער שלא נח. תמיד היית לוחם אמיתי שלא מוותר, שנלחם. בזכות שלום היקר שהיה תמיד לצדך, הבאת את הבלוז לישראל. הותרת חור גדול בלב".

לאחר אשתו, ספד לו המוזיקאי שלום חנוך, שעבד עם פיטרסון במשך יותר מ-30 שנה, מאז ימי האלבום "רק בן אדם": "רוני היה סוער, זר, זר בשפתו ובאישיותו. במידה רבה הוא ניסה להשתקע פה. הוא היה מאוד מסור ומאוד אחראי, שנלחם עם איזושהי מועקה כל הזמן. הוא היה פה כל כך הרבה זמן ונתן כל כך הרבה בלב מלא. אצבעות פלדה, נחישות של פלדה, זר, נביא בעירו. הייתה אהבה גדולה בינינו".

רוני פיטרסון. יואב איתיאל
אגדה. רוני פיטרסון/יואב איתיאל

ביום שני הלך פיטרסון לעולמו והוא בן 62 בלבד. פיטרסון נפטר בשנתו כתוצאה מדום לב נשימתי. הוא היה אמור לערוך עוד שבוע וחצי מופע מחווה במלאת 50 שנה לוודסטוק ביחד עם מיי פינגולד וירמי קפלן. פיטרסון נולד בגרמניה ומגיל צעיר התעניין במוזיקה שחורה, ברוקנרול ובבלוז. ב-1974, כאשר היה בן 17 בלבד, ניגן בלהקתו של זמר הבלוז בני לאטימור והשתתף בהקלטות אלבומיו. לאחר מכן, הוא ניגן עם אמני בלוז נוספים. בשנת 1987 חיפש שלום חנוך נגנים זרים למופע "רק בן אדם" ולהקלטת אלבומו באותו השם. פיטרסון נבחר לנגן איתו באלבום ובהופעה, ומאז הפך לגיטריסט הקבוע של חנוך בהופעות ובהקלטות מרבית מאלבומיו.

לאורך השנים הוציא פיטרסון מספר אלבומים באנגלית, ביניהם "Pass It On" ו"רוני פיטרסון וחברים" (אלבום שבו אירח את מיטב הזמרים הישראלים). פיטרסון ניגן והקליט עם שלל אמנים, ונחשב למי שטיפח את סצנת הבלוז המקומית. בשנים האחרונות ערך מופעי מחווה לבוב דילן ולענקי הבלוז, כמו בי.בי. קינג. בנוסף ערך מופעי מחווה לציון 50 שנה לפסטיבל וודסטוק. פיטרסון נחשב לאחד הגיטריסטים החשובים שפעלו בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully