וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הסרטים בערבה: מה מצפה לנו?

27.10.2019 / 15:04

"סיפור חיי", מפגש הפסגה בין קתרין דנב וז'ולייט בינוש שפתח את פסטיבל ונציה האחרון, יפתח גם את פסטיבל הסרטים בערבה. ומה עוד מצפה לנו באירוע הקולנוע, מן היפים והייחודים שיש בישראל?

פסטיבל סרטים בערבה. אדוארד קפרוב,
כך נראה הפסטיבל בשנה שעברה/אדוארד קפרוב

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה ניצב כבר שמונה שנים אחד מאירועי הקולנוע היפים והייחודים בישראל. לא רק שהוא מציע תפריט אמנותי משובח ומוקפד, אלא שההקרנות מתקיימות באווירה יוצאת דופן גם בקנה מידה בינלאומי - על מסך ענק תחת כיפת השמים, בלב הערבה התיכונה.

המהדורה השמינית של הפסטיבל תצא לדרכה ב-14 בנובמבר, עם הקרנת בכורה מקומית של הסרט שפתח הקיץ את פסטיבל ונציה - "סיפור חיי", הסרט הראשון שהבמאי היפני הירוקזו קורה-אדה, זוכה דקל הזהב על "המשפחה שלי", ביים מחוץ למולדתו. מדובר גם במפגש הפסגה הראשון בין שתיים מן הכוכבות הגדולות של הקולנוע הצרפתי, קתרין דנב וז'ולייט בינוש, המגלמות כאן אם ובתה.

עוד מן התחרות הרשמית של ונציה, יגיע לערבה גם "קצין ומרגל" של רומן פולנסקי, שזכה שם בפרס הגדול של חבר השופטים ובפרס איגוד המבקרים. הדרמה ההיסטורית הזו, העוסקת בפרשת דרייפוס, תוצג גם כן בהקרנת בכורה ישראלית. בהקשר זה, אחד מן האורחים הבולטים בערבה יהיה אלברטו ברברה, המנהל המיתולוגי והשנוי במחלוקת של הפסטיבל האיטלקי.

מברלין, ינחת בפסטיבל "יש אלוהים, קוראים לה פטרוניה", סרט מקדוני שהיה אחד המוערכים בתחרות הרשמית של האירוע. טאונה מיטווסקה, היוצרת של הסאטירה הזו, תגיע לערבה לרגל הבכורה המקומית הזו.

סיפור חיי. פסטיבל סרטים בערבה,
מתוך "סיפור חיי"/פסטיבל סרטים בערבה

ועוד בפסטיבל: הקרנות של שלל סרטים מדוברים שכבר הוצגו בפסטיבלים של ירושלים ושל חיפה, אבל אם פספסתם אותם, זו הזדמנות להשלימם. בולטים בהם "השורקים" של הבמאי הרומני המצוין קורנליו פורומבויו ו"יום לבן, יום לבן" של האיסלנדי הנהדר גם כן הלינור פלמרסון, ושניהם יגיעו אף הום לערבה. ועוד בתפריט: "מרטין עדן" ו"הבוגד" האיטלקיים, "היה שלום, ילד שלי" הסיני, "ואז רקדנו" השוודי-גיאורגי ושלישיה ברזילאית - "החיים הנסתרים של יורידיסה גוסמאו", "באקוראו" ו"פסיפיקאדו"

בגזרה הכחולה-לבנה, יציגו בערבה בהקרנת בכורה מקומית את "סוף האהבה", סרטה הישראלי-צרפתי של קרן בן רפאל ("אין בתולות בקריות"), שהוצג גם כן בפסטיבל ונציה האחרון. גור בנטביץ', ככל הנראה היוצר המגניב בתולדות הקולנוע המקומי, יזכה למחווה עם הקרנת סרטו הטרי והמהולל, "קצפת ודובדבנים", כמו גם הקרנה מיוחדת בעותק חדש ומשוחזר של להיטו הפולחני "משהו טוטאלי".

עוד בוואלה!

בסוף המדבר יש ים: בפסטיבל סרטים בערבה יש משהו שלמעט פסטיבלים בעולם יש

לכתבה המלאה
סוף האהבה. פסטיבל סרטים בערבה,
מתוך "סוף האהבה"/פסטיבל סרטים בערבה

ועוד בקלאסיקות: עותק משופץ של "לורנס איש ערב", שנופיו המדבריים מושלמים כמובן להקרנה בערבה, ושני סרטים של מילוש פורמן שהלך לעולמו לפני כעשרה חודשים - "אהבותיה של בלונדינית" ו"התפשטות".

גם לקהל הצעיר יהיה מה לראות: ילדים יוכלו ליהנות מסרט האנימציה "פלישת הדובים המפורסמת לסיציליה", שהוקרן בפסטיבל קאן האחרון ולאחר מכן בפסטיבל חיפה, וצופים קצת יותר מבוגרים להתרגש מ"אני והחבר'ה" הקלאסי של רוב ריינר. סרטים מעט עתיקים יותר אך משובחים לא פחות שיוקרנו גם כן הם "הבלון האדום" הצרפתי ו"הנער" של צ'רלי צ'פלין.
ל
פרטים נוספים על הפסטיבל ועל הגעה לערבה ולינה בה, ראו האתר הרשמי.

פלישת הדובים המפורסמת לסיציליה. פסטיבל סרטים בערבה,
מתוך "פלישת הדובים המפורסמת לסיציליה"/פסטיבל סרטים בערבה
יש אלוהים, קוראים לה פטרוניה. פסטיבל הסרטים בערבה,
מתוך "יש אלוהים, קוראים לה פטרוניה"/פסטיבל הסרטים בערבה
קצין ומרגל. פסטיבל ונציה,
מתוך "קצין ומרגל"/פסטיבל ונציה
החיים השקופים. פסטיבל ירושלים,
מתוך "החיים הנסתרים של יורידיסה גוסמאו"/פסטיבל ירושלים
מרטין עדן. פסטיבל ונציה,
מתוך "מרטין עדן"/פסטיבל ונציה
קצפת ודובדבנים. גיא רז,
מתוך "קצפת ודובדבנים"/גיא רז
הבוגד. פסטיבל חיפה,
מתוך "הבוגד"/פסטיבל חיפה
הבלון האדום. yes
מתוך "הבלון האדום"/yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully