וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שצונזרה בסין, "סאות' פארק" "מתנצלת" על הפרק הפוגעני כלפיה

8.10.2019 / 11:14

המשטר הסיני הסיר מהרשת בארצו כל זכר לסדרת האנימציה, אחרי ששידרה פרק שביקר תאגידים אמריקאיים המתפשרים על עקרונותיהם המוסריים כדי לחדור לשוק הסיני. בתגובה לצנזורה פרסמו יוצרי הסדרה "התנצלות": "אנחנו מקבלים בברכה את הצנזורים הסינים אל בתינו ואל לבבותינו"

סאות' פארק עונה 23 פרק 2, להקה בסין. קומדי סנטרל,
צרות בסין. מתוך הפרק המדובר של "סאות' פארק"/קומדי סנטרל

גם בעונה ה-23 שלה ממשיכה "סאות' פארק" להוכיח שהשיניים שלה חדות מאי פעם. בפרק ששודר בשבוע שעבר, "להקה בסין" שמו, השתלחה סדרת האנימציה הסאטירית בחברות ענק כמו דיסני וה-NBA, בביקורת על ההתרפסות המוסרית שלהן מול הסינים כדי למכור את מרכולותיהם בשוק הענקי הזה. כמו כדי להוכיח את הטענה של הפרק בחיים האמיתיים, ימים ספורים אחרי כן צייץ מנהל קבוצת ה-NBA יוסטון רוקטס, הקבוצה האמריקאית הכי פופולרית בסין, תמיכה במפגינים ההונג-קונגים ונגד המשטר הסיני. במהירות הוא נאלץ למחוק את הציוץ ולפרסם התנצלות. אחריו גם הארגון כולו התנצל בפני האוהדים הסינים, ושחקני הקבוצה - שלרובם אין דבר וחצי דבר עם סין - נשלחו אל המצלמות להתנצל אף הם.

"להקה בסין" אף הציג את פו הדב וחברו חזרזיר כאסירים פוליטיים במדינה הקומוניסטית, בשל העובדה שהדב הצהוב מצונזר בסין אחרי שאזרחים השוו בין המראה שלו לזה של שי ג'ינפינג, נשיא הרפובליקה. בעקבות הפרק הסינים עצמם קרצפו את הרשת בסין מכל זכר ל"סאות' פארק" - לא רק פרקים וקטעים מתוכם, אלא גם דיונים על הסדרה ועמודי מעריצים. בתגובה העלו יוצרי הסדרה "התנצלות" משל עצמם בטוויטר. באותיות קידוש לבנה נכתבה הכותרת "התנצלות רשמית בפני סין מטריי פרקר ומאט סטון", ומתחת לה: "כמו ה-NBA, אנחנו מקבלים בברכה את הצנזורים הסינים אל בתינו ואל לבבותינו. גם אנחנו אוהבים כסף יותר מאשר חופש ודמוקרטיה. שי לא נראה כמו פו הדב בכלל. צפו בפרק ה-300 שלנו שישודר ביום רביעי בעשר! תחי המפלגה הקומוניסטית האדירה של סין! מי ייתן וקציר דורת הסתיו יהיה שופע! אנחנו סבבה עכשיו, סין?".

"סאות' פארק" משודרת בימי חמישי ב-HOT בצמוד לשידור בארה"ב, וניתן לצפות בה גם באתר הרשמי בחינם. צפו כאן בפרק המדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully