וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרויקט החדש של גל גדות: סרט על חסידת אומות העולם אירנה סנדלר

12.10.2019 / 11:58

גל גדות לא עוצרת: הכוכבת הישראלית, נכדתו של ניצול שואה, תפיק סרט עלילתי על חסידת אומות העולם אירנה סנדלר. היא גם צפויה לככב בו

גל גדות לקנדיד. רבלון,
כרגיל, כל הכבוד לה. גל גדות/רבלון

גל גדות לא עוצרת: התקשורת האמריקאית מפרסמת בסוף השבוע כי הכוכבת והמפיקה הישראלית, שם גם כך הפכה בשנתיים האחרונות לאישיות עסוקה במיוחד, תעמוד מאחורי פרויקט חדש. הפעם, מדובר יהיה בסרט על חייה של חסידת אומות העולם אירנה סנדלר.

יש לציין כי סבה של גדות היה שורד שואה, וזו הפעם הראשונה בה הכוכבת מעורבת בסרט על הנושא. לפי הדיווחים, היא גם תככב בסרט וגם תפיק אותו באמצעות חברת ההפקה הטרייה שלה, ויחד עם אולפני וורנר.

אירנה סנדלר, כזכור, היתה פולנייה נוצרית שניצלה את מעמדה בעיריית ורשה כדי לפעול במחתרת למען ילדים יהודים בזמן מלחמת העולם השנייה. היא הצילה אלפי יהודים, וגם כשנאסרה בידי הגסטפו ועונתה בידיו, לא מסרה את שמותיהם. למרות שנידונה למוות, הצליחה לחמוק מכך וחיה עד שנת 2008. נוסף לתואר חסידת אומות עולם, קיבלה גם אזרחות כבוד של ישראל. לפני עשור כבר נעשה על קורותיה סרט טלוויזיה, בו גילמה את דמותה אנה פאקווין, אך זו הפעם הראשונה שסרט קולנוע הוליוודי יעמיד אותה במרכזו.


מוקדם יותר השנה, ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה, העלתה גדות לאינסטגרם פוסט על סבה המנוח, אברהם וייס. "סב איבד את כל משפחתו בשואה. כולם נרצחו, באחת התקופות הכי אפלות לאנושות", סיפרה. "סבא שלי ניצל איכשהו, המורשת שלו היתה להקים משפחה חדשה משל עצמו ולבנות לעצמו שורשים חדשים בעולם שבו כל מה שהיה לו נלקח ממנו. היום, נזכור ולעולם לא נשכח. לכולנו יש את האחריות להפוך את העולם הזה למקום טוב יותר. זו המורשת שאנחנו צריכים להשאיר לילדים שלנו. אני מתגעגעת אליך סבא ואני אוהבת אותך. תודה שלא ויתרת, והוכחת לי שיכול להיות עולם טוב יותר מן העולם שחווית". כעת, הנכדה הגאה תכבד את המורשת של סבה בסרט על העולם האפל שחווה, ועל קרני האור האנושיות שבכל זאת התגלו בו והותירו תקווה לעתיד אחר.

אירנה סנדלר. GettyImages
אירנה סנדלר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully