וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולה על השטיח האדום: קפצנו לפסטיבל היוקרתי וגילינו שחיפה חיה בסרט

הדס בן ארצי בשיתוף פסטיבל הסרטים בחיפה, בשיתוף פסטיבל הסרטים בחיפה

16.10.2019 / 11:48

אלפי מבקרים, מאות סרטים, שפע של אירועי תרבות ושטיח אדום אחד שכו-לם עושים עליו סלפי. הדס בן ארצי הגיעה לערב הפתיחה של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה וגילתה מאחורי הקלעים את סוד הקסם שלו

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 בחיפה מושך אליו אלפי אנשים במהלך חג סוכות, אשר נהנים משפע של סרטי איכות ואירועי תרבות. הפסטיבל, שמתקיים לאורך סוכות, בין ה-12 בספטמבר ל-21 בחודש, החל את דרכו ב-1983 והציג בשנותיו הראשונות כחמישים סרטים. כיום הוא מציג כמאה חמישים שכאלה, המגיעים מעשרות מדינות, נחשב לאחד מאירועי הדגל של עולם הקולנוע הישראלי ונבחר בידי המגזין ההוליוודי וראיטי כאחד מ"חמישים פסטיבלי קולנוע שאסור להחמיץ ברחבי תבל". בקיצור, לא מעט סיבות טובות כדי לשלוח את הדס בן ארצי ליהנות בערב הפתיחה.

סרט הפתיחה של הפסטיבל היה "פורד נגד פרארי" המדובר, שזה עתה ערך את הבכורות העולמיות שלו בפסטיבלים הנוצצים של טלוריד ושל טורונטו, וקיבל ביקורות מצוינות. הסרט מציג את סיפורם של מעצב המכוניות קרול שלבי (מאט דיימון) והנהג קן מיילס (כריסטיאן בייל), שבשירותה של יצרנית הרכב פורד, בנו יחדיו את מכונית המירוץ שתשיב מלחמה שערה לאימפריה של פרארי במירוץ 24 השעות של לה מאן ב-1966. וזה כמובן סיפור על אמיבציה, אדרנלין, תעוזה ויצירתיות - כל החומרים מהם מורכבים החלום האמריקאי. "חשבנו שזה סרט מעניין, אומרת פנינה בלייר, "המנהלת האמנותית של הפסטיבל, "יש לנו זכות להקרין אותו חודש לפני שהוא יוצא".

"אני שמחה לראות שאין תורים או גדרות וכל אחד יכול לבוא", אומרת ראש עיריית חיפה עינת קליש-רותם, "מגיעים מאות אלפי מבקרים, מוקרנים מאות סרטים, יש אירועים, העיר חיה, שוקקת - פשוט תבואו".

לפרטים נוספים על הפסטיבל

הדס בן ארצי בשיתוף פסטיבל הסרטים בחיפה, בשיתוף פסטיבל הסרטים בחיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully