וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הסרטים בחיפה: "אפריקה" ו"לידה" הם הזוכים הגדולים

19.10.2019 / 21:31

"אפריקה" ו"לידה" חלקו את פרס הסרט העלילתי הטוב ביותר בפסטיבל חיפה, וכל אחד מהם התכבד גם בכמה פרסים נוספים. ומי זכה בפרס הסרט התיעודי?

מאיר ואורן גרנר. זיו עמר,
שמחה משפחתית. מאיר גרנר/זיו עמר

המסגרות התחרותיות של פסטיבל הסרטים חיפה הגיעו הערב (שבת) לסיומם הרשמי עם טקס חלוקת הפרסים.

בתחרות העלילתית הישראלית, כיאה לכך שלא היה סרט שהתעלה מעל השאר, חולק הפרס הראשון בין שני סרטים - "אפריקה" של אורן גרנר ו"לידה" של ירון שני. על הראשון אמרו השופטים כי יש בו "מבט עדין וחומל על תרבות וגבריות ישראלית, דרך תיאור נוגע ללב של חיי גבר שפרש לגמלאות. הישג יוצא דופן עבור סרט ביכורים של במאי צעיר". באשר לשני, הם פסקו כי מדובר ב"סרט מקורי, נועז ושאפתני, הבמאי עוקב אחר המאבק והלידה מחדש של שלוש נשים שחוברות יחדיו. סרט שחייב להיחוות על כל הכאב שבו"..

"אפריקה" התכבד גם בפרס סרט הביכורים ובסרט השחקן הראשי, מאיר גרנר, שהוא לא אחר מאשר אביו של הבמאי, בהופעתו הראשונה מול המצלמה. "לידה" זכה גם בשני פרסים נוספים - סתיו אלמגור, אורי שני ולאה טוניק המככבות בו חלקו את פרס השחקנית, וניצן לוטם ושי סקיף את פרס הצילום. את פרס העריכה קיבלה עינת גלזר זרחין על "בשורות טובות" ואת פרס התסריט גיא איל ומיכאל מאיר על "נתראה בשמחות". "קולות רקע" של יבגני רומן הסתפק בצל"ש ולמעשה, חוץ מ"שעתו האחרונה של מר קול" ו"מיראז'", אף אחד מן המשתתפים בתחרות לא יצא בידיים ריקות.

בתחרות התיעודית הישראלית, הזוכה הגדול הוא "אנדרגראונד בלט" של לינה צ'פלין. השופטים והשופטות נימקו את הבחירה כך - "פורטרט עדין של בית ספר לבלט ששוכן במקום הכי לא צפוי, מתחת לאצטדיון טדי שבירושלים. בכור ההיתוך הבלתי אפשרי הזה, מוצאת צ'פלין קסם רב ומביאה אותו אל המסך".

פסטיבל חיפה נפתח במוצאי שבת שעברה ונערך לאורך סוכות, לרוב מול אולמות מלאים. ההקרנות בו יימשכו ביומיים הקרובים - כלומר, עד שני בערב.

לידה. זיו עמר,
צוות הסרט "לידה" עם ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם/זיו עמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully