וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 מיליון: השיא המשוגע של "ג'וקר" בקופות ישראל, והעלייה הדרמטית הכוללת במכירות הכרטיסים

28.10.2019 / 10:42

הלהיט בכיכובו של חואקין פיניקס שובר שלל שיאים בעולם וגם בשוק הישראלי, ותורם לעלייה מרשימה בכמות מכירות כרטיסי הקולנוע בארץ. הנה כל המספרים

יחצ

אם הצצתם ברשתות החברתיות או נעצרתם ליד ברזייה בזמן האחרון, בטח שמתם לב שכולם מדברים על "ג'וקר", והתחושה הזו מגובה גם בנתונים רשמיים. הלהיט בכיכובו של חואקין פיניקס כבר שבר שיאים ברחבי העולם עם הכנסות של כ-850 מיליון דולר לרגע זה, וגם בישראל הוא רשם כמה ציוני דרך.

ובכן, למרות שהצפייה בו מוגבלת לגיל 16 ומעלה, "ג'וקר" כבר מכר כאן 375 אלף כרטיסים - כמות שיא בכל הזמנים לסרט עם הגבלת צפייה שכזו. כמו כן, הלהיט גם שבר את שיא ההכנסות בקופות המקומיות לחודש אוקטובר.

"ג'וקר" צועד בראש טבלת שוברי הקופות בארץ כבר שלושה שבועות, והיד עוד נטויה. כמה פקטורים אמורים לאפשר לו לשמור על מומנטום: המשך הדיבור סביבו; מקפצה נוספת בזכות המועמדויות לאוסקר, שיתפרסמו בינואר; ויום הקולנוע, שצפוי להיערך כאן לקראת חנוכה. כל אלה אמורים לאפשר לו לעקוף אפילו את "רפסודיה בוהמית", ולהתייצב על מכירות של כשבע מאות אלף כרטיסים. היעד הבא: לעבור את רף 850 אלף הכרטיסים של "וונדר וומן" ולהתייצב בצמרת טבלת סרטי הקומיקס הכי מצליחים בשוק הישראלי העכשווי.

ג'וקר. טוליפ מדיה,
היד עוד נטויה. מתוך "ג'וקר"/טוליפ מדיה

אפקט "ג'וקר" משפיע כמובן על השוק כולו. השנה שעברה היתה חלשה וכך גם המחצית הראשונה שלה, אבל אז הצליחו הקופות המקומיות להתאושש בזכות סדרה של להיטים. לא רק סרט הקומיקס האמריקאי, אלא גם כמה אחרים - מ"מלך האריות" ו"היו זמנים בהוליווד" ההוליוודיים, דרך "פרזיטים" הקוריאני ועד "המוסד", "מחילה" ו"ימים נוראים" תוצרת הארץ. לכך צריך להוסיף עוד כמה שוברי קופות עתידיים: הפרק החדש בסדרת "מלחמת הכוכבים" ימכור שלוש מאות אלף כרטיסים לפחות. "לשבור את הקרח 2" ימכור ארבע מאות אלף והפרק החדש של "ג'ומנג'י" ימכור במספרים דומים.

כל זה מוביל אותנו למאזן הבא: 2017 היתה שנת שיא לשוק הישראלי, עם מכירות של 18.2 מיליון כרטיסים. ב-2018 היתה ירידה חדה, עם מכירות של 16.7 מיליון כרטיסים, והשנה שוב יש עלייה, והיא דרמטית ביותר. נכון לעכשיו, מסתמן כי השנה תסתיים עם מכירות של 19 מיליון כרטיסים, לכל הפחות. הקולנוע מת? הרגתם אותנו מצחוק.

עוד בוואלה!

הגלגול המחודש של "מלך האריות" עשה היסטוריה ועבר את רף מיליון הכרטיסים בישראל

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully