וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המחאה נגדו: מוש דנון הודיע כי לא יתמודד שוב על תפקיד יו"ר האקדמיה לקולנוע

14.10.2019 / 19:04

מוש דנון, יו"ר האקדמיה לקולנוע, הודיע לחברי ההנהלה כי לא יתמודד על קדנציה נוספת, כך נודע לוואלה! תרבות. זאת על רקע מחאה כנגד תפקודו, דרישת ארגונים לקיים בחירות לתפקידו באופן מיידי וטענות להתנהלות "דיקטטורית" מצדו. דנון: "האקדמיה מתנהלת במנהל תקין"

מוש דנון, יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, בטקס פרסי הטלוויזיה. מגד גוזני
ארגוני עובדי התעשייה ושחקנים ליו"ר האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, מוש דנון: "אנו לא נאפשר להפוך את האקדמיה לדיקטטורה של איש אחד, ולעמותה שאינה פועלת בהתאם למנהל התקין"./מגד גוזני

הודעה דרמטית: על רקע המחאה והביקורות נגדו, מוש דנון, יו"ר האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, החליט לא להתמודד על קדנציה נוספת, כך נודע לוואלה! תרבות. דנון עדיין לא הודיע רשמית על כך, אבל כתב על החלטתו במכתב ששלח במהלך החג לחברי הנהלת האקדמיה, בתגובה לפניות מצד ארגוני אמנים ועובדי תעשיה, שטענו להתנהלות "דיקטטורית" מצדו ודרשו לקיים את הבחירות לתפקידו במועדן, לפי תקנון האקדמיה.

להודעתו של דנון קדם גל מחאה וביקורות כנגדו בתעשייה. ביולי פנו איגודי יוצרים לבמאי ולתסריטאי אבי נשר בבקשה לשוב לאקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, ממנה פרש בסערה, ואף להתמודד על תפקיד יו"ר האקדמיה. חברי אקדמיה מובילים שהיו מעורבים בניסוח הפנייה לנשר אמרו לוואלה! תרבות כי הפנייה אליו היא על רקע "אי שביעות רצון" מהתנהלותו של דנון, שבאותה עת עוד לא הודיע אם בכוונתו להתמודד שוב על התפקיד. לטענת היוצרים המוחים, קולו של דנון לא נשמע במאבקים על חופש הביטוי כמו חוק הנאמנות, לא היתה לו השפעה לטובת שינוי הקריטריונים הבעייתיים של חוק הקולנוע, והאקדמיה ברשותו "עושה רק טקסים". על המכתב היו חתומים איגוד הבמאים, איגוד התסריטאים, הפורום הדוקומנטרי, שח"ם - ארגון השחקנים, אק"ט - איגוד עובדי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה ופורום קולנועניות ויוצרות הטלוויזיה.

בכיר באקדמיה שהיה מעורב במכתב שנשלח לנשר אמר ביולי לוואלה! תרבות: "בשנים האחרונות האקדמיה עוסקת בלעשות טקסים וזהו. לצערנו קולה של האקדמיה לא נשמע במאבקים על חופש הביטוי כמו חוק הקולנוע, פרשת 'לאה צמל' ומפעל הפיס, מאבקים מול הזכייניות ועוד. עושים רק טקסים וזהו. יש חוסר שביעות רצון ממוש דנון. אנחנו רוצים שאיש קולנוע נקי, דמות קולנועית מובילה כמו אבי נשר, יהיה יו"ר האקדמיה". נשר עצמו אמר באותו חודש לוואלה! תרבות "קראתי את המכתב בעיון, זה מצריך מחשבה". מאוחר יותר, כשפגשנו את נשר בטקס פרסי אופיר בחודש שעבר, אמר כי סרב להצעה.

יו"ר האקדמיה לקולנוע, מוש דנון. יח"צ,
מוש דנון בתגובה: "ביצה מגעילה. אתה בא לעשות טוב ופוליטרוקים קטנים עם מניעים אישיים מחבלים בהכל"/יח"צ

בנוסף, בתחילת השבוע שעבר נשלח מכתב חריף לדנון מצד אק"ט, איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה, ושח"ם, ארגון השחקנים, ובו נכתב: "כידוע, מועד כהונתך הסתיים בתחילת חודש ספטמבר 2019. לפיכך, ע"פ תקנון האקדמיה עליך לקיים בחירות לתפקיד יו"ר האקדמיה. בישיבת הוועד המנהל האחרונה קיימת הצבעה על הארכת כהונתך עד חודש מרץ וזאת בניגוד לתקנון העמותה, תוך התעלמות בוטה מהזכות הדמוקרטית של לבחור ולהיבחר. בנוסף, דאגת שנושא זה לא יעלה לסדר היום של הישיבה, כך שחברי הוועד המנהל לא קיבלו התראה מוקדמת בנושא זה ולא היו מוכנים לדיון עליו. התחייבת בפני הוועד המנהל שהבחירות יהיו מיד לאחר כניסתם של חברי הוועד החדשים בתאריך ה-22 באוקטובר. לפני מספר חודשים הוציאו האיגודים מכתב תמיכה במועמד נוסף, ומאותו רגע אינך מפסיק לבצע תרגילים פוליטיים לצורך ביצור מעמדך. כל זאת תוך ניצול מעמדך הנוכחי כיו"ר האקדמיה ושימוש ציני במשאבי הארגון. אנו לא נאפשר להפוך את האקדמיה לדיקטטורה של איש אחד, ולעמותה שאינה פועלת בהתאם למנהל התקין. אנו קוראים לך להפסיק עם כל המשחקים ולקיים את הבחירות ליו"ר האקדמיה בסוף חודש אוקטובר 2019".

בעקבות פניות אלה ופנייה נוספת שהגיעה לדנון ודרשה קיום בחירות לתפקיד יו"ר האקדמיה באופן מיידי, הגיב דנון במכתב ששלח במהלך החג לחברי האקדמיה. דנון כתב בין השאר כי הטענה שהוא ביקש את הארכת כהונתו אינה נכונה. "חברים בוועד ביקשו ואכן חשבתי שזה נכון כמו הרוב המכריע (...). בעניין האישי שלי, כפי שכבר דיווחתי למספר חברים בהנהלה, הגעתי להחלטה סופית ומוחלטת שאני לא מגיש מועמדות לקדנציה נוספת ללא קשר למועד הבחירות. הודעה רשמית על כך תינתן במועד שאבחר לנכון לאקדמיה ולי".

מוש דנון אמר בתגובה: "האקדמיה מתנהלת במנהל תקין ומעולם לא נשלל ממנה. אני עושה הכל על פי הנהלים. המכתבים שקריים ולא עומדים בשום קנה מידה וכל מגמתם להשתלט על האקדמיה כולל הפצת המייל שאתה מדבר עליו. מועד הבחירות נועד לאמצע נובמבר בשל חילופי מנכ"ליות, החליט הוועד והצעה של חברי הועד ולא שלי להאריך את הכהונה לפברואר בכדי שההתנהלות במטה האקדמיה תהיה סדירה ושלא יוחלפו יו"ר ומנכ"לית באותו זמן. נציגי אקט, נציגי איגוד הבמאים ושאר האיגודים אינם חושבים כך. זהו מהלך של מנכ"ל אקט ומנכ"ל שח"ם שנקמה על כך שמנכ"ל אקט לא התקבל להנהלת האקדמיה, דרכה רצה להשיג כח פוליטי. ביצה מגעילה. אתה בא לעשות טוב ופוליטרוקים קטנים עם מניעים אישיים מחבלים בהכל. אין החלטה בהנהלה שלא התקבלה באופן דמוקרטי על ידי הצבעה גלויה. אני לא מתמודד שוב לא בגלל המחאה. זה לחלוטין מסיבות אישיות למורת רוחם של רבים מחברי הועד המנהל שאינם רוצים שאפרוש. ואגב, האקדמיה כבר מזמן אינה עושה רק טקסים אלא פעילות עניפה בפריפריה".

איתמר אביטן, מנכ"ל אקט - איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה, מסר בתגובה לאמירתו של דנון: "אני מאחל למוש דנון הרבה הצלחה בהמשך דרכו. מי שנכשל בתפקידו כנראה מנסה להאשים אחרים ולצערנו לא יודע לקחת אחריות. מר דנון הוא זה שלקחת את האקדמיה למקומות פוליטיים וכמעט גרם לחיסולו של הקולנוע הישראלי".

בשנים האחרונות נשמעו טענות רבות על התנהלות האקדמיה, שהתחילו עוד לפני כהונתו של מוש דנון. אחת הבולטות שבהן היא הטענה שהאקדמיה דואגת רק לפרסי אופיר ולא דואגת לקולנוע הישראלי. תלונה משמעותית נוספת היא שבפרסי אופיר מתמודדים סרטים שאף אחד לא מכיר, שלא הופצו לקהל הרחב. דנון הבטיח לקיים רפורמה שבמסגרתה יתמודדו רק סרטים שכבר הופצו, אבל זה לא קרה. טענות נוספות שהושמעו כלפי האקדמיה: אין הפרדה בין הסרט הזוכה בקטגוריית הסרט הטוב ביותר בפרסי אופיר לסרט שנבחר לייצג את ישראל בהתמודדות על האוסקר; אין ערבים בין חברי האקדמיה; לא ברור מהם הקריטריונים לחברות באקדמיה; ונשמעו גם טענות על החלטתו של מוש דנון להחרים את השרה רגב מהזמנה לפרסי אופיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully