וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלואי דה פינס ועד בכורות לוהטות: פסטיבל הקומדיות הצרפתי חוזר

28.10.2019 / 16:25

המהדורה החמישית של פסטיבל הקומדיות הצרפתי תצא לדרך באמצע נובמבר, עם שלל הקרנות של מהתלות צרפתיות טריות וגם כמה קלאסיקות. הנה התפריט המלא

תנו לפרוש בשקט. פסטיבל הקומדיות הצרפתיות,
תנו לפרוש בשקט/פסטיבל הקומדיות הצרפתיות

התקופה שאחרי החגים מביאה עמה גם מבול של בשורות על פסטיבלי קולנוע מקומיים. וכך, אחרי דוקאביב גליל, פסטיבל סרטים בערבה ופסטיבל יאפא, מגיע גם תורו של "או לה לה", פסטיבל הקומדיות הצרפתיות, שיתקיים השנה בפעם החמישית בסינמטקים ברחבי הארץ, מטבעון ועד שדרות, וכמובן גם בתל אביב, ירושלים וחיפה.

הפסטיבל ייפתח ב-14 בנובמבר עם "תנו לפרוש בשקט", שיוקרן אצלנו עוד לפני הבכורה הצרפתית שלו. תיירי לרמיט ומישל לרוק מגלמים כאן זוג גמלאים טריים המגלים כי בפנסיה יש להם יותר עבודה מתמיד.

אורח בפסטיבל יהיה מישל לקלר, ש"שמות של אהבה" שלו הופץ כאן בעבר, והפעם הוא יציג בהקרנת בכורה מקומית את "מלחמת המעמדות", על הורים הנחשפים לקיטוב ואי השיוויוניות בחברה הצרפתית דרך החוויה החינוכית של בנם.

הקומדיה החברתית היא תת-ז'אנר מוביל בעולם הקומדיות הצרפתיות העכשוויות, וכיאה לכך אחד הסרטים המוצלחים בפסטיבל הוא "עושים שכונה" של מוחמד חמידי, שסרטו "הפרה ז'קלין" כבר הופץ בישראל. הפעם הוא עוסק בפרסומאי פריזאי המעביר את משרדיו לפרברים כד לזכות בהקלות מס וחווה שוק תרבותי.

מי שאהבו את "אדמונד דה ברז'ראק", על אחורי הקלעים של כתיבת המחזה הקלאסי "סירנו דה ברז'רק", ישתעשעו בוודאי מ"רוקסאן", העוסק בלולן הקורא באוזני התרנגולות שלו קטעים מן הקלאסיקה הצרפתית, ותתפלאו - זה הופך אותן לפוריות יותר.

עוף גוזל. פסטיבל הקומדיות הצרפתיות,
עוף גוזל/פסטיבל הקומדיות הצרפתיות

את מנת היידישקייט של הפסטיבל תספק הקומדיה "ירח דבש פולני". ואת הזווית הלהט"בית המהתלה "השרימפס הנוצצים". רוב הסרטים הנ"ל הם מסחריים והמוניים למדי, אך באירוע בולט גם תוצר מעט פרינג'י יותר - "עור צבי" החביב של הבמאי ההזוי קוונטין דופווה, שהוצג בהקרנת בכורה עולמית בפסטיבל קאן האחרון ולאחר מכן גם בפסטיבל חיפה.

הבמאי הפעיל הוותיק בפסטיבל הוא ברטראן בלייה, שזהר בשנות השבעים והשמונים עם סרטים כמו "הפרחחים", "חליפת ערב" ו"יותר מדי יפה בשבילך". בסרטו החדש, "רצון חופשי", הוא שב לשתף פעולה עם ז'ראר דפרדייה הבלתי נלאה.

בהקשר זה, יוקרנו בפסטיבל גם שני סרטים מאוצרות הארכיון: "הקמצן" על פי מולייר בכיכובו של לואי דה פינס, אלא מי, ו"הדוכסים הגדולים" שיצר פטריס לקונט באמצע שנות התשעים.

סרט הנעילה של הפסטיבל יהיה "עוף גוזל" של ליסה אוזלוס, בכיכובה של סנדרין קיברלן המצוינת, על אמא המתקשה להתמודד עם העובדה שבתה עומדת לסיים את התיכון ולעופף ללימודים בקנדה.

פרטים נוספים על הפסטיבל ושעות מועדי והקרנה, ראו באתר הרשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully